Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2015. november 13., péntek

Elkezdődött..

Tegnap startolt a harmadik stimulációnk. Volt egy kis izgalom amiatt, hogy nem akart rendesen megjönni és az ultrahangon a 28. napon még 8 mm-es volt a nyálkahártyám( pedig már véreztem), de végül tegnap kezdtünk.
Hiába volt egy gyönyörű érett tüszőm a 15. napon, hiába az együttlét és a természetes progeszteron krém, a kívánt terhesség nem jött létre. Éreztem, hogy valami nincs rendben, ha még így sem sikerül. Sajnos nem volt alaptalan a félelmem: a férjem értékei nagyon rosszak lettek: 11millió sperma, 48%-os( ez jó) mozgékonyság és 3%-os morfológia...Ilyen eredmények mellett várhattunk volna az újabb spontán csodára! Ez a gyenge morfológia magyarázhatja a vetélésemet is. Ehhez még jönnek az én baromira rossz értékeim: 1,7-es AMH, 12,5-ös FSH, 8 antrális tüsző, a Hashimitot már be se veszem a felsorolásba. Hát szóval kezd lejárni a mi időnk, egyre távolabb kerülünk az újabb gyermektől...
Azt viszont nem értjük, mi történt. Havonta költünk minimum 30ezer forintot vitaminokra, táplálékkiegészítőkre. Talán nem megfelelő a minőségük? Egy-két dolgot le is cseréltem már. Vagy ilyen sokat számított az, hogy tavaly egészségesebben táplálkoztunk, azaz szinte csak tartósítószermentes ételeket és vegyszermentes gyümölcsöket, zöldségeket fogyasztottunk? Nem mondom, hogy most egészségtelenül élünk, még mindig fogyasztunk ilyen ételeket, de már kiegészítjük őket bolti felvágottal, tejtermékkel, zöldséggel is. Nem járok már a helyi piacra, mert a termelő mondhat bármit, én úgy sem látom, hogy az árúja valóban permetmentes. Lehet mégsem vertek át annak idején, mert a férjem eredményei januárban lényegesen jobbak voltak: 17 millió sperma, 50% mozgékonyság és 4%-os(normális) morfológia, az én AMH-m meg 2,2 volt. Antrális tüszőm márciusban eggyel több volt ugyan, de a sikertelen lombik és a missed ab azt bizonyíthatja, hogy már akkor is minőségbéli problémák voltak...
Az AMH elég hiteltelen, emiatt nem aggódom( 3 éve 1.4 volt, mégis megfogant Balázs), de az FSH is érthetetlen számomra. Hogy lehet az, hogy előző ciklusban, azaz kereken egy héttel a mostani vérvétel előtt, 5.6 volt az FSH-m? Ugyanígy nem értem a prolaktinomat sem, ami mindenféle gyógyszer nélkül egy hét alatt 300-ra, azaz felére csökkent. Már nem is kéne szednem a Bromocriptint rá, de most nem hagyhatom abba, mert akkor megint megugrik mint tavasszal. Akkor kezdtem el szedni, amikor mentem a második vérvételre. Pech!
Na de az antrális tüszők nem viccelődnek ám, azok sajnos mindig ilyen kevesen vannak. Ez azt jelenti, hogy izgulhatok már az elején, hogy vajon lesz-e mit beültetni. Ilyen a tavaszi lombiknál eszembe sem jutott, akkor kezdtem el rettegni, amikor kiderült hogy csak 4 érett petesejtet tudtak leszívni és másnapra csak egy termékenyül meg. Ráadásul akkor 9 tüszővel indultunk...

Muszáj hinnem a sikerben! Nekem az is jó, ha csak 3-4 érett petesejtem lesz, csak termékenyüljön meg mind és maradjon legalább két blasztobébim( amiből legalább egy beágyazódik és 9 hónap múlva megszületik életem második Csodája, de most már az ikreket sem bánnánk)! Már most imádkozom minden nap, hogy ez az álom valóra váljon, de próbálok a realitások talaján maradni. Sajnos nagy az esély arra is, hogy nem lesz mit beültetni...De akkor miért költöttem ennyit drága vitaminokra? Remélhetőleg javítottak valamit a petesejtek minőségén.

Meglepően jó eredményem is lett: P1-es lett a rákszűrésem, ami mindig P2 volt. Szerintem ez a kaparásnak köszönhető.

Bosszantó, hogy március óta közel 5 kilót híztam, pedig nem eszem többet. Megint kijelenthetem: jól elhíztam, baba meg sehol.A mozgást az utóbbi hónapokban hanyagoltam, de nem hiszem, hogy ez ilyen sokat számítana. Azt mondják, kell a zsír a babának, hogy legyen mibe beágyazódnia, hát most aztán van bőven! Nagyon nem jó dolog ez a pajzsmirigybetegség...Bízom bennem hogy egyszer le tudom majd adni ezt a felesleget. Remélem, hogy majd csak szülés után kell ezzel foglalkoznom. :)

A kimerülő petefészkem végett( még csak most töltöttem a 37-et), Tanár úr hatalmas adag hormont írt fel:

Reggel: 3 Menopur, Medrol( szteroid) és Quamatel Mini( gyomorvédő)
Délben: Clexane( vérhígító)
Este: 1 Pergoveris

Az 5. naptól szúrhatom a méregdrága Cetrotide-ot is. 
Most 166. ezret hagytam ott a gyógyszertárban, de sajnos ez nem a vége. Biztos hogy kell még 70-80 ezret költenem.

Na ezért szoktam azt hirdetni, hogy aki teheti, szüljön minél előbb!! Persze, tudom, nagyon nehéz a mai világban párt találni, egzisztenciát teremteni, de aki teheti, ne várjon! Sosem lehet tudni, kinek meddig elegendőek a tartalékai. A Ridikül hétfői adásában Dévai István tett egy nagyon jó javaslatot: 25 év körül a férfiak menjenek el egy spermavizsgálatra és, ha nem kapnak túl jó értékeket, akkor fagyasszanak le egy adagot( kétszer 5 évig lehet). A nőknek az AMH és az Inhibin-B vizsgálatokat javasolja( én még megszámoltatnám az antrális tüszőket is), hogy ne érje őket meglepetésként a korai petefészek kimerülés, ami sajnos egyre gyakoribb a mai világban.
Ráadásul a műtétem napján a műsorban szereplő lány( Andrea) volt az egyik szobatársam a kórházban. Nagy erőt adott akkor, mivel a kislánya az 5. beültetésre, a kisfia meg a 11.-re sikerült, pedig nálam egy évvel idősebb. Ő mondjuk sokkal szerencsésebb, mert neki mindig sok petesejtje volt és maradt fagyasztani való embriója is, szóval nem mindenkire vonatkozik az alacsony petefészek tartalék, de az idő múlásával bőven van rá esély.

Érdemes megnézni a műsort, ezen a linken éritek el:
http://www.mediaklikk.hu/video/ridikul-miert-tabu-a-lombik-program/

Különben hallgatok, mert ez végre egy olyan lombik, amire mindig is vártam: kapok szteroidot, vérhígítót( amit a karomba adtam és jó nagy lila duzzanatom lett tőle) és most először egészítjük ki a Menopurt másfajta injekcióval. Lehet rám nem hat már kellően Menopur. A Pergoveris full mesterséges és jóval drágább mint a természetesebb, női vizeletből készített(kivont) Menopur. Persze, olvastam azt is, hogy nem jó azoknak, akiknek kimerülőben van a petefészkük, de ezt én most meg sem hallottam. Hinnem kell a mostani stimuláció sikerében, még akkor is, ha tudom, hogy ez nem más, mint tiszta biológia és hatalmas adag szerencse kérdése...

27 megjegyzés:

  1. Kedves Andi! Zugolvaslak, szorítok nektek, hogy mielőbb újabb babátok/babáitok legyenek! Egy javaslatot tennék: a blog alcímét módosítsd, kérlek, ne harcolj a kistesóért! Hiszek a leírt szavak erejében, ezért kérlek inkább fogadd a tesókat szeretettel! Köszönöm É.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ezen már én is elgondolkodtam, de fogalmam sincs mire változtassam. Igazad van, kitalálok valamit.

      Törlés
  2. Gonalt még nem szúrtál Andi? Nekem 0,3-as AMH-val lett 8 leszívott petesejtem, visszakaptam két blasztot, ebből lettek az ikrek és kettő blasztó a fagyóban van. Ez volt az első (és utolsó)és egyben sikeres lombikunka BMC-ben. Szóval a legmagasabb adható adaggal, 450 E GonalF-el indítottunk, rövid protokoll a Menopur csak valahol a 7-8 nap környékén jött mellé, illetve a Cetrotide. Nagyon drukkolok!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emlékszem Rád! Hány antrális tüszővel indítottál, nem emlékszel? Az AMH annyira nem lényeges, szerintem leginkább az számít, hogy hány tüszőt számolnak a stimu elején. Az én indító adagom is 450E most. A Gonalt még nem próbáltam, de azt hiszem ugyanazt a két hatóanyagot tartalmazza mint a Pergoveris. Kértem Tanár úrat, hogy adjon mást, mert már nem bízom a Menopurban és ő a Pergoverist javasolta. Ez önmagában nagyon drága lenne, ezért maradt a Menopur is. Én ennek a változtatásnak is nagyon örültem.

      Törlés
    2. Ja, bocs, ez csak 375E. Legutóbb 250-el kezdtünk.

      Törlés
    3. kb. 9-10-re emlékszem, de igazából lassan három év távlatából már az emlékeim megkoptak ez ügyben. A gyógyszerezésem feljegyeztem egy netes programba, azt onnan tudom, meg a borzalmasan kevés AMH értékem maradt meg. drukk-drukk

      Törlés
  3. Annyira drukkolok!!!

