Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2014. augusztus 17., vasárnap

Újabb vérvétel- Pajzsmirigy-alulműködés

Mivel a vérvétel parámak még mindig nem sikerült teljesen legyőzni, tegnap babaúszás előtt a férjem kíséretében elmentünk a budaörsi Centrum-Lab-ba megismételtetni a TSH-t. Kértem egyéb hormomokat is.

A leletem ma reggel érkezett meg a következő eredményekkel:


Az egész délelőttöm internetes kutatómunkáról szólt. Az itteni pajzsmirigyes dokihoz nem megyek vissza, mert minden értékem referencián belül van, feleslegesen nem fizetek. Viszont számomra egyértelművé vált a pajzsmirigy-alulműködés. Megmagyarázom miért. Először is, a TSH-m most a múltkorinál is rosszabb, 3,52( 2,7 volt júniusban). Megtudtam, hogy ez önmagában kevés a diagnózis felállításához, így az orvos tanácsára nézettem ft3 és ft4-et is. Ezek most referencián belül vannak, de a normális érték alsó határán, holott itt és itt is azt írják, hogy ezek akkor jók, ha a közép vagy a felső normál határértékhez közelítenek. Persze, nem vagyok orvos és tudjuk, hogy az internet sem helyettesíti az orvosi szakvéleményt, ezért fel fogok keresni egy babásodáshoz értő endokrinológust, csak még nem döntöttem el, kit. Ott van a sokak által istenített Mensmentis. Dr. TŰŰ-ról ódákat zengenek, de ha jól látom, ő most nem fogad betegeket, a többi ott dolgozó orvosról pedig sok rosszat is olvastam. Úgy látom, hogy első körben a PCOS és az IR a szakterületük, ami engem nem érint. Ráadásul mindenkit diétás szaktanácsadásra küldenek alkalmanként 10.000-rt, ami engem nem érdekel, mert ismerem és csinálom is a diétát egy jó ideje. Dr. Balázs Csaba a Budai Endokrinközpontból viszont nagyon profinak tűnik és szerinte is az 1-es TSH a megfelelő a babához. Egy óriási hátránya, hogy a magánrendelése 18.500 forint és hónapokat kell rá várni. Így most nem tudom, mi legyen, merjem-e a Letroxot vagy az Euthyroxot kis adagban szedni addig is, a háziorvosom felírná...
Még egy érv a pajzsmirigy-alulműködés mellett a magas koleszterin. Kértem most HDL( jó koleszterin) és LDL( rossz k) vizsgálatokat is emiatt. Úgy látom, ezek jók lettek, de az LDL közelíti a felső határt. Azt hittem, a magas koleszterint az Omega 3 kapszulának köszönhetem, így abbahagytam egy ideje, de nem javultak az eredmények. Most már csak a D-vitamin lehet még ludas, egy ideig hanyagolni fogom a 2-3 naponta beszedett 3000 NE-t. Ha a D-vitamin elhagyása után is magas marad, akkor megint arra a következtetésre fogok jutni, hogy a PM- el van gond. Hozzá kell tennem, hogy nagyon egészségesen élek, javrészt zöldségeket eszem, koleszterindús ételeket minimálisan fogyasztok, tehát nem az életmódom tehet erről.

Szerencsére a progeszteronom jó lett, a ciklus 22. napján a 45-ös érték véleményem szerint kíváló, pedig én nem voltam biztos, hogy ebben a hónapban volt-e peteérésem( nem éreztem középtáji fájdalmat), viszont a hőmérsékletem  és a vérvételem alapján úgy tűnik, volt :)
Nagyon örültem a prolaktinnak is, mivel ezzel mindig gond volt, általában meghaladtam a felső értékeket.

Kismanóm ma 15 hónapos, hamarosan megírom róla is a fejleményeket. Holnap viszem a 15. hónapos oltásokra, utána jelentkezem a részletekkel.

7 megjegyzés:

  1. Szia :)
    Véletlenül találtam Rád egy másik blogról, remélem nem bánod, ha ezentúl Téged is olvaslak!

    Sajnálom a pajzsmirigy dolgot, sajnos eléggé meg tudja nehezíteni az ember életét... nekem születésem óta tart a pajzsmirigy alulműködés, azóta gyógyszerrel élek.
    Idén májusban Bp.re költözés miatt új orvost kellett keresnem, azóta hozzá járok:
    http://www.regenero.hu/index.php/szakrendeles/reismann-peter
    Jó szívvel ajánlom, nagyon rendes és alapos!

    Szép hetet Nektek!
    Üdv, Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kata :)

      Örülök, ha olvasol ;) Köszönöm szépen az orvosod elérhetőségét. Kicsit messze van, gyerek mellett nem biztos, hogy eljutok odáig, de ha tényleg olyan jó orvos, megpróbálom valahogy. Ő kiírja a vérvételeket TB alapon is? Neked milyen értékeid vannak és mit szedsz? Van babád vagy szeretnétek a közeljövőben?

      Törlés
  2. Szia Andi,
    Nagyon szívesen olvaslak, köszönöm a lehetőséget! :)

    Sajnos tőlünk is elég messze van a Regenero, de elég félévente megjelennem személyesen. A vérvételeket én magán úton rendezem a Corvin Orvosi Rendelőben (http://corvinorvosirendelo.hu/), de gondolom TB alapon is kiírhatja, ha erre van szükséged. Azt beszéltük meg a Dr.Úrral, hogy e-mailben tartjuk a kapcsolatot és így küldöm neki az éppen aktuális eredményemet, amit majd véleményez és ami alapján új gyógyszerdózist javasol, ha szükség van rá. A legutóbbi TSHm 1,92 volt májusban, most várom éppen a legfrissebb eredményemet a Corvintól, múlt hétről.
    Az L-Thyroxin-t szedem 3 hónapos korom óta, a jelenlegi dózisom napi 150µg.
    Babát jövőre szeretnénk, remélem addigra lemegy a TSHm az optimális szintre, ami állítólag 1-1.5 között van. (legalábbis én így tudom...)

    Szorítok Neked is, hogy sikerüljön elérni az optimális értékeket és hamarosan érkezhessen a Kistesó hozzátok! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia,
    Megkaptam este az eredményt... most 0,69 lett... :D
    Gondolom túl sok már a 150µg L-Thyroxin... vihetem le megint 1,25-re a dózist.
    Eddig januárban volt a legjobb eredményem, 1,22-es TSH.
    Hát nem egyszerű, holnap írok is az orvosomnak, hogy akkor most mi legyen.
    (nekem egyébként egyáltalán nincs pajzsmirigyem, így születtem...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, nem tudtam, hogy van aki pajzsmirigy nélkül születik. Mindenesetre látom, hogy rendszeres vizsgálatokkal karban lehet tartani. Biztos, h az adag csökkentésével feljebb megy majd az érték. Örülnék, ha máskor is beszámolnál a fejleményekről és nyugodtan javíts ki, ha valami hülyeséget írok a PM-ról, mert az internet sokszor félrevezető lehet. Kívánom, hogy jövőre gond nélkül összejöjjön nektek a Kistesó :)

      Törlés
  4. Szívesen írok ezután is a fejleményekről, főleg ha segítek vele, és hát igen, előfordul ilyesmi, hogy pm nélkül születik vki. (a gyerekklinikán anno én voltam a mintapéldány...)
    Az internet sajnos engem is gyakran összezavar, sokszor teljesen ellentétes dolgokat állítanak a pm.ről meg a hormonértékekről... :S

    Kicsit visszaolvastam a blogodat... így vettem észre, hogy Kisfiaddal egy napon születtünk... :)
    Utólag is nagyon boldogat Balázsnak, csodaszép kis srác!
    Ja és az irigykedés miatt ne aggódj, ez "csak" életkori, na meg bikajegy-sajátosság, később javulni fog. Azt olvastam, jobb nem erőltetni ilyen pici korban az osztozkodást, mert éppen emiatt rögzül rosszul és később megmarad ez az irigykedő attitűd... aztán ki tudja...lehet, hogy mégsem így van, már annyira nehezen hiszek a gyereknevelési szakirodalomnak... (is).
    Köszönöm szépen a drukkot, aranyos vagy! :) Nem voltam egyértelmű ezek szerint - nálunk Első Baba lesz, még nem Kistesó! :D (Párom ikreket szeretne, hogy egyszerre meglegyen a 2 csemete... :P aha...én annyira nem...)
    Várom a jóhíreket Nálatok is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, dehogynem voltál egyértelmű, én beszéltem zöldségeket a Kistesóval, ne haragudj! Ikreket én sem szeretnék, mert félnék a koraszüléstől és attól is, hogy nem bírnám az első heteket..Még egy babával is nehéz volt annak idején.
      Köszönöm a bókokat Balázs nevében :)
      Az irigykedés miatt már nem aggódom, Vekerdy szavai meggyőztek. Most már úgy látom, kezd leszokni róla :)

      Törlés