Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2013. július 13., szombat

Szoptatási tanácsadó( egyben az első két hónap összefoglalója)

Nagyon nehezen bírom már a fejést a kézi Avent mellszívómmal. Fáj a kezem és nagyon fáradt vagyok. Napi egyszer így is tápszert kell adnom Balázsnak. Végső elkeseredésemben, az alábbiakat kérdeztem egy szoptatási tanácsadótól:

"Gondjaim vannak a szoptatással, örülnék ha tudnál segíteni.
Gyermekem cumizavaros, csak bimbóvédõvel szopik, van hogy 1 óra alatt is csak 30-at szív ki. Utána lefejt tejet eszik, kb 10 perc alatt 100-140-et. Tudsz segíteni?"


Mire ő további kérdéseket tett fel:

"Örulok, hogy írtal!!
Hogy érted hogy a babád cumizavaros?
Mesélsz egy picit magatokról?
Mennyi idős a babád most? Mennyivel született, mennyi volt a legkisebb súlya és mennyi most? Hányszor szoptatsz egy nap? Kap a babád cumit vagy cumisüveget? A lefejt tejet hogy adod oda neki? Mióta fejsz és mióta adod így külon neki? Mi volt ennek az oka, hogy ezt elkezdted? Első kisbabad ő? Bimbóvédőt mióta használsz és miert?
"

Itt jött az én kimerítő válaszom, ami tulajdonképpen összefoglalja az első heteinket:

" Most 2 hónapos a baba, 2650-el született a 37. héten. Szülés után egybõl mellre rakták, de már ott sem ment a szopizás.
2550-el hoztuk haza. Most 4200 g.
Igény szerint szoptatok, éjjel van hogy 3x kel fel.
Kap cumisüveget, mivel nem volt más választásom. A Jánosban szültem( imádom egyébként a kórházat), ahova eleve vinni kell a cumisüvegeket. Első éjjel cukros vizet, 2. naptól tápszert adnak a babáknak. Mivel nem tudott szopizni és nem is indult be azonnal a tejem, én is adtam neki a csecsemõsök által készített lötyből. Ráadásul a besárgulás veszélye is fennállt, én meg nem akartam 3 napnál többet bent tölteni, így etettem ahogy tudtam. A mellre rakás sem maradt el, állandóan rajtam lógott, de nem tudott enni belõlem:(
Olcsó cumisüvegeket vittem be, mert féltem hogy éjjel eltűnnek a márkásabbak. Bárcsak tudtam volna, hogy létezik Medela Calma, mert akkor azt vittem volna be, így utólag már az sem érdekelne hogy ellopják.
Kis súllyal jöttünk haza a 3. napon, féltem hogy baja lesz a gyereknek ha nem eszik. Mivel továbbra sem ment a szopi, elkezdtem ezerrel fejni neki. Üvegbõl nagyon jól ment neki. Itthon már a Tomee Tipeet és az anyai mellet utánzó Avent Naturalset használtuk, de ezek semmit sem érnek, ugyanolyan cumisüvegek.
Minden egyes etetéskor előbb mellre raktam, általában 1,5-2 órát próbálkozott, de nagyon keveset szívott csak ki, így mindig jött a cumisüveg utána. Iszonyat fárasztó dolog: 1-2 óra cicizés, fél óra büfizés, fél óra altatás majd fejés. Sokszor összeértek így az etetések. Hiába sírtam együtt a gyerekkel, sehogy sem ment neki a szopi. Már teljesen magam alatt voltam, mert mindenki csak nyomta hogy anyatej, anyatej.
Aztán a férjem kitalálta, hogy elmegy mellbimbóvédőért. Nagy sikert aratott, mert hasonlított a cumisüvegre. Kb. két hétig ment neki a szopizás, úgy örültem hogy nem kell fejnem. Cserébe rengeteget üvöltött a gyerek szopi után. Azt hittük, elindult a hasfájás korszaka. Elkezdtem neki vásárolni a méregdrága hasfájásra kitalált szereket, de egyre rosszabb lett a helyzet. Aztán egyik nap rájöttünk, hogy ennek a gyereknek nem a hasa fáj, hanem éhes Így újból elkezdtem fejni és cumisüvegből itatni. Azóta érdekes módon elmúlt a gyerek hasfájása. Na jó, nem mondom hogy nem fáj neki, mert néha tekergeti magát, de az biztos hogy annak idején nem emiatt sírt.
Közben rábukkantam a Medela Calma etetõfejre, meg is vettem neki, de már késõ volt. 1-2 percig eszik belõle, aztán addig ordít, amíg nem öntöm neki át a tejet a megszokott üvegekbe.
A szopizást még mindig eröltetem még éjjel is, hulla fáradtan. Van hogy 1 óra alatt csak 30-at szív ki Így mindig jön a cumisüveg utána. Így viszont ugyanott vagyok mint a legelején. Még éjjel is fejek, nehogy elapadjon a tejem. Nem tudom meddig bírom még, mert sokszor enni sincs idõm.
Első baba.
Nagyon szépen fejlõdik, de ez csak annak köszönhető hogy fejtem neki a tejet, mert ő kis súllyal született és össze sem lehet hasonlítani egy 3 kiló feletti babával. Ennek viszont ez volt az ára.. Nem tudom, hogy mit lehet még tenni. A csupasz cicim látványától is ordít, bimbóvédõ nélkül reménytelen.
A nyelve nincs letapadva és Dévény- tornán is voltunk, ahol megvizsgálták az arc izomzatát. Elvileg semmilyen akadálya nincs a normál szoptatásnak.

Köszi a segítséget elõre is. "

Az alábbi választ kaptam:

" Köszönöm, hogy leírtad a történetetek, és azt kell, hogy mondjam, hogy minden elismerésem a tiéd, hogy ennyi mindent megtettek eddig is hogy kapjon anyatejet a kisbabád!
Sajnos abban igazad van, hogy cumizavaros lett, és emiatt nem akar szopizni. megszokta a cumisüveget és azzal sokkal könnyebb neki. A cumizavart meg lehet szüntetni, csak nem egyszerű es nem tudom megmondani, hogy mennyi idő múlva lesz jó a helyzet, és garantálni sem lehet a végeredményt.
Gondoltál már rá hogy pohárból próbald odaadni neki a pótlast? Azzal lehetne csökkenteni a cumizavart és ezek mellett lehetne próbálkozni szépen, finoman a mellretétellel. Lehet azt is, hogy mellreteszed bimbóvédővel és aztán mikor szopizik próbálod kihúzni a szájából. Szerinted ezekhez mit szólna? Drukokkolok és várom, hogy írj!
"

Majd rákérdeztem, hogy melyik itatópohárra gondol és ezt válaszolta:

"...
A cumizavar elég nehéz helyzet, sok türelem kell hozzá. Én az un svéd itatopohárra gondoltam. nem tudom ismered e? Direkt cumizavaros babáknak való, vagy akkor használjuk, ha el akarjuk kerülni a cumizavart, ha valamilyen okból nem tud szopizni a kicsi és pótlast kap. A neten beírod hogy svéd itatópohár kidob több linket hogy hogy néz ki és hogy hol lehet kapni.
Az itatás techinkaja az hogy feligülve van a baba és lassan kell önteni a szájába, inkább hagyni, hogy kiszivogassa a tejet a pohárból. Úgy van kiképezve, hogy a lehető legkevesebb ömöljön ki a pohárból...
Ha gondolod nézz utána! Hátha kedvet kapsz hozzá! Pár nap alatt elvileg leszokik így a cumiról és közben folyamatosan lehet szoktatni a cicire vissza."


Nem is tudom, miért kerestem fel a szoptatási tanácsadót, mert végül nem vettem itatópoharat és úgy döntöttem, maradok a fejésnél, nem kínzom ilyenekkel a Törpémet. Majd a kistesónál beszerzek egyet a biztonság kedvéért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése