Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2014. november 20., csütörtök

Másfél éves :)

Az én gyönyörű kisfiam hétfőn 18 hónapos lett.

Napról napra okosabb lesz, egyre több dolgot ért meg, de még nem mond szinte semmit, még azt a pár szót sem, amit eddig. Amikor meg kimond valamit, akkor nagyon elszégyelli magát, megismételni nem hajlandó. Szerintem ennek a szűkszavúságnak három oka van: az egyik genetikai- én is 2 évesen kezdtem el beszélni, de akkor már rövid mondatokban-, a másik az hogy mindig kitalálom mire van szüksége, a harmadik pedig a kétnyelvűség. Én két nyelvet beszélek anyanyelvi szinten és szeretném, ha ő is így nőne fel. Azt olvastam, hogy csak akkor szabad több nyelven beszélni a kicsikkel, ha az adott nyelvet anyanyelvi szinten beszéljük, ezért van az hogy például angolul nem beszélek hozzá, azt majd ráér később is megtanulni.

Pár hete forog, ha zenét hall, imádja megfogni a kezünket majd körbevinni minket a nappaliban miközben énekelni kell  neki a "Sétálunk, sétálunk egy kis dombra lecsücsülünk, csücs!"dalocskát.  Ő nem minden esetben ül le, de imádja, ha minket leültethet a "csücs" szócskánál. Abban az esetben guggol le azonnal, ha nem énekelünk neki, ezzel jelezve, hogy nem jó a fenti sorok nélkül sétálgatni :)

A 18. havi évfordulóját sajnos védőoltással rontottuk el, megkapta az utolsó, a mi esetünkben harmadik agyhártyagyulladás elleni oltást. Elvileg 6 éves koráig nem kap újabb szurit, hacsak tavasszal nem oltatjuk be kullancs ellen .
Ezúttal még annyira sem hagyta magát megméretni és beoltatni mint legutóbb. Ordított és tiltakozott, nem mosolygott már a doktor bácsira. Az oltás után viszont hamar abbahagyta a sírást.
Kicsit nyűgös volt az injekció után, de ezt valószínűleg a benne bujkáló nátha okozta, ami szerdára jött ki rajta. Most sincs semmi különös, csak naponta 3-4x kell szívni az orrát és tüsszent egyet-egyet. A orrszi-porszival  nincs semmi baja, nem fél tőle és már zsepibe is próbálja fújni az orrát több-kevesebb sikerrel. Szerencsére nem lázas, jó a kedve és az energiája sem merült le. Nem tudom, hogy az apjától kapta-e el, akin ugyanazon a napin tört ki a betegség, vagy a bölcsődében szedtük-e össze, ahová pár hete eljárunk Cini-cini muzsika foglalkozásra. Mindig van egy-egy náthás vagy köhögő gyerek a foglalkozáson, de ugyanez a helyzet a Kerekítőn is. Nem igazán értem a szülőket, hogy miért hozzák el a beteg gyerekeiket a fizetős, nem kötelező foglalkozásokra. Azt megértem, hogy a bölcsibe és az oviba el kell vinniük a beteg gyereket, mert a munkáltatók nem tolerálják az állandó hiányzásokat, na de ilyen helyekre miért járnak be fertőzni....

Mint ahogy írtam, Balázs súlyát nem tudtuk lemérni, de továbbra is 10 kiló körül van. Már csak úgy tudom lemérni, ha mindketten ráállunk a mérlegre és én kivonom a saját súlyomat.

Nagyon bújós lett, sokat  kéretszkedik fel ölbe. Nem csak anyás, hanem apás is lett az utóbbi időben.
Utánoz a takarításban, nagyon aranyos, amikor törölgeti a bútorokat vagy az ablakot :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése