Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2013. július 22., hétfő

Kakigondok

Balázs nyűgös mostanában, egyfolytában tekergeti magát, mindegy hogy ciciből vagy cumisüvegből eszik. Szerintem ez amiatt van, hogy ritkán van széklete. Sajnos ez nekünk nagyon nem jó!  Balogh doktornő azt mondta, hogy Balázsnak a sérve miatt nem szabad erőlködnie, minden nap kakilnia kell. Paraffinolajat vetetett velem, de nem jött be. A kamilla tea és Mira babavíz kombó bizonyult eddig a legjobbnak, két naponta meg is hajtja. A Mira vizet csak 3 hónapos kórtól lehet adni, de a védőnő tanácsára pár kortyot azért belecsempészek a teájába.
Amikor két napig nem tud kakilni, akkor kénytelen vagyok szélcsővel segíteni neki. Van aki azt állítja, hogy nem szabad sokszor használni, mert könnyen hozzászokik a baba, de én bízom benne, hogy nem így lesz. Ugyanakkor több orvos szerint ez téves feltevés.

Nem is aggódnék én ennyit a kaki miatt, ha nem lenne ez a fránya lágyéksérv. Anyatejes babáknál az is normális, ha egy hétig nincs széklet, na de mi van a mi esetünkben, ahol Balázs napi egyszer tápot is kap? Jó kérdés! Így inkább arra törekszem, hogy két naponta eredményesek legyünk :)
Szívem szerint már most megműtettném. Tegnap este megint kijött a sérve, nyűgös volt és többször élesen felsírt, szóval most már biztos hogy fáj neki :(  Nem bírom, ha szenved! Ráadásul itt van ez a nagy meleg is, két napja alig eszik, remélem ennek nem a sérv az oka.

A másfél órás szoptatások alatt elolvastam a Suttogót és azt kell hogy mondjam, nem is olyan rossz. Azt gondoltam, hogy nagyon szigorú módszereket kell alkalmazni, de kellemesen csalódtam. Ami leginkább megfogott, az a 4É (ébredés, ébrenlét, édes álom, én) módszere volt. Tiszta káosz volt az életem, miután a szülés után 1 hónappal anyukám hazament, a férjem meg 6 után ér haza minden nap így, hogy 1-1,5 órát szoptatok, majd etetek cumiból, a baba elalszik én meg fejek. Most már háromszor is alszik 2-3 órát a babakocsiban, így tudom csinálni a dolgomat, igaz a fejés viszi el az időm javarészét. Főzni még nem kezdtem el, azt eszek, amit találok sajnos, de nem tudok mit tenni. Nem kötöm órához a 4É módszerét, továbbra is igény szerint etetek, altatok, de még így is sokkal könnyebb.
Az álometetés nem jött be, mivel Balázs éjjel akkor is felkel a megszokott időpontjaiban, ha 11 körül megtömöm, nem lehet átverni :)
Sikerült átszoktatnom a saját ágyába, etetés után simán elalszik ott, pedig én kiveszem ám ha néha felsír, nem tőrödöm semmilyen nagyokos módszerrel. Eddig minden egyes alkalommal megvolt a sírás oka( kaki, sérv, éhség, büfi), szóval nem értem azokat az anyákat, akik húzamos ideig hagyják szenvedni a kisbabájukat.

Azért várom már, hogy Balázs kicsit jobban lefoglalja magát. Van neki bébitornázója, kezd vele ismerkedni, igaz még sokat nem bír ki alatta, de egész jól haladunk :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése