Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2013. december 28., szombat

Az IPL és a szoptatás

Az IPL nem más, mint a villanófényes szőrtelenítés, aminek segítségével viszonylag tartósan szőrtelenek maradunk. Ez a gép úgy működik, hogy fényimpulzusokat bocsájt ki, melyek behatolnak a bőr felső rétegeibe.  A fény elnyelődése során hő keletkezik a szőrtüszőben, ami ennek hatására elpusztul.

A vélemények megoszlanak ezzel az eljárással kapcsolatosan. Sokan felesleges pénzkidobásnak tartják, de vannak, akik esküsznek rá. Gondolom, a kezelés hatékonyságát az is befolyásoljam hogy végig csinálták-e az illetékesek a 6-8 kezelést, ami szükséges a megfelelő eredmény eléréséhez. El tudom képzelni, hogy egy jó páran idő előtt hagyták abba anyagi okok miatt, vagy amiatt, hogy nem lett meg egyből a kívánt hatás.
A kozmetikai szalonok, ahol ilyen kezeléseket végeznek, azzal védik magukat, hogy az IPL nem végleges, mert olyan szőrtelenítés nem létezik, tehát ha végig csináltuk a 6-8 kezelést, akkor is megjelenhetnek 2-3 év múlva a nem kívánt szőrök, persze vékonyabb állaggal és kisebb mértékben.

Mindezek ellenére, én úgy döntöttem, hogy belevágok. Nekem 2 évig is megéri csupasznak maradni odalent. Megfogadtam, hogy még egy terhességet nem csinálok végig úgy, hogy borotvával szőrtelenítek. Nagyon nehéz nagy pocakkal, tükörrel szenvedni. Egyébként havonta járok kozmetikushoz, aki legyantázza a lábaimat, hónaljamat, bikinivonalamat, de intim gyantát nem vállal. Máshoz nem fogok elmenni, ragaszkodom a kozmetikusomhoz, akihez már 12 éve járok rendszeresen.

Végre a budaörsi szalonban( nem vagyok hajlandó kisgyerek mellett beautózni Budapestre, szenvedni a parkolással stb.) lehetett rendkívül akciós kuponokat vásárolni, így tegnap gyorsan rácsaptam.
Felhívtam őket, hogy mi a helyzet a szoptató anyákkal. Természetesen nem javasolt ilyenkor. A kupon viszont  úgy szól, hogy január 31-ig el kell kezdeni az első kezelést...

Elkezdtem bújni az internetet a témával kapcsolatosan, mivel ezt most nem hagyhatom ki.
Azt írják, hogy terhesség és szoptatás alatt a megemelkedett hormonszint és a hormonháztartás labilitása miatt ellenjavalt. Nem amiatt, hogy káros, hanem amiatt hogy nem érjük el vele a kívánt hatást. Külföldi oldalakon is hasonlókat írnak, de van egy-két plasztikai sebész is, aki pusztán etikai okokra hivatkozik, nem arra hogy a kezelés nem lesz sikeres.

Vajon mi a helyzet az én esetemben? Én már csak naponta kétszer fejek egy deci tejet, mivel Balázs nem szopizik. Már három menstruáción túl vagyok, van peteérésem, a hajhullásom megállt. Persze, a ciklusom még nem állt be 28-29 naposra. Eddig volt egy 38 és egy 33 naposom, viszont én úgy gondolom, hogy rám már nem vonatkozik a megemelkedett hormonszint. A fejést a téli időszakban nem vagyok hajlandó abbahagyni, mert szerintem ez a kis mennyiség is megadja a kellő védettséget, ugyanis Kisfiam eddig még nem volt beteg, pedig rendszeresen járunk bevásárlóközpontokba, közösségbe kisgyerekek közé és a beteg családtagoktól sem kapta el eddig az influenzát. Viszont ilyen kedvező ajánlatot sem hagyhatok ki, így próba-szerencse. Az első kezelés januárban lesz, a második 6-8 héttel később, tehát március környékén, amikor már ki tudja mi lesz a tejemmel. Majd beszámolok, hogy mennyire volt értelme.

5 megjegyzés:

  1. Szia! Azóta eltelt egy pár év. Mi volt ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Huh, bocsi, jó pár éve nem írom a blogot. Válaszolok lejjebb.

      Törlés
  2. Engem is érdekelne mi történt 10 évvel ezelőtt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom pontosan mire vagy kíváncsi. Az IPL nem kavart be a szoptatásba csak akkoriban még tudtalan voltam ezen a területen. A második fiam végül 4 évig cicizett, így nála már sok mindenhez másképp áltam hozzá. Az IPL egyáltatlán nem volt sikeres. Végig csináltam az összes kezelést, de sajnos hatástalanak bizonyult. Még csak meg sem kopott a szörzet. Ettől még lehet, hogy az újabb gépek többet tudnak, de nálam most már marad a borotva vagy az intimgyanta.

      Törlés
    2. Jézusom, ennek már 10 éve??? Hová roham így az idő?

      Törlés