Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2015. augusztus 21., péntek

Hatalmas adag vitaminnal folytatjuk

Elmúlt a műszeres befejezés utáni vérzés és vele együtt a nyár is...Strandra nem jutottunk el, a Balatonra nem volt értelme lemenni. De nem sajnálhatom magamat ennél jobban, menni kell tovább. 
A vitaminok és ásványi anyagok már nem egyszer bizonyítottak. Először is a férjem értékei javultak lényegesen tőlük, majd megfogant Balázs és nemrég az Angyalkám is, aki már nincs velünk. Úgy hogy most ismét ezekben van minden reményünk. Továbbra is Ezüstamackó vitaminos bejegyzése a mérvadó, tőle tudtam meg minden hasznos információt. A listám folyamatosan bővül. 


Itt látható a napi adagunk, a bal oldali  a férjemé, a jobb pedig az enyém:
   

Megpróbálom összefoglalni, hogy meddőség szempontjából melyik mire jó természetesen a teljesség igénye nélkül.

Az én bogyóim a következők:

Éhgyomorra reggeli előtt fél-fél-fél órával próbálom őket bevenni.
75 Mcg Letrox: pajzsmirigy alulműködésre és Hashimitora a hivatalos gyógyszer
30 csepp propolisz: természetes antibiotikum, csökkenti a Hashimito antitesteket. Szedtem a júliusi terhességem előtt nem sokkal és a Balázzsal való várandóságom előtt is.
30 csepp Mastodynon: barátcserje kivonat. Karban tartja a hormonháztartást, jót tesz a progeszterontermelésnek és csökkenti a prolaktint. A júliusi terhességem előtt 2 hónappal kezdtem szedni. Vérvételek igazolták, hogy lecsökkent tőle a prolaktin szintem..

Reggel és délelőtt:
1 db. Omega 3-at tartalmazó lazacolaj:Omega Factors, Wild Alaskan Salmon Oil. Most rendeltem először alaszkait, állítólag ez a legtisztább olaj. Gyulladáscsökkentő, ami a Hashimitonak ellen is jó. Ezen kívül nagy szerepe van a cukorbetegség és szívbetegség megelőzésében, hozzájárul az erek rugalmasságához, egyensúlyban tartja a hormonrendszert.
1 db. Pycnogenol, Now Foods, Pine Bark Extract nevűt szedem, mert sokkal olcsóbb. Mivel 240 mg-os, 2 naponta veszek be egyet. Ez egy nagyon erős antioxidáns, Hashimitosoknak alap.
1 db. Zyflamend, New Chapter: Most szedem először. Gyulladáscsökkentő hatású antioxidáns. Nekem most ő az első számú csodaszerem, remélem lényegesen lecsökkenti az Anti-Tpo-mat és az esetleges NK sejtjeimet is kordában tartja. Egyelőre napi egyet szedek, mert a tájékoztató szerint 2 hétig szoktatni kell hozzá a szervezetet, de én csak egyig fogom, mert türelmetlen vagyok. Nem lehet ligetszépe olajjal együtt szedni, mert az Omega 6-ot tartalmaz és ez rontja a Zyflamend hatását. Emiatt a ligetszépét délben iszom meg.
1 db. szelén, Source Naturals 200 mcg: pajzsmirigyeseknek alap antioxidáns, hiánya meddőséghez vezethet
1 db. Cink, 25 mg Natur Tanja vagy 20 mg Innnovita szerves cink: jót tesz a progeszterontermelésnek, szabályozza a vércukorszintet. A cink erős antioxidáns, az inzulin, és a pajzsmirigyhormon felépítője, illetve a nemi hormonok termeléséhez szükséges ásvány. Hiányára többek között pajzsmirigy alulműködéssel, női és férfi meddőséggel, prosztatabetegségekkel jár.
1 db. Fahéj: karban tartja az IR-t. Nekem szerencsére nincs ilyen bajom, de híztam a márciusi lombik és a terhesség miatt, így nem árt elősegíteni vele a cukor lebontását
1 db. Fekete áfonya: nem szedem rendszeresen, de most kénytelen vagyok egy kúrát csinálni a fájós visszereim miatt
1 db. 400 mcg Folát Doctor's Best. Sajnos nemrég derült ki, hogy MTHFR heterózigóta vagyok és nem jól tudom hasznosítani a folsavat. Lehet emiatt szakadt meg a babám fejlődése. Folsavat rengeteget szedtem, hosszú ideig magas is volt a szintje a véremben. Érdekes, hogy a műszeres befejezés utáni vérképem szerint lényegesen lecsökkent...
1 Magnézium ( DM-es)
1 Kalcium( DM-es): veszélyes dolog rendszeresen szedni, vese- és epeköveket okozhat. Mivel nekem kissé alacsony lett a terhesség után a kalcium szintem, kénytelen vagyok egy kúrát végig csinálni
1 db. Ferrocomp (10 mg vas, 3 mg cink, 1 mg réz, 1 mg mangán, 0,06 mg kobalt, 0,2 mg folsav) : a vas szintem is alacsony lett most, de ezt nem fogom rendszeresen szedni
Q10 1 db. 100 mg Doctors's Best és 300-400 mg Synergitex folyékony q10( sajnos ez megszűnik, pedig fermentációval állítják elő és nincs benne egy deka szója sem. Hashimitosoknak nem jó a szója, sajnos sok másik Q10-et ebben pácolnak): Tanár úr és számos külföldi meddőségi klinika szerint ez az egyik legjobb szer a petesejtek minőségének javítására. Érdemes nagy mennyiséget szedni belőle. Reggeli után javasolják. A petesejteknek jót tesz még a Resveratrol, DHEA és az L-Arginin is, de ezek mind számos mellékhatással rendelkeznek, így én maradok a veszélytelen Q10 koenzimnél.
1 db Maca: California Gold Nutrition, Organic Maca, 500 mg: tudom, hogy a por változat lenne ideális, de sajnos ennek külföldön is nagyon megugrott az ára. Jót tesz a női és a férfi temékenységnek, javítja a szexuális étvágyat. Velem nem lehet bírni az utóbbi időben, és csak a Macara tudom fogni, hiszen nemrég kezdtem el szedni ;)

Délben és este
1 kiskanál ligetszépe olaj: Menstruációtól ovulációig iszom. Nagyon jó nyákot csinál, gyulladáscsökkentő, antioxidáns, csökkenti az endometriózis és a PMS tünetetit, kordában tartja a petefészekben és a mellben beindult rendellenes sejtnövekedést, ami a sok hormon miatt jól jöhet megelőzésképpen. Ami zavar benne, az a pajzsmirigy túlműködést csökkentő hatása, mivel én papíron alulműködöm, de nem gond, mert mostanában a TSH-m nem több 0,3-nál.
1 db. Szerves-Cink
1 db. E-vitamin, 400 mg, Bioextra: Vérhígító antioxidáns. Hetente 2-3x szedem az újonnan bevezetett Mixed Tocopherol miatt. Eddig E-vitamint 1-2 naponta szedtem, mert nem tudtam, hogy jó hatással van a női termékenységre is. Reggel kellene beszedni, hogy fokozza a szelén hatását, de én az étvágygerjesztő hatása miatt eddig este szedtem.
1 db. Now Foods, Mixed Tocopherols Vitamin E 400 mg: most először próbáljuk ki a vegyes tokoferolokat tartalmazó E-vitamint. Abban bízom, hogy még jobb eredményt érünk el, ha több fajtát juttatunk be a szervezetünkbe.
1 db. Doctor's Best, Best Fully Active B Complex: nagy mennyiségben tartalmaz B-vitaminokat és még 400 mcg folátot is. Szabályozza a koleszterin szintet, értágító hatású, javítja a vérkeringést, méregtelenít, mérsékli az ingerlékenységet, fontos a vas felszívódásához, elősegíti a folsav termelődését. Az én szempontomból főleg a homocisztein lecsökkentésére kiváló, amit az MTHFR mutáció okozhat. Este szedem, mivel sajnos az étvágyat is javítja..
Fél Folsav( 3 mg, gyógyszertári), hetente 2x, mivel szedem a folátot, de a biztonság kedvéért ezt sem hagyom teljesen abba. Hozzájárul a megfelelő homocisztein anyagcseréhez, megelőzi a magzat fejlődési rendellenességeit
hozzájárul a megfelelő homocisztein anyagcseréhez
hozzájárul a megfelelő homocisztein anyagcseréhez
hozzájárul a megfelelő homocisztein anyagcseréhez
hozzájárul a megfelelő homocisztein anyagcseréhez
1 db. D-vitamin Bioextra, 3000 NE. Pajzsmirigyeseknek alap, mivel csökkenti az autoimmun betegségek kialakulásának rizikóját. Naponta szedem most már nyáron is, mert így is éppen hogy átlépem az alsó határt. Zsírban oldódó vitamin, remélem jót teszek azzal, hogy Omega 3-al együtt szedem.
1 db. Omega 3
C-vitamin, 500 mg: Ezüstmackó tanácsára kizárólag a luteális fázisban szedem, mivel tönkreteszi a nyákot
1db. Fahéj
1 db. Ferrocomp 
2 g Inositol por, Healthy Origins: ez is újdonság, a héten kezdtem el szedni, mivel rengeteg tanulmány szerint Melatoninnal szedve javítja a petesejtek minőségét. Policisztás ovárium esetében is kiváló

Lefekvés előtt
30 csepp Mastodynon
30 csepp propolisz
1 db. 3 mg Melatonin 

Férjem napi adagja:

Reggel:
1 db. 400 mg-os Dm-es L-Carnitin: morfológia, sűrűség
1 db. 100 mg-os Q10: morfológia, sűrűség, energia
1 db. fahéj
1 200 mg szelén: segíti az optimális spermatermelést, hozzájárul a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelméhez
1 db. 240 mg Pycnogenol( 2 naponta)

Délelőtt:
1 db. Omega 3: a benne található DHA javítja a férfiak nemzőképességét.
1 db. D-vitamin: javítja a spermiumok minőségét, gyorsítja a mozgását
1 db. Szerves-Cink: energia, mozgékonyság, morfológia, sűrűség, hormonális szabályozás
1 db. Magnézium
1 db. Maca
Fél folsav: morfológia, sűrűség, hormonális szabályozás

Este:
1 Fahéj
1 db. 400 mg L-Carnitin
1 db. Life Extension, Complete B-Complex: 400 Mcg folátot tartalmaz ez is, de nincs benne annyi hatóanyag a B-vitaminokból, mint a Doctors's Best B-komplex készítményben. Mivel a férjemnél még nem igazolódott be az MTHFR mutáció, ezért egyelőre csak ezt adom neki, külön folátot nem, de némi folsavat a biztonság kedvéért igen.
1 db. 400 mg-os Bioextra E-vitamin( heti 3x): energia, mozgékonyság, hozzájárul a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelméhez
hozzájárulnak a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelméhez. - See more at: http://www.spermanoveles.hu/profertil?gclid=CjwKEAjw9dWuBRDFs9mHv-C9_FkSJADo58iMSApG4EIMqdlSFHyyyp3H4sAu0Xiu1dZFf_3LgFPMYBoC1azw_wcB#sthash.OS3JbxEw.dpuf
1 db. Now Foods, Mixed Tocopherols Vitamin E 400 mg
1 db. Szerves-Cink
1 db. 500 mg-os C-vitamin

A ciklus első felében szoktam még cickafark teát, ovuláció után pedig palástfüvet inni.

Bízom benne, hogy nem patkolok el ennyi vitamintól. Egyszer Dr. G műsorában egy nőről kiderült, hogy halálának oka a nagy mennyiségű táplálékkiegészítő volt. Visszanéztem a videót és kiderült, hogy nagy valószínűséggel a DHEA okozta az amúgy makkegészséges, napi szinten sportoló 53 éves nő halálát. Az ajánlott napi adag hétszeresét szedte belőle. A boncolás során nem tudták egyértelműen bizonyítani, hogy ez okozta a halálát, de a férje által leírt tünetei alapján DHEA túladagolása lehetett: nagy mennyiségben hullott a haja, szívzöreje volt és hirtelen idegkitörései, tehát teljesen felborult a hormonháztartása. Összesen 40 féle táplálékkiegészítőt szedett naponta, ami úgy szintén rossz hatással lehetett a DHEÁ-ra. Erről a videóról van szó:


Egyértelmű, hogy vigyáznom kell. Tudom, hogy a vitaminok rengeteg káros mellékhatással is rendelkeznek, érdemes őket kúraszerűen szedni. Szóval, kedves Kistesó, légy olyan kedves mielőbb megérkezni, mert különben nem leszek hosszú életű :) Egyszer talán majd írok egy bejegyzést a mellékhatásokról is.
Azzal is tisztában vagyok, hogy a mostani ételek, zöldségek és vitaminok nem tartalmaznak elegendő tápanyagot, tehát nincs más megoldás.

Majdnem az összes vitamint és táplálékkiegészítőt az Iherb-ről rendelem, mert körülbelül féláron jutok hozzájuk. Nyugodtan használjátok a kódomat, hogy 10 dollár kedvezményhez jussatok amennyiben a rendelésetek eléri a 40 dollárt. Ezzel természetesen én is jól járok. A rendelés alatt a Referral code mezőbe írjátok be ezt a kódot: MWC887. Köszönöm, ha megteszitek :)

8 megjegyzés:

  1. Nekünk is pont ilyen tartónk van :)
    Volt, hogy én is közel ennyi mindent szedtem, de manapság képtelen vagyok. Így se szedek keveset, de a hányinger kerülget, ha be kell vennem valamit :/
    Mindenesetre köszi, hogy összeszedted Andi! És a kódot is :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon sok utana járást igényelhetett,mire ennyi információt össze gyűjtöttél! Szóval en is azt mondom: hajra kisteso!

    VálaszTörlés
  3. Köszi, Lányok! Ezüstmacmó taposta ki az utat, nekem nem kellett túl sokat kutakodnom. Cic, bárcsak én is ikreket szültem volna (tudom,h iszonyatosan nehéz), mert akkor nem kéne folytatnom ezt a szélmalom harcot...

    VálaszTörlés
  4. Húúú Andi, szuper lista! :) Alaposan utána jártál a dolgoknak. A Mastodynon cseppel kapcsolatban kérdezném, hogy te mennyire tartod be a homeopátiás szabályokat? Itt leginkább a kv-ra és a mentolos fogkrémre gondolok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A reggeli adagnál tudom leginkább betartani, mert azt éhgyomorra veszem be félálomban. Éjjel 4-5 körül mindig kimegyek pisilni, akkor veszem be a Letroxot. A következő ébredésnél a Mastodynont vagy a propolisz cseppeket. Van hogy az utolsó kettőt egyszerre iszom meg, mert nem mindig kelek még egyszer és olyankor nem várok fél órát a reggeli kávémig. Az esti adagokat lefekvés előtt szoktam, arra azért odafigyelek, hogy ne egyből fogmosás után.

      Törlés
    2. Köszi! Már én is beszereztem amúgy, kipróbálom a Bromo helyett :)

      Törlés
    3. Jól tetted! Kb. 6 hét mire kifejti a hatását, de nálam 1 hónap alatt is sokat javított. Most hogy nem szeded a Bromot pont jó kipróbálni, hátha a lombikig teljesen leviszi a prolaktinszintedet ;)

      Törlés
  5. Szia!Most találtam rá a blogodra, miközben a pajzsmirigy alulmüködésre kerestem megoldást, mert nem tudom elfogadni, hogy csak a Medrol lenne a megoldás. Örömmel láttam, hogy az iberb-en meg lehet rendelni a New Chapter-t, amit "valamilyen oknál fogva nem engedélyeznek az itteni szervek. Köszönöm az infot. Hashimito betegségem van amire kapok gyógyszert, a tsh-t és a pajzsmirigy hormonokat beállította, de az AntiTPO és a AntiTG még mindig brutál magas. Az orvosom azt mondta, hogy törödjek bele ez igy is marad, autoimmun betegséggel együtt jár. Több helyen olvastam, hogy a csak a szervetlen jód káros a pajzsmirigy betegségben szenvedőknek. http://eletmodszer.com/comment/133211/autoimmun-pajzsmirigy-alulmukodes-es-a-szerves-jod tehát az alga nagyon jótékony hatással van. Neked erről mi a véleményed? A másik kérdésem az az lenne, hogy a lúgosítást zöldárpával látod értelmét? Elvileg az is gyulladáscsökkentő antioxidáns. Előre is köszönöm! Zsófi

    VálaszTörlés