Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2015. február 17., kedd

Még nem kezdünk...

Tegnap voltam a 22. napi vérvételen, ami nekem a 23. napra esett a hétvége miatt. Pechemre, már vasárnap elkezdtem pecsételni, fogalmam sincs mitől van ez. Ismét emelni kellett a Letrox adagomat, ami nálam úgy tűnik mindig bekavar. Másra nem nagyon tudok gyanakodni!
Ultrahangra is be kellett mennem. Szerencsére nem voltak sokan, a vérvétel után már szólítottak is. Tanár úr kenetet vett, kért egy újabb citológiát és chlamydia vizsgálatot is. Ezeknek az eredményei két hét múlva lesznek meg, így át kellett tenni a csütörtöki eredménymegbeszélő időpontot március elejére..Azt mondta, ez a pecsételő vérzés nem jó, mindenféle peteérési zavarokat, rövid ciklusokat említett, amiket ki kell vizsgálni. Mondtam neki, hogy nekem minden hónapban van peteérésem, mert kegyetlenül szokott fájni a hasam és ezt a hőmérőzés is alátámasztja. Ebben a ciklusban a 13. napon, azaz 10 nappal ezelőtt volt. Megkérdeztem, hogy ezek szerint az ovulációs fájdalom nem jelent semmit. Azt válaszolta, hogy van hogy igen, van hogy nem...Ő szerinte, ez a barnázás már majdnem menstruáció, el is kezdte számolgatni a tüszőket? a petefészkeimben, egyikben 5 másikban 4 körül volt. Azért írtam kérdőjellel a tüszőket, mert csak gyanítom, hogy a 0. ultrahangon a mesterséges megtermékenyítés elején is azt számolják, hogy hány tüsző fejlődhet ki abban a ciklusban, de erről semmilyen információt nem találtam az interneten, rá fogok kérdezni legközelebb. Mindenesetre, még ma sem jött meg, továbbra is pecsételek és iszonyatosan fáradékony vagyok már napok óta, pont azt érzem, mint amikor Balázzsal teherbe estem. Viszont az biztos, hogy nem vagyok babás, mert akkor nem látott volna annyi tüszőt tegnap az uh-n. Szóval, szomorú vagyok és kezdem elhinni hogy bajok vannak az eddig tökéletesen működő ciklusommal.
Jó híreket is kaptunk azért. Majd kiugrottam a bőrömből, amikor kiderült hogy a férjem katonái összeszedték magukat elég rendesen! 16 millióan vannak és 50%-uk mozog. Nyár elején 10 millió és 40%-os volt az eredménye, de akkor még nem szedtük a vitaminokat. Már másodjára bizonyosodott be, hogy megéri ezt a rengeteg tabelettát beszedni! Körülbelül ilyen értékek mellett fogant Balázs is, tehát nem is bánom, hogy egy újabb hónappal húzódik el a mesterséges megtermékenyítés, mert megint nagyon bízom a spontán babásodásba! Csak valahogy le kéne most lazítani, nem kéne hogy állandóan a fogantatás körül járjon az eszem. Gyilkolni tudnék, ha valaki azt mondja, ne görcsölj rá, de szerintem most ez történhetett. Annyira szerettem volna teherbe esni még a lombik/inszem előtt, hogy ezzel valószínűleg bekavartam a ciklusomnak. Utánanéztem, nem hülyeség, Czeizel Endre szerint létező problémáról van szó, mert rágörcsöléssel le lehet állítani a sárgatest hormon termelődését!!! Akár ez is történhetett most. Nyáron még nagyon jó volt a progeszteron és a prolaktin szintem, de most ki tudja milyen! A tegnapi progeszteron vérvétel már nem az igazságot fogja tükrözni, mert a pecsételéssel beindult a hormonszint csökkenése is.

A ciklus eleji vérvétel eredményeit megkaptam, de sikeresen ott felejtettem őket! Csak arra emlékszem, hogy az FSH-m 8.8 volt, amivel én totálisan meg vagyok elégedve. Mintha a sors keze lenne benne, mert így legalább nem tudok a neten kutakodni a témában és talán sikerül kicsit lelazítanom, mert ennek így nem lesz jó vége. Na de, fogalmam sincs hogy lehet teljes mértékben kiiktatni a babatémát a fejemből és csak úgy sodródni az eseményekkel...

Múlt héten az endokrinológust is meglátogattam. A TSH-m felment 2,2-re, tehát a 36.5 mg-os gyógyszer kevésnek bizonyult, visszaálltam az 50-esre. Most valahogy jobban bírom, tudok tőle aludni. Idegrohamaim vannak továbbra is, de ezt a menstruáció közeledtével hozom összefüggésbe, mert ordibálok és csapkodok a "nem várt" előtti napokban. Lehet pszichológushoz kéne járnom?
Rákérdeztem a gluténmentes életmódra. Nem tartja elvetendő dolognak, de szerinte csak akkor érdemes csinálni a diétát, ha bebizonyosodik hogy a Hashimito hátterében gluténérzékenység áll. Szerencsére, kiírt nekem ilyen vizsgálatokat is, tehát májusban ez is kiderül! Nem szeretnék feleslegesen gluténmenetesen étkezni, mert nem egy egyszerű és alacsony költségvetésű életmód...

Frissítés: nem bírtam magammal, kutakodnom kellett. Csak külföldi oldalon találtam rá, hogy miket számolnak a mesterséges kezelések elején. Elvileg az antrális tüszőket, amik többek között azt jelzik, hogy hány tüsző stimulálható az adott ciklusban. Emellett a petefészek tartalékáról is informálnak az AMH és FSH mellett. Összességében én azt mondhatom magamról, hogy pont jó vagyok a 2,2-es AMH-val, 8,8-as FSH-val és a 9-10 antrális tüszőmmel ;)

4 megjegyzés:

  1. Mivel nincs saját növekedési hormonom, foglalkoztatott a tüszőérés mélysége, ekkor találtam erre a Káli könyvre a neten, amiben a 26-27. oldalon említik az antrális tüszőket:
    http://kaali.hu/letoltesek/a_meddoseg_korszeru_diagnosztikaja_es_kezelese.pdf

    De amit belinkeltél, még részletesebb, bele is fogok mélyülni :)

    Szurkolok, hogy a következő ciklus alkalmas legyen a kezdésre! Gratula, hogy a férjednek ennyivel javítani tudtatok az eredményén!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Heni! Nagyon jó kis könyvet linkeltél be, örök hálám! Lesz mit olvasnom ;) Holnapra én is ezerrel drukkolok!!!!

      Törlés
  2. Bár én nem vagyok szakértő, de azért az eredményeitek biztatónak tűnnek. Nagyon szorítok nektek! 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Szerintem is jók az eredmények, mégis ez már a 10. hónap, hogy nem esem teherbe, pedig célirányosan ügyködünk ;)

      Törlés