Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2017. július 30., vasárnap

Don't try this at home

Sokáig gondolkodtam, hogy megírjam-e nektek a szüléstörténetemet ugyanis ez egyenlő azzal, hogy felfedem a kilétemet, annyira egyedire sikeredett. Aztán rájöttem, hogy aki akart már eddig is felismert az Agolutin, Proluton és a 9 éves meddőségi háttér miatt amit sok helyen hangoztatok. Szóval akkor itt van, nem hagyom cserben a kedves olvasóimat:

Azon a hétfőn otthon írtam, vagyis próbáltam írni a szakdolgozatomat. Nem igazán tudtam koncentrálni, de ezt a melegre fogtam. A férjem és Balázs lent voltak a Balatonon. Már úton voltak hazafelé amikor úgy döntöttem, felmegyek és nézek egy részt a kedvenc sorozatomból. Semmi különös bajom nem volt egész nap azon kívül, hogy 10 percenként jártam pisilni.
Ahogy elindult a film, egy hatalmas pukkanásra lettem figyelmes. Ajjaj, gondoltam, elfolyt a magzatvíz...Ki is akadtam egy picit, mert én fájásokkal induló szülésre pályáztam. Mindig is úgy tudtam, hogy a magzatvíz elfolyása után akár 24 óra is eltelhet mire beindul a szülés. Ennek ellenére, azonnal felhívtam Tündét, a szülésznőmet, hogy mi legyen. Kérte, hogy iparkodjak be a kórházba, mivel ez már a második szülésem és biztos, hogy gyorsabb lesz mint az első. Mondtam neki, hogy még a család nincs itthon, nem tudok elindulni és ha lehet, megmosnám még a hajamat is. Így is tettem, közben felhívtam a férjem és a szomszédasszonyomat, hogy mikor érnek haza. A fájások ekkor már elkezdődtek. A hajamat megmostam és ki is másztam a kádból, de addigra már olyan intenzív fájásaim voltak, hogy üvöltöttem. Éreztem, hogy valami itt nagyon nincs rendben. Balázzsal ekkorra fájdalmat nem éreztem. Arra gondoltam, hogy ha ez így folytatódik, muszáj lesz kérnem az epidurált amit annyira elleneztem eddig. Egyre inkább feszített valami lefelé. Két kézzel fogtam a mosdókagylót és ordítottam. Nem lehet, gondoltam magamban, hogy megindul a szülés...Jött még egy-két pokoli fájás aztán egyszer csak kibújt egy fekete fejecske. Uram Isten, mi lesz most? Megfordultam valamiért aztán egyből jött egy újabb fájás és kicsúszott a gyerekem a fürdőszoba kövére...Nem tudtam elkapni. Gyorsan magamhoz öleltem, megsimogattam a hátát és felsírt. Akkor kicsit megnyugodtam. Eszembe jutott, hogy mit tanultam az Aranyóráról, így fogtam egy kéztörlőt és a babára teregettem aki a mellkasomon volt. Kisétáltam és felhívtam a mentőket. 25 perc telt el a szülésznő és a mentők hívása között. Gyors szülés volt, igazán nem panaszkodhatom...Közben betoppant a férjem a gyerekkel. Meglátta a fürdőszobából kivezető véres lábnyomokat, majd rám nézett és észrevette a kezemben lévő újszülöttet. Gondolhatjátok azt a meglepődést, kb 15 perce ő még csak ott tartott, hogy megrepedt a burok.. Gyorsan átvitte Balázst a szomszédba és jött segíteni.
Ezután feküdtem le a nappali szőnyegére csak. Jöttek a mentősök, akiknek még az is eszükbe jutott, hogy megkérdezzék a páromat, hogy van-e kedve elvágni a köldökzsinórt. Nagyon hálásak vagyunk nekik. Ráadásul bevittek a János kórházba is ahol már várt az orvosom és a szülésznőm is, aki még le is jött elénk. Hihetetlenül hálás vagyok mindenkinek! Nagyon jól esett a törődés és az is, hogy senkinek nem jutott eszébe meggyanúsítani azzal, hogy direkt szültem otthon. Tünde segített megszülni a méhlepényt, az orvosom meg összevarrt az arany kezével. Most picit repedt a gátam is, de állítólag felületesek lettek a sebeim. Nem is fájt azóta sem, 2 órával később ismét kint tudtam ülni a vaspadon a kórházban mint amikor Balázs született.
Tamás 2700 grammal és 53 centivel jött világra 36+6 napos terhesen. Besárgult ő is, de sikerült megbeszélnem a kórházban, hogy ne cumisüvegből etessük, hanem svéd itatóból és nem lett cumizavaros. A tejem a szuper aranyóra miatt gyorsan beindult és mire hazamentünk már nagyokat tudott szopizni a második csodababám. A szoptatási tanácsadó a kórházba is bejött segíteni, mivel annyira leesett egyik napon Tamás vércukorszintje hogy felébreszteni sem nagyon lehetett és aggódtam, hogy így annyi lesz a szoptatásnak, de szerencsére nem ez történt. Holnap három hetes lesz és még mindig anyatejes a kisfiam akit természetesen igény szerint szoptatok. Már a 3 kilót is meghaladta szerencsére. Végre tudom élvezni így a babázást, szegény Balázsnál ez nem sikerült az állandó aggódás és szoptatási nehézségek miatt.
Balázs nagyon édes nagytesó, imádja  a kicsit. A kórházban nem sírt amikor haza kellett minden nap menjen, pedig ettől nagyon féltem. Itthon voltak necces első napok, nagyon ki voltam. Sírt amikor rájött, hogy ez a tesó állandóan anya cicijén lóg. Muszáj volt gyakran etetni és ébresztgetni a besárgult aluszékony gyerekemet. Aztán megértette, legalábbis úgy tűnik. Puszilgatja és szeretgeti a kicsit amikor csak teheti. Persze, amikor csak lehet, átadom Tamást apának, hogy Balázzsal foglalkozzak, de nem egyszerű a helyzet...

Szóval így állunk ma, kereken két évvel a missed ab műtétem után. Megmondtam én anno a beteghordónak és a nővérkének amikor hoztak ki félkómában a műtőből, hogy jövök én még ide vissza szülni. Hát nem pont úgy sikerült, de a gyerekágyas első napjaimat legalább ott tölthettem és az első éjszakán helyhiány miatt ugyanabba a szobába kerültem.
Azt hiszem most már abszolút teljes a boldogságom, bár úgy nézz ki, nem zárkózunk el egy esetleges harmadik babától sem. ;)

39 megjegyzés:

  1. Hűűű, ez nem semmi szüléstörténet!! Így 38+3 napos terhesen kirázott a hideg, és nem tudom eldönteni, hogy én is ilyet szeretnèk vagy isten mentsen ettől... Mindenesetre neked hatalmas gratula, óriási lélekjelenléted van, ügyes és bátor anyuka vagy!! Sok örömöt a kiskrapekkal! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Abban a helyzetben nem tudsz mit tenni, egyszerűen csak megtörténik minden és kénytelen vagy helyt állni. Nem is tudtam, hogy babát vársz és van blogod, ezentúl benézek hozzád. Könnyű szülést kívánok! Én utólag azt mondom, hogy szuper szülésem volt.

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Azta,hűha,nem semmi,imádom 4×elolvastam!!!Nagyon jó egészséget és sok boldogságot!!!😀💜Ui:császár után nekem is a hajam volt a fontos mert a sapka lelapítja és azonnal hajvasalót ide!😀

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok a kisfiadhoz mégegyszer! Szépen összecseng a neve a tesó nevével! Minden tiszteletem a tied a hatalmas lélekjelenlétedhez és annak meg külön örülök, hogy megvalósult az aranyóra és a szoptatás is szépen alakul. Örülök, ha lesz 3.babátok is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük. :) Nem mindenáron lesz harmadik, de nem teszünk semmit ellene mint ahogy eredetileg terveztük.

      Törlés
  5. Nem semmi:)
    De ettől hogy lettél beazonosítható?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy, hogy nem sokan szülnek egyedül otthon.

      Törlés
    2. Értem. Azt hittem, névvel arccal benne voltál a híradóban vagy ilyesni.

      Egy hős vagy egyébként!!!!!!

      Törlés
  6. Aztaaa 😲 Már értem miért nem akartad megosztani a sztorit. Hát döbbenet hogy ilyen megtörténhet, nem semmi lélekjelenlét kell hozzá. És micsoda mázlista vagy hogy ez már a második szülésed volt, én azt se tudtam volna mit kell csinálni. Gőzöm sincs mi az az aranyóra, de gratulálok hozzá és a picurkához 😁 Ügyes csajszi vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szülés utáni egy két óra a baba és az anya közt szoros testkontaktban.Sokat segít a tej meg8ndulásában és a baba szopni tanulasaban.

      Törlés
    2. Igen, Hunti, ez volt a nagy szerencse, hogy már másodjára szültem és hogy elolvastam két bábás könyvet a természetes szülésről. ;) Neked azért így elsőre azt kívánom, hogy eljuss a kórházig. ;)
      Zsuzsa, ez így igaz! Háborítatlan volt legalább 3/4 óránk, mert itthon nem volt elvágva a köldökzsinór, nem vitték el mérni és felöltöztetni sem. Ezek már a kórházban történtek meg( kivétel a köldökzsinor elvágása, de az is jó soká történt), így minden adott volt ahhoz, h szépen beinduljon a tejem. :)

      Törlés
    3. fantasztikus :)) még mindig nem térek magamhoz hogy a mai világban ilyen megtörténik. Azért remélem hogy én eljutok a kórházig és nem csak úgy kipottyan a baba. Egy hős vagy Andi :)

      Törlés
    4. Ráadásul úgy, hogy előtte 3 nappal volt egy tökéletes uh leletem és egy teljesen zárt méhszájam. ;) Ez nem a mai világtól függ. Én örülök, hogy nem vajúdtam napokig, sokkal jobb volt így.( persze csak utólag)

      Törlés
  7. Hűűű, ez tényleg nem mindennapi! :) Nagyon ügyes vagy, gratulálok! Nagyon jó egészséget, sok örömet és boldogságot kívánok!

    VálaszTörlés
  8. Hát ez de durva.:D
    Próbáltam belegondolni én mit csináltam volna.Aztán úgy döntöttem,bele sem akarok gondolni.;)
    Le a kalappal!
    Gratulálok Tamáshoz.
    Köszi,hogy leírtad.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig nem volt ez rossz így utólag. Sokkal rosszabb napokig vajúdni és fekve szülni. ;) :)

      Törlés
    2. Szerintem meg jobb biztonsagba szulni, mint a padlora ejtve a gyereket. Csoda, hogy nem esett baja.

      Törlés
    3. Nahát, ezt nem is tudtam, kedves Névtelen! Köszi, hogy felvilágosítasz. Mintha direkt szültem volna otthon...Vagy neked most az lenne jó, ha pszichológushoz járnék, hogy feldolgozzam, hogy kicsúszott otthon a gyerek? Szerintem, ha már így alakult akkor így kell szeretni, nem siránkozni és mártírkodni. Rendszeresen jártam orvoshoz, többet is mint más, előtte 3 nappal még csont zárt volt a méhszájam, mit kellett volna szerinted tennem ez ellen?

      Törlés
  9. Jesszus, ez kemény :-) Gratulálok a kis turbófiúcskához, nagyon sietett :-D irigylem ezt a rapid szülést :-)
    Arról nem írtál, nem lett semmi baja hogy kipottyant?
    Jó egészséget nektek!
    Zugolvasód, Jucka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére semmi baja nem lett. A mentősök is egyből ezt vizsgáltál illetve a kórházban is ez volt az első dolga a doktornőnek. Sajnos nem volt bennem annyi lélekjelenlét, hogy elkapjam. Mondjuk ennél történhetett volna rosszabb is, például elszakadhatott volna esés közben a köldökzsinór. Belegondolni is rossz, éppen ezért örülök, hogy jó vége lett.

      Törlés
  10. Ez aztán nem semmi Andi! Hallottam már gyorsan megszülető babákról, autóban, liftben, ott útközben voltak, egy segítő családtaggal. Az ijedtségen és izgalmakon túl annyira felemelő lehetett utólag átérezve, hogy csak te egyedül majd ti ketten otthon voltatok... Te hős vagy, az bizos. A kisfiad pedig az élete első percében gondoskodott arról, hogy a különlegességét megmutassa :) Örülök, hogy leírtad a nem mindennapi történeted. Jó egészséget és sok-sok örömet kívánok nektek! ❤👣☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönjük Heni! :) Én úgy gondolom, hogy ezt a hosszú 9 évet kárpótolta ezzel a szerencsés kimenetelű gyors szüléssel a sors. ;) Egyébként én biztos voltam benne, hogy nem igazak a gyors szülésről szóló történetek, nem hittem volna, hogy van ilyen...

      Törlés
  11. Jézusom:) ez tényleg nem semmi, én is alig térek magamhoz :D Nagyon nagyon ügyes vagy! de ahogy Huntinak is írod, utólag, így, hogy egyikőtöknek sem lett baja (hála az égnek!), tényleg jobbnak tűnik, mint vajúdni 72 órát majd szülésznők és orvosok társaságban kiszenvedni 66 nyomást, mire kijön a feje :D
    Nagyon ügyes vagy, még egyszer gratulálok és tök jó, hogy leírtad :)
    én is ilyen gyors pottyantásról ábrándozom, mondjuk elsőre azért jó lesz kórházban :D
    Puszillak, és minden jót Nektek <3 (pinkm.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, senkinek sem javaslom, hogy otthon szüljön, főleg nem első babát. Drukkolok, hogy könnyű szülésed legyen neked is de csakis a kórházban. ;) Alig várom, hogy írj magatokról.

      Törlés
  12. Nagyon de nagyon ugyes voltal
    Nem semmi, le a kalappal
    👍

    VálaszTörlés
  13. Ó, istenem, csodababának csoda születéstörténet! Hihetetlen nagy hősök vagytok mindannyian, szívből gratulálok és sok örömet a második fiúcskához! Ölellek benneteket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük. :) Ti hogy vagytok? 1000 éve nem írtál magatokról..

      Törlés
  14. Minden tiszteletem a tied :-) Szuper vagy te is es a kicsi foad is es hidd el, a legjobb forgatokonyv szerint tortent minden. Ha lett volna eleg batorsagom, masodjara en is az otthon szulest valasztottam volna, de titkon remenykedtem egy hasonlo furdoszobas villamszulesben. Harmadik baba? Huha, akkor neked a 36.hettol be kell koltoznod a korhazba (vagy valaszd tudatosan az otthon szulest :-) )
    Meg egyszer gratulalok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annak ellenére, hogy jól sikerült, én nem vállalnám be az otthonszülést csak abban az esetben, ha a drága orvosom és szülésznőm eljönnének hozzám, de egyszerűbb, ha bemegyek a kórházba és ott szülök úgy mintha otthon lennék. ;) Mondjuk azt hiszem, hivatalosan nem is szülhetnék otthon, max 35 éves korig engedélyezik. Egyébként nekem is az jutott eszembe, h ha lenne3. akkor az lenne a logikus, ha a 36. héttől befektetnének a kórházba. Köszönjük a szép szavakat! :)

      Törlés
  15. Hat elolvastam meg egyszer, nem hetkoznapi sztori, elkepeszto vagy (jo ertelemben persze).
    👍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, de te is az lettél volna ebben a helyzetben. Az ösztönök nagyon működnek ilyenkor. ;)

      Törlés
  16. Szia
    Hogy vagytok?
    Irj egy-ket mondatot, ha idod engedi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszönjük. :) Megvagyunk. Tamás már 5 és fél kg és 59.5 cm( ma voltunk oltáson, mérésen), szopizik és nagyon jó baba. Balázs tökéletes nagytesó lett. Büszke vagyok rájuk. Sajnos én nem jutok ide soha, mert időnként dolgoom és november 15-ig le kell adjam a szakdolgozatomat valahogyan. Remélem hamarosan írok többet is.

      Törlés