Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2016. június 23., csütörtök

Első szülői értekezlet

Nem győzök keseregni az idő múlása miatt. Tudom, hogy ez az élet rendje, de akkor is nagyon fáj. Főleg, hogy képtelen vagyok kistesót szülni neki. Mondjuk pontosan emiatt próbálok minden pillanatot megélni és kihasználni amit együtt tölthetek az én drága kisfiammal.

Szóval megvolt a szülői az óvodában. Együtt mentünk Balázzsal, hogy ismerkedjen a környezettel, mert nála ez alap. Nekem fontos, hogy ide is könnymentesen szokjon be. Sajnálattal tapasztaltam viszont, hogy az ott lévő szülők többsége nem törekszik erre, sőt, azt nézik, hogy nekik mi a kényelmes. Egyik anyuka például megkérdezte, hogy ugye nem kötelező betartani az ajánlott 2 hetet, mert a bölcsiben muszáj volt és neki ez számára borzalmas. Megkérdeztem a szülői után, hogy mennyire szereti a gyermeke a bölcsődét. A válasza az volt, hogy még a mai napig sír, ha menni kell, de ez van... Szép, nem? És ennek az anyukának eszébe sem jut az, hogy talán itt másképp kéne csinálni, mert az oviban 3-4 évet fog eltölteni a kicsinye és mindenkinek jobb lenne, ha örömmel járna be. Ő ide is gyorsan szeretné beszoktatni, nem baj az ha sír... Egy másik anyuka ugyanígy nyilatkozott. Ő már a 3. gyermekét fogja beszoktatni. Az első kettőnél nem jött be ez a módszer, de nem baj, majd megszokja...És ilyenkor ne legyek mérges a sorsra, hogy az ilyen emberek termékenyek? Persze, egy irigy kutya lettem, elismerem, de szerintem ez a hozzáállás akkor sem normális...Még meg sem akarják próbálni az elnyújtott változatot. Pedig én fel is szólaltam, hogy az én gyerekem hosszas beszoktatás után sírás nélkül és örömmel járt be a bölcsibe de ez senkit sem érdekelt. Minden gyerek más, azzal védekeznek. Ez persze igaz, de a gyermekek többségének nem jó, ha bedobják őket egy idegen helyre. Jó, megértem azt is, hogy nem mindenki tud ki szabit venni mint én, aki mellesleg pont szeptember 1-jén fogok kezdeni, de vajon azok az anyukák, akik kicsivel vannak otthon miért nem tesznek egy próbát? Miért utánozzák más hülyeségét? Én mondjuk UFÓ vagyok, tudom, de ha megszületett volna a Kistesó, akkor max délig járatnám Balázst óvodába és semmiképpen sem adnám akkor be, amikor a kicsi születik, hanem várnék vele. Éppen elég trauma az, ha a családba bekerül egy idegen baba, nem kell még az óvodával is stresszelni őket. Milyen meglepő, hogy az anyucik többségét ez sem érdekli, örülnek, ha megszabadulhatnak a nagytól. No comment...

Az óvónénik nem tűnnek rossznak. Nagyon tetszett, hogy elmondták, több éves tapasztalat után szerintük mi a helyes módja a beszoktatásnak. Majdnem minden ponttal egyetértek. Alapszabály, hogy SOHA nem szabad átverni a gyereket, el kell mondani, hogy anya most elmegy, de majd miután játszol, megebédelsz, alszol stb. eljön érted. Természetesen kiosonni sem szabad. A maximum két hetes, fokozatos beszoktatás hívei. Nekem ez kevésnek tűnik, de bízom benne, hogy megoldjuk ennyi idő alatt is. Mondták, hogy ezek a pontok a bölcsődés gyermekekre is vonatkoznak, mert ők ugyanúgy egy idegen közegbe kerülnek be. Kértek mindenkit, hogy még a nyári zárás előtt vigyük be a kicsiket az óvodába, hogy ismerkedjenek a környezettel. ( Igaz most összevont csoportok vannak és leginkább az udvaron játszanak). Szerintetek hányan használják ki ezt a lehetőséget? Könnyű kitalálni, hogy mi vagyunk az egyetlenek...Ami iszonyatosan meglepődtem az az volt, hogy egyes óvónénik a nyári szünet alatt elmennek házhoz, hogy a megszokott biztonságos környezetben barátkozzanak össze a leendő óvodásokkal. Hát azt hittem, dobok egy hátast! Ez egy állami óvoda. Hihetetlen, nem? Szerintem ilyet még magán helyeken sem csinálnak. Azt is elmondták, hogy nekünk is el kell hinnünk, hogy a gyerek jó helyen van ott, mert ha nem sugározzuk ezt a biztonságot, akkor a gyermek sem fogja magát jól érezni ott. Ajánlottak mesekönyveket, amik az óvodáról szólnak és kértek minket, hogy csak pozitívan nyilatkozzunk az ott történő dolgokról és természetesen beszélgessünk sokat róla.
Sajnáltam, hogy nem ahhoz az óvónőhöz kerültük, aki még mielőtt elmondta volna ezeket a dolgokat,  baromira szimpatikus volt. Szerencsére nem a sokak által szidott fiatal néni csoportjába kerültünk, hanem egy vegyesbe (ahol egyelőre jó dolgunk lesz, mert mi leszünk a kicsik és a nagyoktól csak tanulni lehet) aminek sok az előnye és a hátránya is, de ez van, nem lehetünk telhetetlenek.

11 megjegyzés:

  1. Szerintem kár ilyen teóriákat gyártanod. Nekem az első gyerekem nem volt bölcsis, csak ovis, 3 napunk volt a beszoktatásra, a másodikon sírt egy kicsit, de soha többet. A bölcsibe a legkisebb 2 hét alatt szokott be, voltak azért az alatt sírások, de utána soha többet semmi. És örömmel jár. Az a gyerek, aki volt már bölcsis pilllanatok alatt átszokik az oviba, alegtöbb embernek nincs felesleges 2 hét szabija arra, hogy beszoktassa a már közösségbe járt gyerekét. Amikor megtehettem én is elhoztam ebéd után a nagyobbik gyereket, de azért elmondanám, hogy a kicsinek egy kínszenvedés volt, ő ebéd után aludt volna, helyett cibáltam az oviba, és 1 is elmúlt sokszor mire ágyba került, sokszor bealdut a babakocsiban és aztán haza érve felébredt, és nehezen aludt el újból. Ha a nagyobb gyerek jól alszik az oviban is, akkor sokkal kényelmesebb délután elhozni mindenkinek, nem csak az anyának.
    Megértem, hogy neked most ez fáj, de hidd el, nincs tele a világ szar anyákkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Böbe! Félreértettél kissé, az üzenetem nem az volt, hogy a világ tele van szar anyákkal, hanem az, hogy lehet a beszoktatást másképpen is csinálni, nem muszáj a régi sémákat követni...
      Az óvónők mondták hogy a bölcsis gyerekeknek is kell idő a beszoktatáshoz, nem én találtam ki. Gondolj csak magadra, te mint felnőtt ember meg tudsz azonnal szokni egy új munkahelyet? Egyből komfortosan érzed megad idegen emberek között? Azt sem hiszem el, hogy nem marad az embernek erre a célra szabijuk ( a tanárok kivételével, de ők is megoldják, ha akarják). Úgy alakítjuk a dolgainkat ahogy szeretnénk hiszen nem sokszor szoktatunk be gyereket az óvodába életünk során...Aztán persze, ha beszokik 2 nap alatt, akkor nem kell a sarkában állni, de legyen már egy B tervünk is arra az esetre, ha nem úgy alakul ahogy elképzeltük. Mondd, miért kell azt elfogadni, hogy nem baj, ha sír egy kicsit az a gyerek? Miért nem lehet megpróbálni a kíméletesebb módszert is?
      Amennyiben lenne egy kisebb gyerekem már csak azért sem vinném az elején a nagyot, hogy ne vigye haza a betegségeket. A későbbiekben vagy délig vagy egész napra vinném, de úgy, hogy minden nap egyformán, nem csinálnám azt, hogy egyik nap délig, másik nap nem, mert akkor nyilván jól összezavarnám...Nekünk mondjuk mázli, hogy az ovi 10 perc sétára van, nem aludna be például hazafelé a kocsiban.
      Elismerem, hogy fáj hogy nem lehet még egy gyerekem és emiatt kezdek irigy lenni másokra, de ezt egy percig sem titkoltam.

      Törlés
    2. Szia!
      Eddig zugolvastalak. :-)
      Mi tavaly kezdtük az ovit és a legtöbb szülő bánatára nem volt beszoktatás egy nap sem.... Mi szerencsések voltunk. Nem volt sirás, balhé de a legtöbb gyerek egy hétig orditott.. Mi sem értettük ez miért jo.
      Jó hogy nálatok erre van két hét. :-)
      Nálunk a kistesó addigra elmult egy éves, de én se vittem volna a nagyot ha akkor születik. Söt elhoztam minden nap délben hiszen otthon voltunk a hugával. Ami max nekem volt kicsit rohanosabb a délelötti teendöknél. A kicsinek jó napirend beállitással semmi gondja nem volt hogy egykor aludt csak el. Pláne mert jó darabig délelött is aludt még. :-) Minden csak szervezés kérdése. ;-)

      Törlés
  2. A legtöbb helyen szerencsére járnak az óvónők családlátogatásra még an kezdés előtt, állami helyen is. ;)
    Kívánom, hogy minden jól alakuljon.
    A mi tapasztalatunk sajnos vegyes lett. Ugyanezeket "ígérték", szimpatikus volt, de a valóságban sajnos nem sikerült megvalósítaniuk... Csalódtam. A nagyoktól meg sok mindent meg fog tanulni, de sajnos nemcsak jó dolgokat, szerintem vegyes csoportban különösen is résen kell lenni a szülőknek. Az önállóság szempontjából tényleg hasznos, a napi rutint hamar átveszik a nagyoktól, de sajnos a durvaságot, türelmetlenséget, esetleg csúnya szavakat is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük a jókívánságokat!
      A vegyes csoport nem a mi döntésünk volt, hanem így alakult. A korosztályos csoportban tanítanak idegen nyelvet, ami nekünk egyelőre nem ajánlott( késői beszédfejlődés miatt), ráadásul ott egy olyan óvónéni van, akiről sok jót még nem hallottam. A mi óvónénink( csak az egyiket ismerem) viszont egy idősebb, tekintélyt követelő hölgy. Én úgy láttam, hogy a nagyok tisztelik, nem kezdenek el vele vitatkozni, egyezkedni, ha valamire azt mondja, hogy NEM. Bízom benne, hogy nem lesz gond, de ha igen, akkor elviszem onnan. Azt nem bánom, hogy szigorú,a rendet időben meg kell tanulni. Lehet ezt jól, szeretettel ötvözve is csinálni. Na,majd meglátjuk! Te végül ott hagytad a gyereket a vegyes csoportban?

      Törlés
    2. Mi szerencsére választhattunk, és a tisztát kértem. A kisfiam decemberben lett 3 éves, márciusban kezdte az ovit, és csak ebédig van ott. 2 év várakozás és "Önnek nem lehet több gyereke, ezt csak méheltávolítással tudjuk gyógyítani."-vélemény után csoda történt, és augusztusa várjuk a kistestvért, tehát nem megyek vissza dolgozni, így továbbra is csak ebédig lesz. Az óvónők mondogatják, hogy jobb lenne, ha lassan egész napra menne, de mi semmiképpen sem szeretnénk, mert 100%-ig biztosak vagyunk abban, hogy itthon jobb helye van. Persze, ha a kisfiam ott szeretne aludni (nagyon nem akar...), nem fogjuk lebeszélni. Én nem gondolom, hogy egy 3-4 éves gyereknek jó, ha ennyit ismeretlen közegben van, még akkor sem, ha biztonságosan beszokott). Ő szívesen megy, és szívesen jön - szerencsére. A kényszer megint egy más helyzet, ha dolgoznom kéne, nekünk sem lenne más megoldás, de nem tudom elképzelni, hogy egy normális családban nevelkedett gyereknek szüksége lenne egész napos ovira. Sok minden így is nehéz... Mi pl. az egyik óvónővel nagyon nem vagyunk megelégedve. Eredetileg nem is ő volt, de visszajött gyesről, mire a kisfiam kezdett. Nagy dilemmát okoz nekünk. Szerintem nagyon nehéz z ovi-ügy. :( Jó kusza lett, bocsi!

      Törlés
  3. Megkérdezhetem milyen ovis könyveket ajánlottak? Eddig kettőt találtam az egyik a Bori sorozat, ami ugye nem magyar eredetileg, ezért kicsit fura pl nem alszanak benne. Aztán Vadadi Adriennek van ovis könyve, amitől dobtam egy hátast és áldottam az eszemet, hogy elolvastam mielőtt a lányomnak megmutattam volna annyira életszerűtlen és bugyuta volt. Próbálom a lányt felkészíteni az elvállásra és nem tudom, hogy fog ez nekünk menni....

    VálaszTörlés
  4. Szia! A következőket ajánlották: https://www.libri.hu/konyv/mar-ovodas-vagyok.html és https://www.libri.hu/konyv/bogyo-es-baboca-az-ovodaban.html. Mondták, hogy bármi jó, aminek ez a témája. A Bori könyveket Balázs is szereti. Próbáld már most a kislányodat a nagyszülőkhöz vinni, (ha teheted) hogy megtanulja azt, hogy anya elmegy, de visszajön. Nálunk ez szinte megoldhatatlan volt, mivel anyukám külföldön él, apu dolgozik, a férjem szülei meg már nem élnek, de látod, mégis sikerült könnymentesen beszoktatnunk a bölcsibe. Idő és türelem kell hozzá. Hány éves a kislányod? Mikor kezdtek? Sok sikert nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, a Janikovszky könyv új volt, megnézem! A nagyszülőknél vagyunk éppen, napközben egészen jól elvan, nagyon szereti őket, de este csak én vagyok jó neki. Szóval félek, hogy mi lesz ha ott kell maradnia. Mi még csak a bölcsit kezdjük szeptemberben. Februárban lesz 3 éves a lányom és oviba már nem veszik fel, mert csak a január 31-ig született gyerekek jelenthettek nálunk. Elvileg márciustól mehetne, ha van hely, de hát sehol nincs :( Meg aztán nem szeretném, hogy egy összeszokott csapatba kerüljön be, ahol ő a legkisebb. Megnéztük a bölcsit is és annyira szuper volt, hogy nem is gondolkodtunk rajta túl sokat. Most próbálom mondogatni neki, hogy ott kell maradni és anya majd jön érted és a babák ott dolgoznak. Meg járunk leskelődni a bölcsi kerítéséhez. Én a bölcsis néniket, L pedig a gyerekeket nézi. Eddig nagyon tetszik neki, játszótérnek hívja, alig várja, hogy bemehessen :)

      Törlés
    2. Szerintem szuper ötlet a leskelődés, biztos nem lesz így gond. Fontos, hogy megismerje a környezetet. Nem tudtok bemenni a csoportszobákba? Az lenne az ideális, de az udvar és ezáltal a gondozónők megismerése is rengeteget számít. Mi is elválaszthatatlanok voltunk, azt hittem, sosem fog beszokni( az elején el sem mozdult mellőlem), de megismerte a helyet és egyszer csak elengedett.

      Törlés
    3. A Janikovszky nekünk nagyon nem jött be, szerintem az határozottan felnőtteknek való, nem egy érzékeny ovibakészülőnek.

      Törlés