    Ez csak zárójel, de ez is milyen már, hogy kell a zsír. Én a harmadiktól felfelé számú gyerekeimnél mind 45 kiló alatt estem teherbe. Hát zsír az egy szál sem volt rajtam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na jó, de te szuper termékeny vagy. ;) Nem semmi, h te ilyen vékony vagy ennyi gyerek után! Rajtam Balázs előtt is feljött pár kiló a lombik miatt, szóval hátha most is bejön.Természeten tudom, h nincs összefüggés. ☺

      Törlés
    2. Na ezt így még senki nem mondta.:-))) És nem is így indultunk neki, a doki erősen a Kaálit emlegette nekünk. De néha tévednek, és ebben az esetben szerencsére számunkra pozitív módon tévedtek.
      Azt is mondták, hogy így kicsi gyerekeket fogok szülni, ez sem jött be, a harmadik 3,6 kiló, az ötödik meg 3,5 kiló volt úgy, hogy a 38. héten megszülettek. (Még jó, mert durva lett volna, ha tovább bent maradnak.:-)))

      Törlés
    3. Gondolom a PCOS miatt javasolták a Kaálit. Szerencsések voltatok! Miért gondolták, hogy kicsik lesznek a gyerekek?

      Törlés
    4. Igen, nem láttak peteérést, és vékony volt a méhnyálkahártya. 18. napon is csak 7 mm volt. Már felírták a Clostit első körben, de én úgy döntöttem, hogy nem szedem be. Pont a szülinapomon jött be a mensim, teljesen ki voltam bukva, mondtam a férjemnek, hogy ne tartogassuk a pénzt (nagyobb lakásra), vegyük meg azt a kis (használt) autót, hoyg kényelmesebben élhessünk. És akkor sikerült.:-)))
      Azért mondták, hogy kicsik lesznek, hogy egy ennyire vékony nőnek tuti kicsi gyerekei lesznek. Meg hízni sem sokat híztam. Az első gyereknél szinte nem is látszott a hasam. Nyilván a sokadikaknál már igen, de a harmadik gyereknél azért nagyon ledöbbentem, hogy ekkora lett. És mindet hüvelyi úton szültem, ez még sok nődokinak is hihetetlen, többször volt, hogy láttam a szemén, ahogy keresi a császárheget.

      Törlés
  4. Szia, a jógát nem próbáltad még? Segíthet a teherbeesésben, azon túl hogy pozitívan hat az idegrendszerre. Én biztos vagyok benne, hogy sok év után a jóga is hozzájárult, hogy terhes legyek. Szép napot, Rita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Szeptemberben elkezdtem jógára járni, de csak egy hónapig tartott a lelkesedésem. Tervezem a folytatást, remélhetőleg terhesjógán. ;)

      Törlés
  5. Az inofolicot nem akarod kipróbálni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De, már vagy 2 hónapja szedem. Szerinted jót tesz a minőségnek?

      Törlés
    2. Nekem ezzel sikerült a masodik lombik, aztán lehet, hogy nem emiatt, de szerintem köze volt hozzá. Es nagyon sok jót olvastam róla, ezert irtam neked is. ( csak ne lenne olyan bazi drága )

      Törlés
    3. Tényleg? Akkortájt még nem olvastalak, de majd bepótolom. Vannak tanulmányok, amik szerint az Inofolic+ Melatonin javítja a sejtek minőségét, de ugye ezekben azért nem lehet 100%-osan megbízni ezért köszi, h megírtad. Én nem az Inofolicot, hanem a sima Inositol port iszom, külöm eszem a folátot és a folsavat mellé. Kíváncsi vagyok, h javultak-e a petesejtjeim ettől, de ha nem, akkor áttérek én is a jóval drágább Inofolicra,

      Törlés
  6. Nagyon nagyon szorítok, Te lány!!! ++++++++++++++++++++++++++

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Te mikor mész végre Fülöphöz? Nagyon várom azt a bejegyzést! ;)

      Törlés
    2. Jövőhéten megyek:) Jelentkezem majd mindenképpen:)

      Törlés
    3. Juhééjjj! Alig várom! ;)

      Törlés
  7. Andi, nagyon drukkolok! ++++ :) Mi inofolicot (inozitol+folsav+melatonin) és q10-et szedtünk minőségjavitásra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. :) Ezeket én is szedem. A Melatonint abba kellett hagynom a stimu alatt, mert az is vérhígító, de remélem hatott amit előtte szedtem be.

      Törlés
  8. Andi, az lenne a kérdésem, hogy a szteroidot hogyan szeded? Mennyit, mikortól, meddig?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mensi első napjától napi 16 mg Medrolt szedek. Ha létrejön a terhesség, akkor felezni kell. Összesen 50 napig kell szedni.

      Törlés