Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2013. december 16., hétfő

Az első adag husi

Végre szereztem Balázsnak olyan húst, amit alkalmasnak találtam megkóstoltatni. Már hetek óta ígérik az egyik közeli tanyáról, hogy hoznak nekem csirkét, de valahogy nem jött nekik össze. Boltit nem akartam, a bébiételes változatot pedig majd akkor adom neki, ha megszereti az én főztömet :)

Nem is gondoltam volna, hogy az Auchan áruházban lehet venni szabadtartással nevelt, kukoricán élő tanyasi csirkét. Aranyára van, de ez legalább ellenőrzött minőség, nem úgy, mint a piacon árult. Ezen kívül, biospenotot is sikerült vennem, fagyasztott változatban, de szépen kiporciózva.
Friss bio zöldséget és gyümölcsöt sajnos nem kaptam, de egész Budaörsön sem, így nagyon örültem.

Eredetileg én kizárólag üveges bébiételben gondolkodtam, mivel tudtam, hogy nálunk nagyon nehéz a bio termékek beszerzése. Később meggondoltam magam, mivel ezek az ételek nagyon pürésített változatban kaphatók, ami szerintem hosszútávon nem igazán jó a babának. Hallottam már olyan gyerekről, aki 18 hónaposan is csak pürésítve volt hajlandó mindent megenni, úgy hozzászokott. Ez egyáltalán nem tesz jót a fogak fejlődésének. A másik ok, amiért csínján bánok az üveges bébiételekkel az, hogy szeretném, ha minél hamarabb Balázs velünk enne és nem szokna rá ezek ízére.
Szóval, arra jutottam, hogy a gyümölcsöket üveges formában adom, a főzelékféléket és húsokat pedig én főzöm neki.

A csirkemellett feldaraboltam majd olivaoljjal, csipetnyi sóval és nagyon kevés vízzel feltettem főnni, végül összeturmixoltam. Remélem jól csináltam. Nem használtam párolóbetétet, de a vízet amiben főtt, magába szívta, így gondolom megtartotta az értékes tápanyagokat. Örülnék, ha megírnátok, hogy ti hogyan főzitek a húsokat. Olivaolajat azért raktam bele, mert a védőnő azt mondta, hogy ez szükséges a vízben feloldodó vitaminok miatt, amik a húsban vannak. A csipetnyi sót pedig egy tévében nyilatkozó gyermekorvos javasolta, szóval nem az íze miatt tettem bele.

Körülbelül 3 kávéskanál csirkemellet kevertem bele a spenótba, többet nem mertem. Szerencsére ízlett Balázsnak, mivel megette az egészet. A maradék húsmentes spenót már nem kellett neki, de cserében kért  tejet. Megevett 50 anyatejet és 100 ml tápot és még egy fél babakekszet is. Van étvágya, pedig a ma reggeli mérlegelés szerint egy dekát sem hízott múlt hét óta.

A napi kétszeri fejés miatt sajnos nagyon lecsökkent az anyatej mennyisége. Jó, ha 1 decit sikerül lecsapolnom. Ez is legalább egy óra fejést jelent, így sokszor elgondolkodom, hogy van-e ennek még értelme. Egyébként több gyermekorvost is megkérdeztem ezzel kapcsolatosan és azt a választ kaptam, hogy ha 10 ml-m lenne, az is aranyat érne. Így még eröltetem egy kicsit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése