Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2016. június 15., szerda

Üdvözlöm magam az IR-esek klubjában

A terheléses vizsgálatom eredménye:

0' inzulin: 5,3
60' inzulin: 116,9
120' inzulin: 41,3

2014 novemberében a 0 percesem 6,3, a 120 percesem pedig 14.8 volt...Akkortájt mondjuk 6-7 kilóval vékonyabb voltam, többé kevésbé tartottam az IR diétát és sokat tornáztam...

Vajon mi történhetett? A szteroid okozta vagy a hízás? Valószínűleg a szteroid okozta  a hízást és az inzulinrezisztenciát is...

Hát ez van..Nem bánkódom, mert a férjemről nemrég derült ki, hogy súlyos IR-je van, neki a 120 perces 187 volt úgy hogy már egy ideje Nikk receptjei alapján sütöm a csodálatosan finom kenyereket. Most már én is kénytelen leszek szigorúan követni a diétát. Hátha lefogyok!

A cukrom is egész jó lett. 7,3 a 60 és 5,3 a 120 perces.
Az AMH-m 1,8, kicsivel jobb mint 1 éve amikor 1,7 volt.

Az előbb elfelejtettem megírni, hogy  jó lett a kariotípusom, így most már tutira ugrik a PGD lombik.

11 megjegyzés:

  1. sajnálom:( de azért persze üdv...Amúgy ha eddig nem diétáztál annyira és ezután fogsz, esetleg egy kis sport is belefér, akkor szépen rendbe vágod majd, ne aggódj. Én azt látom, hogy mindenkinek sikerül rendbe tenni egy kis odafigyeléssel pár hónap alatt (persze úgy értem, hogy rajtam kívül mindenkinek sikerül :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát köszi...Neked mik a tapasztalataid a Mettel vagy azzal amitszedsz rá? Függővé tesz? Szerinted nekem kell erre gyógyszer?

      Törlés
    2. Bocsi, hogy csak most írok, de egész héten telóról olvastam, és arról nem küldi el a kommentet. Nem tudom miért..
      A met nehéz kérdés, én nem tudom, milyen eredményre kell, meg mi az amire még nem. Régebben rengeteget olvastam erről, de annyira megoszlanak a vélemények az orvosok között is. Állítólag itthon túlságosan sokan szedik, pedig nem kéne, sokszor elég lenne a diéta és a sport. Azt tudom, hogy egyszer én Krizsa javaslatára drasztikusan lecsökkentettem a met mennyiségét és rosszabbak lettek az értékeim, úgyhogy szedem, azt és annyit, ahogy az endokrinológus javasolja. Mondjuk nekem nagyon rosszak voltak a kezdő értékeim, én nem IR-es voltam, hanem egyel rosszabb, IGT-s (csökkent glükóztolerancia), majdnem inzulinról is szó volt. Amiben biztosan segített nekem a gyógyszer az a diéta tartása. Met nélkül én nagyon éhes voltam, biztosan több komoly cukorbeteg tudja miről beszélek, de én a metformin előtt nagyon küzdöttem az éhséggel, volt hogy teljesen elvesztettem az eszem, annyira rám tört, bármit is ettem és bármennyit :) Azóta azért normálisan tudok enni, normális ütemben éhezek meg és normális adag kajától is képes vagyok jóllakni :D Le is ment 10 kg :D
      Kitartást, a doki majd biztosan megmondja, kell-e gyógyszer vagy sem.

      Törlés
    3. Köszi. A dokim csak július közepén tud fogadni..Nagy bajban vagyok..Félek kicsit a gyógyszertől, mert nincsenek hipós tüneteim, soha nem vagyok rosszul még akkor sem, ha nem eszem rendesen. A glükózterhelésem és a 0 perces inzulinom tökéletes. Nem tudom mit csináljak...Ki tudnám mással íratni a gyógyszert, de nem merem..Viszont 2 héttel a lombik előtt elkezdeni a Metet késő lesz. Nem semmi, h te IGT-s voltál! Ügyi vagy, hogy ezt sikeresen leküzdötted. Mikor lesz a beültid?

      Törlés
    4. szerintem sporttal és diétával is sokat korrigálhatsz az eredményeden. Lehet az is bőven elég lesz Neked. Nekem július elejére esik majd valahogy a beülti, de még mindig nem tudok fix napot:)

      Törlés
    5. Ezerrel drukkolok! Elkezdtem szedni a Merket, lesz ami lesz...

      Törlés
  2. Sajnálom, de legalább kiderült, ez lehetett oka a dolgoknak, akárcsak nálam anno. A cél érdekében szedsz majd Merckformint is? Én csak a sikeres teherbeesésig ill. 1. trimeszter végéig szedtem, azóta nem, az endo dokim eleve csak az életmódváltásban hisz hosszú távon, de én már nem is akarok újabb terhességet. Ugyanakkor nem bántam meg, hogy a szervezetem gyors rendbetételéhez bevetettük a Merck-et is az IR diéta és sport mellé, Krizsa doki javaslatára. Kb 3-4 hónapot kellett várni, hogy érvényesüljön a Merck hatása, hogy ráálljon a testem, olvadtak a kilók is, mire kezdhettünk. Tagja vagy a 160 gr CH csoportnak a Facebook-on? Nekem sokat segített az elején. Szerintem is sikerülni fog az eszerinti életmód után! ♡

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap a Google a te blogodat adta szinte elsőnek ki, amikor rákerestem a témára. Rendesen bele is olvastam a 2013 ősz körüli történésekre. Tőled is megkérdezem, h ezekre az értékekre érdemes-e szerinted gyógyszert szedni? Augusztus elején megyek az endokrinológusomhoz csak és a lombikot is akkor kezdem és félek, h a magas 60 perces inzulin bekavar. Olvastam nálad, h Krizsa aki nem szereti a Metet, rábólintott. Emlékszel arra, h mi volt ennek az oka? A cukor vagy az inzulin értéked miatt ajánlotta? Csak mert az én cukrom jó.

      Törlés
    2. Jaj, de jó lenne, ha egyszer én is leírhatnám, h már nem akarok több terhességet. ;) Tagja vagyok két IR-es csoportnak is, de ennek szerintem nem. Megnézem majd, köszi a tippet. A diétát ismerem mivel terhesen határeset volt és Balázs 1 éves kora körül is ennek segítségével fogytam le 6 kilót.

      Törlés
    3. Nekem is fura még mindig leírni, hogy már nem lesz több terhességem. Úgy megszoktam, hogy ez volt minden vágyam, no és persze a gyönyörű végeredmény, a gyerekek :) Visszatérve az IR-re, az inzulinértékek indokolták a Merckformint, nem a cukor, és semmilyen függőséget nem tapasztaltam, ahogy elkezdtem, olyan hirtelen abba is hagytam. Nem vagyok benne biztos, hogy most nem kellene, de meggyőzhetetlen az endo dokim, persze egy terhelésre nélküle is elmegyek, nem szeretnék cukorbeteg lenni, mint apum, nagyim. De a terhesség sikerében egyértelmű szerepe volt, az tuti! Az életmódváltásnak úgy emlékszem, azt az infót kaptam, kb 2 év lett volna a hatása, nekem ennyi időm nem volt rá akkor 40 évesen.

      Törlés
    4. Köszönöm a gyors választ! Rengeteget segítettél.

      Törlés