Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2017. május 30., kedd

Állandó rettegésben...

Ahelyett, hogy élvezném a terhességem utolsó hónapjait, én mindig találok magamnak valami félnivalót. Úgy utálom magam emiatt...Balázzsal ilyenkor már nagyon boldog voltam, nem is gondoltam semmi rosszra, de most valahogy állandóan tragédiákkal találkozom. Facebook-os babás csoportokban is sokszor látom, hogy harminc x hetesen meghal a baba a pocakban, általában a köldökzsinór csavarodik a baba lábára( nem is nyakára!) és sajnos a környezetemben is egyre több ismerősömmel megtörténik. Miért van ez? Miért pont most, amikor nekem ki kéne élveznem az utolsó várandósságom minden egyes percét..Többször biztos nem csinálnám végig, bár tudom, hogy minden egyes perc kifizetődik, de egy hasonló tragédiát nem tudnék feldolgozni. Emiatt még nagyon a babszobával sem foglalkoztam, pedig mosni kéne a ruhákat így a 31. hét környékén, mert később nehéz lesz állni a vasaló felett.
Alig várom, hogy ott legyek végre a szülőszobán és megszüljem az én édes Kisbabámat! Egyelőre úgy néz ki, hogy nagyobb lesz Balázsnál, ha így folytatja és én ennek nagyon örülök. Az apró alhasi görcsök és keményedések ellenére még zárt vagyok, remélem így is maradok még nagyon sokáig. Persze minden egyes alkalommal rettegek, amikor elkezdek keményedni...Aztán olyan is van, hogy a bővebb folyásomat magzatvíznek hiszem, na akkor is kikészülök...Borzalmas vagyok..
Hízásban kb. 5-6 kilónál tartok, ami nagyon jó. Energiám nem sok van, alig vonszolom magam, főleg amióta végre megérkezett a meleg.
A szakdolgozatom mellett, elkezdtem foglalkozni a szüléssel, szoptatással is, amik ilyenkor Balázsnál nem érdekeltek. Azt hittem, hogy a szoptatás a világ legtermészetesebb dolga és hogy menni fog ez magától. Most nem bízom a véletlenre, IBCLC-s szoptatási tanácsadóval felvettem a kapcsolatot és még a szülés előtt találkozni fogok vele. Az előző szülésem is csodás volt, de most szeretnék ennél még csodásabbat. Most már tudom, hogy el kell lazulni közben és el kell képzelni, ahogy tágulok. Nem fogom magam siettetni, menjen az egész a maga tempójában. A kitolást valahogy megcsinálom majd, mert ugye ez volt ami legutóbb nem sikerült túl jól. Epidurált és oxitocint most sem fogok igényelni. Nálam a beöntés az egyedüli fontos dolog, semmi pénzért sem hagynám ki. Szeretnék még egy háborítatlan Aranyórát: két óráig, ha lehetne, nem adnám ki a gyereket a kezemből, mert ez a legfontosabb időszak a szoptatás szempontjából. Nem akarok ismét 9 hónapig fejni, mert most van egy Balázsom is, akit a 2 hónapos védőoltásokig nem viszek majd óvodába.
Az 5D jól sikerült, bár a férjem nem volt elájulva. Szerintem sokkal élethűbbek és részletgazdagabbak ezek a képek, mint a 4D-sek:


29 megjegyzés:

  1. Szia
    Szerintem gyonyoru baba, az 5-6 kg tok keves, ugyes vagy!
    Szeretnelek kerni hogy a remhireket ne olvasd el!
    Sajnos ritkan irsz, irtad mar, hogy kislany, vagy kisfiu?
    Meg 8 hetet kivanok igy egyben
    😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Köszi. Kisfiú ő is. :) Nem direkt olvasom a rémhíreket, sajnos ezek járnak a csoporttagságokkal együtt. Igen, én is még pont 8 hetet szeretnék. ;) :)

      Törlés
  2. Minden oké lesz édes a baba!!!Nálunk is vannak hírek beállított a gólya úgy hogy nem hívta senki!Terhes vagyok úgy hogy orvosilag spontán lehetetlen!1!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jóóóóóóóó! :) :) :) Nagyon örülök! :) Hányadik hét? Nektek első baba? Gyönyörű várandósságot kívánok! :)

      Törlés
  3. Nem a második, a kisfiam lombik ott találkoztunk!!!Nem akartuk ezt a babát!!És bocs mindenkitől aki gyereket akar de nem vagyok boldog!!Még csak 5 hét még nem voltam ultrahangon sem!

    VálaszTörlés
  4. Nem a második, a kisfiam lombik ott találkoztunk!!!Nem akartuk ezt a babát!!És bocs mindenkitől aki gyereket akar de nem vagyok boldog!!Még csak 5 hét még nem voltam ultrahangon sem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh- :( Ez szomorú, de érthető. Ja, tudom már, hogy ki vagy. :) Nem tartjátok meg ezek szerint? Sajnálom- :'(

      Törlés
  5. húúú 5-6 kg :D nagyon jó vagy én 15-nél járok... F-kosaras csöcsökkel :D próbáld kizárni a rémhíreket, tudom nehéz, engem a babamozin azzal riogattak hogy húúú mennyi a vizem, úúúristen, ez egy úszómedence, rágugliztam mitől lehet (toxo, toxémia, magasvérnyomás kizárva) a maradék meg hát.. bár ne kerestem volna rá. Aztán megnyugtattak a kövi uh-n, hogy picit valóban több, de abszolút nem kóros, ne izguljak. Nekem is volt pár hete vonszolós időszakom, kiderült, hogy a vasam kb mérhetetlen tartományban van (pedig szedtem a neo-ferrot) úgyhogy most napi 3x maltoferezek, azóta újra tudok sétálni, ügyeket intézni lihegés, szédelgés nélkül :) mivel mi költözés előtt állunk, még kb semmit nem vettünk a babának :( de jövő héttől már nem dolgozom és akkor előtúrom a nővére ruháit és átválogatom (vasalni viszont nem vagyok hajlandó, semmit nem vasalok amúgy sem)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te hanyadikára is vagy kiírva? Kb. egyszerre fogunk szülni, ugye? A cukorterhelésed jó lett? Nekem Balázsnál volt átlagosnál több magzatvizem és kiderült, h a kissé emelkedett cukor okozta. Apropó rémhírek. Nyitom ma meg a Face-t és az első hír reggel az volt az üzenőfalon egyik csopiban, h újabb babából lett angyalka szülés előtt...Nem bírom már...Persze próbálok nem foglalkozni ezzel, de csak ott motoszkál az ember fejében. Minden nap szívhang hallgatózok ezentúl és figyelem a mozgást, ennyi. Többet nem tudok tenni.A vasam nekem is a béka segge alatt van pedig rengeteg vasat szedek C-vitaminnal vegyítve a jobb felszívódás érdekében. Jó készülődést neked, én nem bánom, hogy már a 13. hét óta itthon vagyok.

      Törlés
  6. Még nem tudom mi lesz lehet ha meglátom az ultrahangon fordul velem a világ a párom bár sokkot kapott megtartaná mert jó a tesó meg minden!De a fiam még csak 18 hónapos és nagyon anyás!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra gondolj, hogy milyen sokat vártatok a kisfiadra és hogy milyen jó dolog, hogy te vagy a neki a mindene. Kicsi még a fiad, ez igaz, de nagyon sokan direkt kis korkülönbséggel szülnek, mégis túlélik és utána nagyon boldogok, hogy egyszerre letudtak mindent, a gyerekek meg tudnak egymással játszani. Ez egy szuper lehetőség, nem biztos, hogy lombikkal összejönne még egyszer, lásd én mennyit szenvedtem és hány milliónk elment ismét mire megfogant a Tesó. Ráadásul baromira lecsökkentették a lombik kvótákat, a BMC-ben áprilisban októberi időpontokat osztogattak, nagy a felháborodás. Sajnos minden meddőségi intézményben ez megy mostanság, nem csak ott...Persze, nem akarlak befolyásolni, ez a ti döntéseteket, max kicsit segíteni szándékoztam. Majd írj mindenképpen. Mikor mentek uh-ra?

      Törlés
    2. Kedden kell hívni a dokimat jövő héten!Majd beszámolok a fejleményekről!

      Törlés
    3. Szia Alíz! Írtam neked emailt, de azt írja, h nem aktív a fiókod. Kíváncsi vagyok, mi újság veletek. Írsz majd nekem?

      Törlés
  7. aug. 1-re vagyok kiirva, de a korabbi csaszar miatt a 39. heten kiveszik, igy juli 25 korul lesz a nagy nap :) a terhelt cukrom 5.3 szoval tokeletes, a fejlodesi rendellenessegek okozhatnak meg tobb vizet, de a 30. heten nagyon alaposan atneztek, es 4 het mulvara visszarendeltek, h csekkoljak megint a vizet es megnyugodjak. Ja meg egyeb fertozes is lehet, szoktak ilyenkor torch panelt csinaltatni. De a doki azt mondta, valoszinuleg csak sok vizes tipus vagyok. Hat remelem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Áh, fejlődési rendellenesség miatt ne aggódj, szerintem. Szóval akkor egy naőra vagyunk kiírva. :) Írtad már, csak elfelejtettem. A terhelt cukor nekem is tökéletes volt, mégis mértem itthon 8-9-et egyszer-kétszer 60 percesen, persze akkor bűnöztem. Az a baj, h már nem nézik a 60 perceset, ezzel félre vezetik a kismamikat. A lényeg, h azért ne bűnözz túl sokat. Drukkolok, h minden rendben legyen.

      Törlés
  8. Én a SOTE-n voltam így a rémhírekkel, kb minden nap volt valami tragédia a szomszédos szobákban, egyik ikres anyuka mindkettő magzatával elvetélt, egy másik ikres anyukának, akivel UH-ra jártam az egyik babája halt meg egy hétvégén, az egyik lanynak, aki sűrűn nálunk volt, azonnali nyitott szívműtétre vitték a babáját szülés után, és még sorolhatám mennyi szörnyűség volt körülöttem és különösen azért volt nehéz, mert valamelyest megismertem ezeket a lányokat az ott töltött hetek alatt. Úgy éreztem, mintha lecsapó villámok között lennék és rettegtem, nehogy én legyek a következő, akibe belecsap. Szörnyű volt még akkor is, amikor már túlvoltam a szülésen, és csak a fiam súlya miatt maradtunk még egy darabig. Menekülni akartam onnan, megváltás volt átkerülni a Madarászba a gyermekeimmel. Sajnos ahol több várandós csoportosul, legyen az klinika vagy Fb csoport, vannak tragédiák. Próbálj ne foglalkozni vele vagy lépj ki ideiglenesen ezekből, ne legyenek rád hatással, hogy picit élvezhesd a terhességed utolsó heteit. Minden rendben lesz, csodás baba, és milyen fiús az arcocskája! :) Balázs várja már a Tesó étkezését?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, Heni, hogy bírtad ezt? Hanyadik héten történtek ezek a dolgok? Az ikres anyuka már a 3. trimeszterben volt vagy még az elején? Próbálok nem foglalkozni ezekkel a dolgokkal, de néha azért nehéz. Balázs nagyon várja már a Tesót, minden nap kérdezi, hogy mikor ( és hol) bújik már ki? :)

      Törlés
  9. Milyen jó, hogy semmilyen Facebook csoportnak nem vagyok tagja! Szerintem.iratkozz le, végülis csak idegesíted magad. Semmi haszna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nem ártana egy-kettőből kilépni...Olyan jó csapat volt Balázsnál a májusi babás fórum, ezért is jelentkeztem, most az augusztusi babások közé. Az a nagy baj, hogy ők is nagyon jó fejek, imádom a csajokat, okos, értelmes beszélgetések folynak, de sajnos a 30 tagból 3 vagy 4-nek halt el babája az előző terhességek alatt a 2. és 3. trimeszterben. Erről ők nem tehetnek. Most már nem fogok kilépni, már úgy is mindegy, a bogár a fülembe lett ültetve. De egyébként igaz, jobb lenne struccpolitikát folytatni és nem olvasni semmit, de ez nekem nem megy.

      Törlés
  10. Szia!nekem hét hetes a kislányom,és hasonló cipőben járok a szoptatassal,mint te anno Balazzsal (lassan eszik,csak bimbovedovel tudom szoptatni ,máshogy nem tudja kiszívni,minden szoptatás után fejek és a maradékot cumisüvegből adom neki),ahogy visszaolvastam az akkori írásaid.megírnád,hogy most mit mondott a tanácsadó,mint valtoztass?kíváncsi lennék.Nagyon köszi.üdv,Penelopé

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Megint egy Face-s csopival jövök, Szoptatási tanácsadás kérdezz-felelek a neve. Jelentkezz oda, szakértők fognak neked válaszolni a kérdéseidre. Hozzám csak 22-én jön a tanácsadó, addig neked lehet késő lesz...Ha még nem cumizavaros ( az enyém rögtön az lett, ezért nem sikerült), akkor még van remény. Tedd mellre minden nyekkenésre és hagyd rajta több órán át is, hátha. Van még ez a Szoptanít készülék is amit ajánlanak, akkor lefejt tejet adsz neki egy szondán át, de a baba a melleden lesz és azt hiszi, h a te ciciből szívja, így nem lesz cumizavaros. Ezeket szokták ajánlani, de amúgy a legjobb lenne kihívni magatokhoz egy IBCLC-s szoptatász tanácsadót amíg még nincs késő. Ahogy érettem, 8-12ezer között van egy tanácsadás, de hidd el, megéri. Én sajnos nem tettem meg, így nagyot szívtam azzal, h 9 hónapig fejtem..

      Törlés
    2. Szia,nagyon köszi a tippeket,már jelentkeztem is a fb csoportba.sokat gondolkodom a tanacsadon de lehet h már nekünk is késő,és azt meg nem szeretném,h kihívom és csak arra legyen jó h ostorozzam magam,hogy mit rontottunk el,főleg most,hogy kialakult egy működőképes rendszer.meglátom még.neked drukkolok :) penelope

      Törlés
  11. Retteges ismeros, de probald elengedni. Tudom, iszonyu nehez!
    Tok jo, amiket irsz a szoptatasrol :-) Egy kis biztatas: nagylanyom tapszeres, semennyire sem tudtam szoptatni tobb okbol sem. Kicsi lanyom ma 11 napos, 11 napja kizarolag anyatejet kap :-) Nagyon sokat szamit, amiket leirtal (aranyora, mellre tetel), emellett a korhaz, ahol a szultem, rendkivul szoptatasparti, rengeteg segitseget kaptam. Olyan jol kialakult minden, hogy fejnem egy percet sem kell :-) Sok mulik tok apronak tuno dolgokon. Nagy drukk, hogy ezuttal gordulekenyen menjen! Sikerulni fog! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Piros, hát nem is tudtam, hogy szültél- :) :) :) Gratulálok!!!!Mesélj egy kicsit. :) Spontán baba? Nagyon ügyesek vagytok, h összejött a szoptatás. :)

      Törlés
    2. Koszonom szepen :-) Spontan baba, majus 23-an szuletett, minden rendben vele/velunk. Amikor terhes lettem, ujra kezdtem irni a blogot, haesz idod, nezg be nyugodtan :-)

      Törlés
    3. Haesz = ha lesz
      Nezg = nezz
      :-)

      Törlés
    4. Nahát, nem is tudtam, h újra írod a blogot. Nem léptem be ezer éve, mert azt hittem már nem írod. Olvasni foglak ezentúl. :)

      Törlés
  12. Retteges ismeros, de probald elengedni. Tudom, iszonyu nehez!
    Tok jo, amiket irsz a szoptatasrol :-) Egy kis biztatas: nagylanyom tapszeres, semennyire sem tudtam szoptatni tobb okbol sem. Kicsi lanyom ma 11 napos, 11 napja kizarolag anyatejet kap :-) Nagyon sokat szamit, amiket leirtal (aranyora, mellre tetel), emellett a korhaz, ahol a szultem, rendkivul szoptatasparti, rengeteg segitseget kaptam. Olyan jol kialakult minden, hogy fejnem egy percet sem kell :-) Sok mulik tok apronak tuno dolgokon. Nagy drukk, hogy ezuttal gordulekenyen menjen! Sikerulni fog! :-)

    VálaszTörlés