Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2015. június 30., kedd

MTHFR heterozigóta

Az Istenhegyi klinika kereken két héttel a vérvétel után postázta ki a trombofilia szűrésem eredményét:
Szerintem egész jó lett, mivel a Leiden és a Protrombin is normál és "csak" az egyik MTHFR alél eltérő, tehát heterozigóta vagyok, magyarul az egyik szülőmtől hibás gént örököltem.
Elvileg a trombózis kialakulásának veszélye az átlagosnál nem nagyobb ebben az esetben, de az MTHFR mutáció mégsem túl szerencsés. Próbáltam utánaolvasni a dolgoknak és arra a következtetésre jutottam, hogy a folátra mindenképpen szükségem van, de a folsav szedését sem fogom abbahagyni, mert valamilyen szinten azt is fel tudom dolgozni. Hozzáteszem, a folsav szintem egy éve folyamatosan magas, ami egyesek szerint jelentheti azt is, hogy a szervezetem nem tudja feldolgozni.
Azt olvastam, hogy valamilyen szinten ki vagyok téve a szív- és érrendszeri betegségeknek ezáltal, de folsav és folát segítségével akár meg is előzhetem ezeket a problémákat.
A férjem holnap megy levetetni a vért erre a vizsgálatra, mert elkezdtem aggódni, hogy ő nehogy MTHFR homozigóta legyen, mert ebben az esetben( ha jól értelmeztem a számomra kissé kínai leírásokat a génekről) Balázs majdhogynem biztos, hogy örökölte a mutációt és még időben szeretném adni neki a folsavban és folátban gazdag ételeket, táplálékkiegészítőket.
Szerintem vérhígítóra nem lesz szükségem a lombik alatt, habár vannak páran, akik elvetéltek ezzel a mutációval, de az persze soha nem derült ki, hogy a mutáció vagy egyéb okok miatt.
Balázs előtt Femibiont szedtem, ami folátot tartalmaz és ez bőven elég volt. Remélem most sem kell majd  szúrnom magam a terhesség alatt. Mindenesetre 3 orvos véleményét fogom figyelembe venni, reméljük megegyező lesz...

9 megjegyzés:

  1. nekem ugyan nincs eltérő génem, mégis inkább folátot szedek régóta: Femibiont, ahogy te is írod (bár nem emlékszem, neked szabad-e hosszabb távon jódot szedni, mert akkor itthon tudtommal nincs más folát/metafolin, csak külföldről behozhatóan). Szintén trombózis hajlam nélkül a vérhigítót is szúrom magamnak a terhesség egész ideje alatt, biztonságképpen, ártani nem árt alapon, viszont hasznos lehet (ikreknél).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen szerencsés vagy, h nincs eltérő géned! Jó tudni, h lehet akkor is szúrni a vérhígítót, ha nincs trombózis hajlamod...Femibiont sajnos nem szedhetek a jód miatt, külföldről rendeltem meg a folátot. Balázs előtt elvileg nem voltam autoimmun és nyugodt szívvel szedtem.

      Törlés
    2. Heni, te a Femibiont szeded vagy csak simán a folátot? Nem tudod mennyi az ajánlott napi adag metafolin?

      Törlés
    3. Akkor jól derengett. Most csak már a Femibion 400-ast szedem, de a 800-ast szedtem mind a terhesség előtt, mind az 1. trimeszterben. Ha kiderült volna, hogy nem szedhetek jódot, akkor csak folátot rendeltem volna külföldről.

      Törlés
    4. Lehet netről rendelni folátot FOLIC ACID L-METHYLFOLATE 800 MCG a neve, 100 db-os, kb 3000 ft. Nincs benne jód, és ez nagyon nagy előnye a femibionnal szemben.

      Törlés
  2. Sziasztok, mar itthon is lehet rendelni folatot, drBest fully active folate a neve! van b komplexuk is, abban is aktív folsav van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igen, tudom, csak az a baj, hogy drágább. Az Iherben ez a B-komplex 7,98, a folát pedig 7.70 dolcsi( 2226, ill. 2143 ft.) nálunk 3900 és 4000. Most esett le, hogy nem is olyan vészes a különbség...Én arra gondoltam, h hosszú távon elég lesz ezt a B-komplexet szedni, mert tartalmaz 400 mcg folátot, ugyanannyit, mint az aktív folát. Azt nem tudod, h mennyi a napi folát adag, elég 400 mcg?

      Törlés
    2. Én úgy tudom, hogy 400 mcg a napi adag (a 800-as Femibionban is annyi) csak a folátból.

      Törlés
    3. Köszi, Heni! Pont ennyi van a Dr. Best folátban és a B-komplexben is ;)

      Törlés