Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2015. január 11., vasárnap

Az első komoly láz

Péntek este gyanúsan meleg volt Balázs teste. Megmértem a lázát és majdnem frászt kaptam, amikor 39.6-ot mutatott a hőmérő. Még soha nem volt ilyen magas láza, sőt mondhatni orrfolyáson kívül még nagyon baja sem volt eddig.
Elméletben fel voltam készülve az ilyen esetekre. Először jött a hűtőfürdő. A kádba ugyanolyan meleg vizet kell engedni, mint a gyermek testhőmérséklete, majd fokozatosan hűteni kell, de nem lehet 30 fok alá menni. A vízhőmérőnk már régen elromlott, így nem volt egyszerű. Ahogy Balázs elkezdett vacogni, gyorsan kivettük. Talán megvolt az ajánlott 8-10 perc. Sajnos a láza nem csökkent, így Nurofent próbáltam befecskendezni a szájába, amit azzal a lendülettel ki is hányt szegény. Így az első hányáson is túlestünk...A férjemnek eszébe jutott, hogy van lent kúp, amit az 1 éves státuszon írattam ki neki a biztonság kedvéért. Csak felet mertünk beadni, mert az van ráírva, hogy a 200 mg 2 éven felülieknek való. Ezután valószínűleg lement Balázs láza, mert elkezdett úgy ugrálni az ágyon mint ahogy a medence széléről szokott az uszodában. Féltünk, hogy újra felmegy a láza, így éjjeli mesenézéssel voltunk kénytelenek lenyugtatni. Mit ne mondjak, órákig tartott ez is, nem engedte hogy kikapcsoljam a TV-t. Kénytelen voltam addig sétálni vele, amíg el nem aludt a karomban, pont úgy mint babakorában.
Hajnalban újra nyöszörgésre ébredtem, Balázs tűzforró volt, 39.9 volt a láza! Ezúttal egy egész kúpot adtam neki. Nem akartam hűtőfürdővel felzaklatni, így csak langyos vizes törölközőkkel borogattuk. Szombat szerencsére munkanap volt, így el tudtam vinni orvoshoz. Kiderült, hogy picit piros a torka, de semmi egyéb baja. Nem kapott gyógyszereket. Az orvos javasolta a C-vitamin és a multivitamin szedését. Nyugodtan adhatom neki a 200 mg-os kúpot, nem kell felezni. Abban egyeztünk meg, hogy újabb kontroll következik, amennyiben nem csökken hétfőig a láza. Kérdeztem, hogy okozhatja-e fogzás ezt a magas lázat, de kiderült, hogy az maximum csak hőemelkedéssel járhat.

Tegnap este ismét 39. 5-re szökött fel a láza, de az éjszakát átaludta. Többször "mértem" a lázát a kezemmel, de hideg volt. Ma reggel már csak 36.7-et mutatott a lázmérő. Bízom benne, hogy meggyógyult és nem lesz egyéb baja. Elvileg ez lehet a 3 napos láz is, ami kiütésekkel jár az utolsó nap végén. Eddig még nem jelent meg semmi sem a kis testén. Gondoltunk a még a mostanában oly népszerű hányós-hasmenéses vírusra is, de csak egyszer hányt és nincs hasmenése, igaz a széklete elég bűzös.

Remélem nincs semmi komoly baja! Karácsony előtt volt már egy olyan éjszakánk, amikor 38.6-ra ment fel a láza, de másnap délutánra lement neki. Ennek az lett a következménye, hogy én meg a férjem náthásak lettünk, nem tudom, hogy volt-e bármi összefüggés a kettő között...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése