Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2015. április 19., vasárnap

22-23 hónapos

Az múlt havi státusszal elmaradtam, de nem baj, mert sok mindenről nem tudtam volna írni.
Az egyedüli újdonság az életünkben a TSMT. Pár hónappal ezelőtt nem akartam róla hallani sem, de valahogy nem hagyott nyugodni a lelkiismeretem. Februárban voltunk Dévény-torna kontrollon,ahol mozgásügyileg mindent teljesen rendben talált a gyógytornászunk. Szerinte Balázsnak nincs szüksége TSMT-re, de mivel ez egy okosító torna, vigyem el nyugodtan egy felmérésre, ártani nem árt. 
Mivel a beszéddel nem igazán haladtunk, úgy döntöttem, felkeresek egy szakembert még a lombik kezdete előtt. A felmérés jó hangulatban telt, Balázs élvezte. Olyan gyakorlatokat állított neki össze a gyógytornász, amiket nagyon szeret, maximálisan próbálta összekötni a kellemeset a hasznossal. Heti ötször gyakorlunk otthon. Az abszolút kedvencek a pokrócos feladatok, de van köztük forgószékes, fitball-labdás és fejjel lefelé lógatós is, ami arra hívatott, hogy a beszédet fejlessze.  
A gyógytornász szerint 2 éves kor körül 250 szót kell egy gyereknek tudnia, de ezzel sem én, sem a védőnőm nem ért egyet, így továbbra is nyugodt vagyok.
Az elmúlt egy hónapban, amióta jelen van a TSMT az életünkben, túlzottan nagy változást a beszédben még nem tapasztaltunk. Új szavai a "te" mint tej, "áu" és hallottuk már tisztán az "autó" szót is, ami egyébként "tutu" vagy "tutuá".

A súlya 11.3 kiló. Ismét a pépes dolgokat imádja, elkezdte megrágni majd kiköpni a darabos ételeket. Érthetetlen!

Az autó immáron akkora szerelemmé vált, hogy kénytelen vagyok Verdák születésnapi partit rendezni neki Bogyó és Babóca helyett, pedig mindent beszereztem hozzá. Sajnos nem sok BB születésnapi kelléket lehet kapni, így azt volt a terv, hogy nyomtatni fogok neki dolgokat. A tortát is megcsináltam volna. Időközben viszont Balázs Verdák rajongóvá vált, kénytelen vagyok alkalmazkodni az igényeihez. Sokkal könnyebb dolgom van, mert verdás kellékeket mindenhol lehet kapni. A tortát viszont nem vállalom be, de már megtaláltam azt a cukrászdát ahol egy kisebb vagyonért ugyan, de tökéletes Villám McQueen tortát tudnak sütni. Remélem az elkövetkező egy hónapban Balázs nem szeret bele másik mesébe, mert akkor nagy bajban leszek ;)

9 megjegyzés:

  1. Szia!
    Ahogy én tudom a 2 éves kori elvárás 50 szó aktív használata (ennél általában jóval többet értenek) és 2 szavas mondatok (pl. ott a baba, vagy alszik apa). De fiúknál lehet lassabb az érés. Ott 2,5 éves korig nem szoktak aggódni. Nálunk mondjuk minden gyerek beszélt 2 évesen, de most az elmúlt hetekben találkoztam több más kicsivel, egyik 28, a másik 32 hónapos volt, és mindketten elég kezdetlegesen beszéltek. A 28 hós lány volt, egyáltalán nem mondott még mondatokat, a 32 hós fiú és teljesen kezdetleges, két szavas, nem jól ragozott mondatokat mondott.
    Te mást úgy sem tehetsz, mint sok mese, ének, mondóka, beszéd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! A mese, mondóka, beszélgetés mind megvannak és most mellette a fejjel lefelé lógató gyakorlatok is, de még mindig csak kb. 10 szóból áll a szókincse, viszont mindent megért. Én biztos vagyok benne, hogy nálunk ez genetika, mivel én is két évesen kezdetem el beszélgetni, de akkor már mondatokban. A másik ok, pedig az, hogy ki van szolgálva a kis gyönyörűm, anya mindig tudja, hogy mikor mire van szüksége, így miért strapálná magát? :)

      Törlés
    2. Én azt mondanám, hogy egyelőre nyugi, még van 1 hónap a második szülinapig, az óriási idő ám nekik! Az enyém most 2, és napról napra látom ahogy egyre jobban és választékosabban fejezi ki magát, és veszi át a kifejezéseket a könyvekből (pl. 2-3 napja mondta, hogy zakatol a vonat, ezt az egyik Maszat könyvben olvastuk).

      Törlés
    3. Jaj, de ügyes ;) Egyébként most Balázs is kezd belehúzni, szinte naponta hallunk egy-egy újabb szót vagy szókezdeményt :)

      Törlés
    4. Mondom, hogy ilyenkor napok alatt tudnak óriási fejlődni!! Olyan dalokat kezdett el most énekelni, amiket hetek óta nem is énekeltem, akkor csak hallgatta, most meg szépen eldanolja 3-4 versszakot is.:-) Aztán majd le se lehet lőni, nálunk már szankciókat kellett bevezetni korábban, mert a hármas számú elkezdett dadogni, mert sosem tudta végig mondani, amit akart. Nagyon erősen rá kell szólnom mindenkire, hogy hagyják végig mondani, amit akar. Abba is maradt egy idő után a dadogása. Ma csak kettő volt itthon irtózatosan fura volt a viszonylagos csönd.:-))))

      Törlés
  2. Szerintem sincs okod aggódásra, minden gyerek más ütemben fejlődik, nálunk rengeteg olyan ismerős van, ahol két évesen még egyáltalán nem beszélt a kicsi.

    A TSMT jó lesz, ártani biztos nem árt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tapasztalom a TSMT jótékony hatásait. Balázs nagyon élvezi, mi viszont már kezdjük unni, de nincs mese, csinálni kell!

      Törlés
  3. Szia Andi, szerintem sincs semmi okod aggodalomra, nálunk Dani 2 évesen még alig pár szót mondott (kb anya, apa, baba- ez ő volt :) ) kb 28 hósan kezdte el, hogy minden szónak csak az elejét mondta,az 1.szótagját, de úgy mondatokat is tudott alkotni :) kb. 32 hósan kezdett beszélni, utána már gyors ütembe fejlődött, 33 hósan már gyönyőrűen, választékosan, ragozva beszélt. 3hónapja - 34 hósan kezdte az ovit, azóta énekel, verseket mond, hatalmasat fejlődött... (amellett, h utál oviba járni és ott pl egy szót sem szól egész nap, így tiltakozik ellene, de ezek szerint a füle ott van :) ) A fiúk kicsit később érőbbek, nálunk a vele egyidős lányok másfél évesen már szépen beszélgettek. Néha úgy éreztem, hogy már sosem kezd el beszélni :) Most viszont!!! Be sem áll a szája, egész nap csacsog :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, az oviban biztos, hogy sokat fog fejlődni, de az neki még messze van, csak jövő szeptemberben kezdi. Balázsnak sem áll be a szája egész nap már egy jó ideje, csak az a különbség, hogy nem lehet érteni amit mond ;)

      Törlés