Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2014. augusztus 31., vasárnap

Hashimito, avagy autoimmun pajzsmirigy betegség

Tegnap reggel megérkezett a leletem:

Érdekes, hogy a TSH-m nem egészen két hét alatt 3,52-ről 2,24-re csökkent. Elképzelhető, hogy ezt az organikus szelénnek köszönhetem, amiből napi hármat szedtem( 240 mcg), habár 200-at írnak biztonságos mennyiségnek.
Sajnos, bejött az, amitől tartottam: nagyon magas az Anti-TPO-m, ami arra utalhat, hogy autoimmun pajzsmirigy betegségem van. Ha jól értelmeztem, ez egy gyulladás, tehát ebben az esetben nem szabad jódot fogyasztani. Én meg ittam az elmúlt napokban! Milyen jó lenne, ha ez lenne az oka annak, hogy így elszállt az Anti-TPO-m, de kizártnak tartom hogy 10 nap ment volna fel 334-re az értékem.
Ott van a Dhea-S is, ami kicsit magasabb a kelleténél. Erről sok mindent nem találtam, talán csak annyit, hogy a pattanásaimat neki köszönhetem. Az biztos, hogy a mellékvese működését hivatott diagnosztizálni és több hormonnal együtt értékelik, de esetemben jó hír, hogy a tesztoszteronszintemmel nincs baj.

Az autoimmun pajzsmirigy betegségbe kicsit mélyebben beleástam magam és rengeteg érdekes dolgot találtam. Érdemes a családinet.hu-n Prof. Dr. Balázs Csaba cikkét és Ezüstmackó blogbejegyzését is elolvasni ebben a témakörben.

Kíváncsi vagyok, hogy az én esetemben ez a betegség a szülés után alakult-e ki, ugyanis sok nőnél a terhesség okozza. Mint már írtam, 2009-ben levették a vért ehhez a vizsgálathoz, de mivel pár héttel később lett kész az eredménye mint a többinek, megfeledkeztünk róla. Megpróbálok utána járni, hátha vissza tudják még nézni.

Elvileg, ez a betegség nem gyógyítható, habár van pár dolog, ami segíthet. Ilyen például a barátcserje, ami egyéb hormonproblémákra is megoldást jelenthet.
Ezeken kívül, forgalomba helyeztek egy Anatabloc nevű készítményt, ami akár meg is szüntetheti a gyulladást. Kiderül ebből a cikkből, hogy a dohánynak és nikotinfüstnek is van jó hatása, hiszen ennek a  készítménynek a hatóanyaga az anatabine, ami egy növényi eredetű alkaloid. Jelentősebb alkaloid forrás a koffein, nikotin és a kokain is, de ezekből köszönöm szépen, de a kávé kivételével inkább nem kérek :)

Sajnos majdnem mindenhol a gluténmentességet javasolják, amit többek között dr. Juhász Márk, a Semmelweis egyetem gasztroenterológusa is megerősít itt, de ennek Szendi Gábor is elkötelezett híve.
Ettől most kicsit kibuktam. Nem akarok másik diétát, nekem az IR féle teljes mértékben bejön. Nem tudok teljesen lemondani a szénhidrátokról, imádom a kenyeret, a Korpovit kekszet! Amúgy meg a koleszterinem miatt el kell felejtenem a zsíros sajtokat, sajtkrémeket, kolbászokat, de akkor meg akkor mi a fenét egyek? A háztáji táplálkozás, amit most beiktattunk az életünkbe javarészt kolbászt, szalonnát, sajtokat tartalmaz, a felvágottakat és egyéb mű bolti dolgokat már rég kiiktattuk az étrendünkből. Nem ehetek zöldséget egész nap! Ja, és ebből sem mindegy melyiket, mert a karfiolt, brokkolit, paradicsomot sem javasolják. Azért nálam is van egy határ!

Hétfőn bejelentkezem Dr. Balázs Csaba  rendelésére, valahogy ő tűnik a leghitelesebbnek számomra az internetes cikkek, válaszok és vélemények alapján. Kíváncsi vagyok, hány hónap múlva lesz időpont.

16 megjegyzés:

  1. Szia! Szoktalak olvasni, majdnem egy korúak a gyerkőceink (14hós lesz). Nem akarok beleokoskodni, csak épp múlt héten "véletlenül" olvastam egy cikket, csak nem tudom hol és nem találom a pajzsmirigy gondok és a magas koleszterin összefüggéséről. Anyósom miatt nem maradt meg bennem a téma, mert érintett. Nem biztos, hogy neked ez infó, de valamiért ide kívánkozott :))))
    Szép estét!
    Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Timi! Nagyon aranyos vagy, köszönöm, hogy megírtad :) Igen, tudok az összefüggésről, de az endokrinológus azt mondta, hogy az én koleszterinem nem olyan vészesen magas, hogy ez biztos legyen, kíváncsi leszek a másik orvos véleményére. Linkeld be, kérlek, ha megtalálod a cikket.

      Törlés
  2. Szia Andi, én is szoktalak olvasni és gondoltam megosztok veled pár infót. Nekem tavaly szeptemberben derült ki a Hashimoto a pécsi meddőségi központban a 3.napi vérvételkor. Akkor az Anti tg 290 és az Anti tpo meg 580 volt és mellette a tsh pedig 1,400. Endokrinológushoz mentem, aki Letroxot 50 mg írt fel és elküldött uh-ra is. Ott látszott a pajzsmirigyen az elhalás. Teljesen lesokkolt ez az egész, de nagyon szépen lehet vele élni. Félévente endokrinológiára járok és ha meddőségi kezelés indul vagy ha végre terhes leszek majd akkor soron kívül megyek az endo dokimhoz. A gyógyszert azóta is szedem minden nap és a táplálkozásnál a szénhidrátból eszem kevesebbet és a jódot nem szedhetem még vitaminban sem. Az anti tg és az anti tpo értékeket újra akartam méretni, de két doki szerint is ez szükségtelen, mert az nem fog változni nagyon és a betegség mindenképpen jelen van. A koleszterinem is határértéken belül van, nem tudom köze van-e a pajzsmirigyhez, de én azért odafigyelek rá. Azt is megtudtam, hogy ezzel a betegséggel nehéz teherbe esni. Hát ezt tapasztalom magam is, 4 éve várjuk a babánkat és hamarosan lombikozni fogunk.
    Remélem nem ijesztettelek meg! Úgy gondolom, hogy a Hashimotoval szépen lehet együtt élni és kezelni. Ha kérdésed van, szívesen leírom a tapasztalataimat.
    Vica

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, h pécsen a meddőségiben ilyeneket is néznek! Itt csak TSH-t első körben, gondolom csak akkor nézik az Anti-TPO-t és TG-t, ha ez rossz...A Letrox nem csökkentette le nagyon a TSH-dat? A férjeddel minden rendben nálatok, tényleg egyedül a Hashimito a babanélküliség oka? Naná, h kíváncsi vagyok a tapasztalataidra ;)

      Törlés
    2. A Letrox egy picit csökkentett a tsh értéken, de nem nagyon. Most 0,8 volt legutóbb és az endo doki szerint ez jó a teherbeeséshez. A Hashimoto miatt ez nem túlműködés még.
      Férjemmel minden ok. Jó volt minden eredménye.
      Nemcsak a pajzsom az ok, hanem volt méhsövényem is és ezt csak hasi műtéttel lehetett rendbehozni. Múlt héten hiszteroszkópiával ellenőrizte a dokim és minden ok odabent. Jöhet a baba.

      Törlés
    3. Vica, drukkolok hogy hozzátok is eljöjjön most már a gólya :) Majd gyere néha beszámolni a fejleményekről!

      Törlés
    4. Igen írok szívesen a fejleményekről, bár egyenlőre csak holnap lesz egy vérvétel, majd két hét múlva megbeszélés. De olvashatsz is, mert zárt blogom van. A laczaevi@gmail.com címmel tudok meghívót adni.

      Törlés
    5. Oh, köszönom, írok is mindjárt :)

      Törlés
  3. Szia :) ne haragudj, hogy ezt mondom, de Balázs profhoz ne menj inkább. Én jártam hozzá fél évig, és semmi, de semmi nem történt azon kívül, hogy kaptam szelént. Csak a rengeteg pénz ment el rá. A hashimotó tényleg nem gyógyítható, így konkrétan rá biztosan nem kapsz gyógyszert. Én orvost váltottam, amikor a hónapok óta elmaradt menstruációmra csak vonogatta a vállát. Most ebben a tekintetben gyógyultnak tekintem magam (mármint a ciklus gondok tekintetében) és a pajzsmirigy értékeim (Ft3, Ft4) is szuperek. Én Naszódy Péterhez járok. Igaz Kecskeméten rendel, de hidd el, megéri.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, ez most hideg zuhanyként ért..Eddig csak jót olvastam róla, de most teljesen elbizonytalanodtam...Ez durva, hogy ő nem tudta rendbe hozni a ciklusodat, a Naszódi meg igen. Látom van 2 blogod is,(ahová régebben már benéztem), vissza foglak olvasni, remélem írsz a pajzsmirigy gondjaidról is. Köszi az infót!

      Törlés
    2. Rita, még annyit megírnál nekem, h miből állt a Balázs Csabánál az immuno-endokrinológiai vizsgálat? Azt állítja magáról, h ő a betegség okát próbálja megtalálni, ez nagyon szimpi volt nekem eddig...

      Törlés
  4. Andi, megnéztem, mikor írtam a konzikról bejegyzéseket: 2012.11.06., 2013.03.01., 2013.06.18., 2013.07.16. De biztosan írtam még róla. Az az igazság, hogy sehogy sem kezelt. A citromfüvet, wild jamot, szelént írta fel nekem, amik egyértelműen nem hatnak, hiszen sokkal mélyebb gyökerű a probléma. Ezekben a bejegyzésekben leírtam, hogy nekem milyen vizsgálatokat csináltunk, immunológia ezekben nem volt, és igazán nem is kérte. (mondjuk nekem voltak korábbi papírjaim véralvadásos eredményekkel, glutén érzékenységről stb.)
    De persze ez csak az én tapasztalatom, de azt tudni kell, hogy eléggé érzékeny vagyok doki ügyben. Egyszer érzem azt, hogy nem figyel rám, és már váltok is. Amikor a 4. konzi után sem történt semmi különös, csak széttárt karok, na akkor mondtam, hogy elég. Naszódynál ilyen még nem volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Rita! Majdnem az egész blogodat végig olvastam. Abszolút megértelek. Köszönöm, hogy leírtad. Egyelőre úgy néz ki, a 11. kerületbe megyek egy endokrinológushoz, aki kórházban is dolgozik, aztán meglátjuk. Drukkolok, hogy hozzátok is megérkezzen végre a várva-várt baba, hiszen az már szinte emberfeletti, amit te megtettél az ügy érdekében!

      Törlés
  5. :) köszi Andi! És sok sikert neked is :)

    VálaszTörlés
  6. Sziasztók
    Szeretnék segítséget kérni . tudja valaki hol lehet megszerezni anatabinen tartalmú tablettát vagy gyógyszert .
    Már próbáltam a paleót barátcserjét jelenleg 50 mg jódot fogyasztom tsh 28 -as .
    Nekem Nem tudták 3 év alatt még beállítani a tsh ha egy kicsit több gyógyszert szedek hirtelen le esik és migrénes fejfájásom lesz ha egy kicsit kevesebbet eszem hízok és felmegy a tsh igaz a migrénes fejfájás megszűnik .előre is köszönöm a segítséget .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Én még nem rendeltem Anatabloc-ot, de lehet rendelni például az Ebay-ről :http://www.ebay.com/itm/NEW-IN-BOX-SEALED-ANATABLOC-ANTI-INFLAMMATORY-300-LOZENGES-DIETARY-SUPPLEMENT-/231457132642?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35e3eb9062. Magyarországon szerintem nem lehet. Nem értem, miért szeded a jódot, ha Hashimitós vagy, nem tesz jót. Próbáltad már a szelént? Naponta 200 mg. ajánlott. Jobbulást neked!

      Törlés