Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2015. január 4., vasárnap

Terheléses cukor, inzulin, TSH és endokrinológus

Nagyon régóta szeretném megírni a december elején megtörtént vérvétel eredményét, de a karácsonyi készülődés és a ruhatár frissítés minden időmet elvett.
A terheléses cukrom, 4, 9 lett, soha életemben nem produkáltam még ilyen jó 120 perces eredményt. Megéri tartani az IR diétát, habár én már csak arra figyelek, hogy ötször egyek naponta, illetve ne egyek gyorsan felszívódó szénhidrátokat reggelire és vacsorára és ezeket mindig lassan felszívódó ételekkel kombinálom. Most már tudom, hogy a heti 3-4 torna is rengeteget számít. Inzulinterhelésen még soha nem voltam, de ez is jó lett szerencsére: 6,3 az éhgyomri és 14, 8 a 120 perces, a Homa IR pedig 1,5. Szerencsére a következő alkalommal már nem kell a terheléses vizsgálatokat elvégeztetnem.
Érdekes, hogy a folsav szintem kissé magas, 55,73 nmol/ l, pedig 45,3 a referencia szerinti plafon. Ebből csak azt a következtetést tudom levonni, hogy a gyógyszertárban kapható 3 mg-os folsav tökéletesen felszívódik( legalábbis az én esetemben), hiába hirdetik azt, hogy vegyünk jó drága folátot, mert a folsav nem ér semmit...
A koleszterinem és a vasam is végre normál tartományba került, szóval teljesen egyértelművé vált, hogy szükségem van a hormonra, de az is, hogy lehet sok nekem az 50 mg.
Várható módon, az FT4-em is picit magasabb volt a kelleténél, 16,59, a TSH-m pedig tovább csökkent, már csak 0,51 volt. Éreztem, hogy sok nekem az 50 mg Letrox, mert nagyon izgatott voltam, minden miatt kiabáltam, fel voltam pörögve, nehezen aludtam el és a körmeim is elkezdtek töredezni. Így pár nappal az orvos látogatása előtt, lecsökkentettem a gyógyszeradagomat háromnegyedre.
Az endokrinológus egyetértett a lecsökkentéssel és kiírt nekem 75 milligrammos kiszerelést, hogy csak felezni keljen a gyógyszert, nem pedig negyedelni és felezni, mint az 50-es Letroxot. Vica egyszer írta, hogy szerinte lehetetlen felezni ezeket a tablettákat, hát én is szenvedtem velük az elején, de aztán elolvastam a használati útmutatót és kiderült, hogy ha egy kemény felületre teszem és enyhe nyomást gyakorlok rá újjal, akkor könnyen széttörik ;) Most már 3 hete 36,5 mg-ot szedek és végre a régi vagyok. Jobban alszok és érzem a fáradságot is, néha már nem ártana egy kis pörgetés is, de nem játszadozom a gyógyszerrel, majd a következő vérvizsgálat után eldől, hogy jó-e ez az adag vagy sem.

Kedden megyünk a Tanár úr magánrendelésére. Már nagyon várom! Jó lesz felidézni az  ottani emlékeket! Főleg az utolsó látogatásunk volt mesébe illő, amikor már csak a kombinált teszt eredményét vittük megmutatni és nem idegeskedtünk, hogy mit látunk majd az ultrahangon. Jaj, remélem minél hamarabb babás leszek és nem lesz semmi komplikáció és hamarabb átkerülök a szülészorvosomhoz mint annak idején Balázzsal!

Hajrá 2015! Hajrá lombik! Persze, azt sem bánom, ha most sem sikerül, csak az utána következő  hónapban leszek ismét spontán babás :)
Mindenkinek tiszta szívemből kívánom, hogy a 2015-ös év meghozza a várva-várt édes kisbabát ;)

2 megjegyzés:

  1. Szia Andi, teljesüljön kívánságod :). Ha megadod az email címed akkor fel tudlak venni a blogomhoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Válaszoltam emailben, megkaptad? Nagyon szeretnélek olvasni!

      Törlés