Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2015. augusztus 14., péntek

Egyre távolabb a Kistesótól

Valamikor áprilisban kértem időpontot Fülöp doktorhoz. Nagy lelkesedéssel vártam az augusztust, főleg a befejező műtét után. Reménykedtem, hogy meg fogjuk beszélni a missed ab lehetséges okait, amit egy csomó vérvétellel és ultrahanggal dokumentáltam. Sajnos a doktor úr azt mondta, hogy ezek a leletek már a múlthoz tartoznak...Nem erőltettem, mert így is sokat voltam bent, kint meg jó páran várakoztak, de emiatt kicsit csalódottan jöttem el.
Amúgy Fülöp nagyon szimpatikus volt, szívesen beülnék vele egy kávéra kifejteni a meddőség okait ;)  Persze rengeteget beszélgettünk, de csak az elmúlt egy év leletei érdekelték. Azokra rá se nézett, melyek a lombik utáni hónapban és a terhességem beágyazódási napja után készültek, pedig jó pár van belőlük...
Hál'Istennek nem kötött bele az inzulinomba, nem akarja velem is a Metet szedetni. Javasolta, hogy egy csomó vizsgálatot OEP-re csináltassak meg, de így is van köztük egy csomó fizetős.

Ezek lehetnének ingyenesek:
-2 havi cikluskövetés: vérvétel a 8. és 21. napon (FSH, LH, ösztradiol és prolaktin, illetve progeszteron a peteérés után 7 nappal) ultrahang a 10-12-14 napon tüszőérésig. Ezt lehetne TB-re, de nem hinném, hogy meg tudom oldani. Várom Pinkman tapasztalait a Genium-Meddel kapcsolatosan ;) ahol elvileg 20-30 ezerért meg lehet a folliculometriát csináltatni.
- TSH, D-vitamin, CMV, Clamydia( ezt nem tudom, h vérből vagy kenetből kell-e) saját orvosokkal
- autoimmun panel, szerzett trombofillia a MÁV-ban
- Helicobakter kilégzés( a vérvételt nem fogadja el, pedig nemsokára elkészül az eredmény). Abban az esetben, ha pozitív, akkor a férjnek is meg kell csináltatni. Háziorvos adhat beutalót gasztroenterológiára
-spermakép és tenyésztés 

Ezek a fizetősek:
- 3D méhüreg hiszteroszkópia az MDK-ban: 20.000,- Ft.
- kromoszómavizsgálat nekem az Istenhegyin( férjemé megvan) 15.000,-
- MTHFR mindkét allél a férjemnek. Ezt lehet az Istenhegyin, de a Laboratórium Kft-nél is: 10.000,-
- új AMH: 5500,-
- NK-sejt aktivitás és arány a Laboratórium Kft-nél: 30.000,-
- anti-spermium és ovárium antitest. Ezt is a Laboratorium Kft-nél tudom megcsináltatni: 5000,-+ 6000,-

Szóval, ha ezeket a vizsgálatokat megcsináltatom, akkor újabb 110-120 ezer forintot kell költenem. Ééés, a legrosszabb része az, hogy csak novemberben kezdhetek..Egyedül a genetikára mehetek előbb, minden mással várni kell. Még jó, hogy a lombik utáni 3 hónapban nem mentem el NK-sejteket nézetni, mert nem fogadta volna el a drága leletet...Megjegyezte azt is, hogy ezt érdemes a 21. nap körül csináltatni és előtte egy hónappal nem csak én nem lehetek beteg, hanem itthon senki más, mert látens fertőzést elkaphatok...Rákérdeztem a TH1 és TH2 túlsúly vizsgálatra, de azt mondta, hogy az nem kell, mert ez benne van az autoimmun panelben. Legalább ezzel spórolok egy húszast.
Megemlítettem neki a lombikot is, hogy nekünk szeptember van konzultációnk. Azt mondta, mondjam le, mert így feleslegesen fizettem neki vizitdíjat. Sőt, teherbe se essek, mert szerinte fél évig nem szabad!!!Na, hát itt nagyot csalódtam, mert ez egy elavult nézet, az előző bejegyzésemben kifejtettem miért. Viszont én tényleg felnézek Fülöpre, tudom, hogy ő komplexen átlátja a meddőséggel kapcsolatos dolgokat és elgondolkodtam azon, hogy mi van, ha neki van igaza? Állítólag sokkal több a vetélés az első hónapokban...Említettem neki, hogy Balázs is egy hónappal a sikertelen lombik után fogant, de ezzel sem tudtam nagyon meghatni. Azzal viszont egyetértett, hogy ilyenkor sokkal termékenyebb az ember lánya...

Lelkesen mentem, de az orromat lógatva jöttem el...A műtét után csak azért nem voltam elkeseredve, mert hittem abban, hogy 1-2 hónap múlva babás leszek, de ha spontán nem, akkor majd mesterségesen. Nem számítottam arra, hogy nem eshetek teherbe és hogy nem mehetek lombikra, pedig gondolhattam volna....Mikor lesz nekem kisbabám, ha majd csak novemberben kezdem el a vizsgálatokat és jó eséllyel januárban végzek velük? Utána ki tudja mikor kapok hozzá időpontot és mikor mehetek majd lombikra. Habár volt neki még az elején egy kérdése, hogy minek járok én ennyit lombikra, ha egyszer képes vagyok spontán is teherbe esni...Na de 8 év alatt csak kétszer sikerült...És mi a garancia, hogy valaha is helyreáll úgy a hormonháztartásom, hogy képes legyek egy terhességet megtartani? Emiatt leginkább csak a hormonnal felépített ciklusokban hiszek..
Szinte egész éjjel agyaltam, hogy mi legyen. Egy év múlva vissza kell mennem dolgozni, addig le akarom tudni a tesóprojektet, de ebben a tempóban sosem fogok végezni...Nagy nehezen megszületett a megoldás, amit lehet hogy meg fogok bánni, de nem érdekel, nekem KISBABA kell és kész! Nem fogunk védekezni, ha terhes leszek, akkor így jártam. Akár meg is maradhat most úgy mint anno Balázs. Szeptemberben elmegyünk Tanár úrhoz és megpróbálok kiharcolni egy mindent bele, hosszú protokollos, szteroidos lombikot, amit Fülöp javaslatára aszpirinnel fogok kiegészíteni az MTHFR mutációm miatt. Lesz sok szép embrióm végre;) Kettőt beültetnek majd az ötödik napon és 9 nappal később POZITÍVAT fogok tesztelni. Minden rendben lesz az ultrahangokon, nem fogok vérezni, a 12. héten egészséges kisbabáról fog beszámolni Hajdú doktornő és a 39-40. héten pedig szülni fogok egy gyönyörű gyermeket!!!! Persze, szívás, ha nem így lesz, de akkor még mindig ráérek január-február környékén elkezdeni a Fülöp féle kivizsgálásokat és utána azt tenni, amit ő mond. Sok minden mást ő sem tud szerintem javasolni, mint egy szteroidos lombik, mert IVIG-re nem vagyok jogosult, szóval nincs mire várnom, kockáztatok egy nagyot!

Amúgy meg elegem van, végre elmúlt a vérzésem és jön a rossz idő...Nem értem, miért cseszett így ki velem az élet, mi rosszat tettem? Az egész nyaram elment...Egyébként ma már 10 hetes lennék..Két hete volt a műtét és tegnap még halvány pozitív volt a teszt...




8 megjegyzés:

  1. Drága Andi, jaj de átérzem minden mondatod ebben a bejegyzésben...2013-ban, az első konzultáció után én konkrétan olyan sírógörcsöt kaptam az 1-es villamoson éjszaka, hogy a férjem alig bírt lenyugtatni:) Akkor bele se kezdtünk a vizsgálatokba, mert el nem tudtam képzelni, hogy tudom megcsinálni. Akkor javasolta nekünk is a lombikot meg mondta, hogy hogy szedjem a szteroidot, úh ezzel az infóval mentünk inkább a Kaáliba. Most már jobban fogadtam a vizsgálatokat:) De ezért is, én nagyon megértem, hogy inkább megpróbálnád a lombikot (vagy a természetest), ráadásul Neked ott egy erős bizonyíték, Balázs, hogy meg tud maradni babád. Én nyúl vagyok, azért 4 biokémiai terhesség után, nem merek még kockáztatni, nem sok esélyt látok, hogy az 5. megmaradna csak úgy. Szorítok, hogy a terved összejöjjön:) Ha meg mégis szükség lesz a Fülöpös vizsgálatokra, akkor kérj mielőbb ip-t hozzá, ne csak akkor, amikor végeztél a vizsgálatokkal. Mi gyakorlatilag ahogy kijöttünk a rendelőből, másnap már kértünk is ip-t, így kaptam novemberre. (Akár hamarabb is lehetett volna, de nem tudtam mit fog mondani, meg hogy alakul a ciklusom.) Mindenesetre remélem, hogy Neked nem lesz rá szükség.
    Ja! A Chlamydiát asszem vérből kéri, vagyis nekem a vérvételekhez írta. A Helicobactert meg pont fordítva kérte 2013-ban, hogy a férjem menjen el, és ha neki pozitív, akkor menjek én is...Tőlem is pont így kérte a ciklusvizsgálatot, pont ezeken a napokon:) Genium-med-ben 3* voltam eddig, és elégedett vagyok, nekem megéri. Ráadásul mindenki vágja, hogy kinek csinálom a vizsgálatokat, mindent úgy vetnek papírra, ahogy kérem, állítólag sok Fülöpös jár oda:) Ha végeztem vele, akkor írok is majd róla.
    Vérzésed elmúlt? Tudtál strandolni azért? Vagy azt még nem szabad, korai?
    Fel a fejjel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eszembe jutottál miközben meghoztam a döntést...Ti is inkább a lombikot választottátok a kivizsgálások helyett annak idején...Remélem nem csinálok hülyeséget! Jól teszed, h 4 biokémiai után nem kockáztatsz, nincs értelme..
      Érdekes amit írsz a Helicobakterről, lehet én értettem félre, de nem baj, mindketten elmegyünk a biztonság kedvéért. Köszi a Chlamydiás segítséget!
      Én is próbáltam ip-ot kérni, de nem volt még januári naptára az anyukájának. Alig van már decemberben is hely és azt is leginkább a kismamáknak tartják fenn. Most már nem bánom, hogy nem kaptam időpontot, mert a lombik mellett döntöttem. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy novemberben merre irányít benneteket Fülöp.
      Nekem eddig a cikluskövetés volt a mumus, örülök, h kitapostad az utat ;) Nem baj, h messze van, megpróbálok majd csúcsidőn kívül menni, habár remélem nem kerül rá sor, mert sikerül a lombikom!
      Már nem vérezek, némi sárgás váladék van csak. Szerintem lehet strandra menni, mert elvileg a műtét után 2 nappal bezáródik a méhszáj. Ma remélem eljutunk, viszont a jövő heti balatonozásnak az időjárás miatt annyi...A férjem keddig ügyel, addig nem mozdulhatunk ki a városból.

      Törlés
  2. Andi drága, nagyon meg tudom érteni a döntésed! Nekem ugyan nincs MTHFR mutációm, de én is Aspirinnel egészítettem ki az ovuláció utáni időszakot. A féléves kihagyást nem értem, miért javasolná. Nálam ilyen csak a 42 éves korom miatt fel sem merült semelyik orvosomnál, annál inkább egy Versys pdg, ami plusz idő és horribilis összeg lett volna, de nemet mondtunk. Az orvostudományon (és azon belül a saját lehető legmaximálisabb felkészültségemen - ami neked is megvan) kívül már csak egyben bíztam még, hogy a 3 éve tépázott lelkem hozza valami egyensúlyba a hitem mellé, hátha a testemnek, a következő kis embrióknak nagyobb esélyt adok. (Így mentem kineziológushoz, de számtalan sikersztori van más alternatíváról is). Ha a Versyst választjuk, ki tudja, sikerült volna-e, de akkor tuti nincs új lakás, amibe a babákat méltó gyerekszobába vihetnénk, és ki tudja mennyi idő lett volna az egész lombik a hetekig, hónapokig tartó elővizsgálatokkal. Volt 3 nem sikerült terhességem, mégis kockáztattunk, és visszamentünk a Kaáliba, és sikerült. Ugyan merészség lenne bátorítani téged egyik vagy másik irányba, de a saját példám alapján csak megerősíteni tudlak, tégy a szíved szerint! Én nagyon drukkolok! ♡

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És milyen jól tettétek, h nem a Versys mellett döntöttetek :) Én kineziológus, pszichológus és reflexológus helyett most inkább 3D szempillákat rakattam, 2 hetente géllakkoztatok és Mayo Chix ruhákat vásárolgatok pont úgy mint tinikoromban :) Úgy tűnik nekem ez a legjobb terápia, igazi Miss P leszek a végén :)
      Nagyon köszönöm, hogy bátorítasz, nagyon jól jön! Újra látom a fényt az alagút végén. A te példát nagyszerűen bizonyítja, h nem minden esetben jelenti a missed ab azt, h Ivig-re van szükség!

      Törlés
  3. Olyan jó olvasni, hogy mindig ennyire a jövőbe próbálsz tekinteni, és a megoldásokat keresed. :) A Te pozitív hozzáállásoddal szerintem, mindegy milyen úton, de borítékolható, hogy teljesül, amire vágysz (én egyébként titkon remélem, hogy ez is egy igazi Csodatesó sztori lesz, és miért is ne lehetne? ;))

    VálaszTörlés
  4. Én csak csodálni tudlak a felkészültségedért, az akaratodért, a lelkierődért és őszinte szívből drukkolok, hogy minden sikerüljön! Ölellek!

    VálaszTörlés