Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2017. március 28., kedd

22. hét, azaz a HATODIK hónap:)

Szerencsére minden a legnagyobb rendben velünk. A derékfájás pár nap alatt elmúlt, a haskeményedés pedig megszűnt egy kis időre. Azóta már persze előjött, de nem annyira intenzíven.
A méhszájam zárt maradt és volt egy kis gombás fertőzésem, amit a kúpok elmulasztottak. Szinte megszűnt a sárgás folyásom, tehát ez sem annyira a terhesség normális velejárója mint egyesek állítják.
A 19. héten voltunk Hajdú doktornőnél az Istenhegyin ahol mindent a legnagyobb rendben találtak.  Nem kicsit izgultam a vizsgálat előtt...Érdekes, hogy Balázsnál azt hittem, hogy csak a 12. hétig kell eljutni, onnantól már nem történhet baj, de azóta tudom, hogy ez nem így van. Ebben a Doktornő és az orvosom is megerősített. A 18-19. héten már nagyobb a magzat, sokkal több információt hordoz. Jó lenne néha a boldog tudatlanságnak átadni magam, de nem megy sajnos. Tudom, hogy még egy teljesen egészséges 22 hetes magzat sem garancia semmire. Olyan sok rossz történhet: köldökzsinór gondok, autóbaleset, alsó fertőzés, élelmiszerek által okozott fertőzés( liszteriózis a legnagyobb parám, már azt sem tudom mit lehet enni azok közül amik nem eléggé sültek/főttek). Aztán minden ilyen gondolatmenet után rájövök, hogy még mindig nem én irányítok, nem tudok sokat tenni, így reménykedem, hogy augusztusban egy egészséges, gyönyörű kisbabánk fog születni.
Ami rajtam múlik azt természetesen megteszem. Mindkét autónkban van már övterelő, ahol lehetett kikapcsoltattam már most a légzsákot, nehogy pont a hasam sérüljön egy kisebb balesetnél. Az Agolutin injekciót eddig a fájdalmak ellenére két naponta kaptam, de már nem bírja a fenekem, így az orvosom engedélyével áttérek a Proluton Depot szintetikus progeszteron injekcióra amit hetente egyszer kell csak beadni. Koraszülés megelőzésére lett kifejlesztve, a kutatások szerint, 33%-al képes azt meggátolni. A Meforalt is végig szedhetem, sőt, még a szoptatás alatt is folytatni fogom mivel semmilyen káros hatása nincs a magzatra illetve babára. Azt olvastam, hogy pozitívan hat a tejtermelésre is. Persze nem bízom a szoptatást sem a véletlenre, már kinéztem egy profi IBLC-s orvos végzettségű szoptatási tanácsadót, mert nem szeretnék ismét 9 hónapig fejni. Ehhez mondjuk az is kell, hogy egy jó súlyú újszülöttnek adjak életet, pont erre való a Proluton. Balázs a 37. héten született kis súllyal, nem volt ereje szopni és a heréje sem volt leszállva, emiatt 10 hónaposan műteni kellett. Szeretném ezeket a problémákat amennyire csak lehet kiküszöbölni.
A cukorterhelésen is túl vagyok, gyönyörű lett a 120 perces cukrom, 5 alatt maradt az éhgyomrival együtt. Balázsnál ez talán 7 volt. Nem néznek már 60 perceset, de én ezt itthon mérni szoktam és látom, hogy nem mindig jó. Sajnos csökkenteni kellett a 2000-es Meforalt 1000-re és ez eredményezte a romlást, de még így is nagyon jó vagyok. Hozzáteszem, a gyógyszer szedését a nőgyógyászom engedélyével teszem és nem pusztán a netes kutatásimra hagyatkozom, annyira azért nem vagyok bátor. Az endokrinológusom nem akart elsőre beleegyezni, de végül igazat adott abban, hogy mindenkinek romlik az eredménye aki a 12. héten abbahagyja és általában inzulint kell kapnia a terhesség folyamán, csak hát ő is a magyar protokollt kell hogy kövesse.
A progeszteronos váltás miatt kicsit izgulok, mivel az Agolutin természetes alapanyagokból készül a Proluton pedig teljesen szintetikus. Remélem ez nem fog gondot okozni.
A félelmeim ellenére egyre bátrabb vagyok a vásárlás területén. Beszereztem már az összes kórházi hálóinget, jó pár 50-56-os újszülött ruhát és nem hagytam ki egy babamérleget sem amit jó áron adtak. A Glamour napokon szeretném bővíteni még a kollekciót. A szülésre is készülök, szeretnék egy még szebb emléket mint ami Balázzsal volt. Megvettem Ina May Gaskin" Útmutató a szüléshez" című könyvét mivel szeretnék egy kicsit közelebb kerülni a hipnoszüléshez. Egy percig sem szeretnék otthon szülni, nekem kell a kórház és az orvosom szakértelme, ennek ellenére el lehet jó dolgokat sajátítani ebből a módszerből. Persze, akkor sem fogok elkeseredni, ha végül császár lesz.
Voltam egy nagyon szuper ingyenes elsősegély tanfolyamon a Bethesda kórházban amit a Magyar Gyermekmentő Alapítvány orvosai és mentősei tartottak. Mindenkinek csak ajánlani tudom, iszonyatosan hasznos volt, rengeteget tanultam ott, mivel az újraélesztéstől a lázcsillapításon át az amputált végtagok helyes tárolásáig mindenről szó volt. A fészeképítés itthon nagyon beindult, csinálom a helyet a babának, így természetesen most sem marad időm unatkozni. :)

6 megjegyzés: