Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2013. szeptember 21., szombat

Hozzátáplálás szüneteltetése

Tudom, nem kell hónapra pontosan elkezdeni a hozzátáplálást, de én pont Balázs negyedik hófordulójára időzítettem az első szilárd falatokat.
Választásom a kis üveges Hipp Alma mellé esett. Bio bolt nincs a közelemben, a kertünkben nem terem alma, vegyszerezettet meg nem akartam neki adni, hiszen ebben a korban a legsérülékenyebb a babák szervezete. Első alkalommal csak pár kanalat lehet neki adni, így kár lett volna egy nagy üvegeset venni, ami nem tárolható 2-3 napnál tovább.
Lefotóztuk és videóra vettük ahogy meglepődik az első falatoknál. Az L. Rossi etetőszék nem nagy szám, szegény össze-vissza dőlt el benne, hiába állítható a háttámlája. Ráadásul csak biztonsági öve van, nincs benne kiesésgátló, pedig egy ilyen pici babának nagyon kéne:



Vettem neki DM-es Alverde pépet a glutén miatt, de a kakiban visszajött, így inkább elajándékoztam a barátnőmnek. Apropó glutén, a legújabb javaslatok szerint, 4 és 6 hónap között kell bevezetni, így én is megpróbáltam, de ez a pép nem vált be. Lehet majd sütök neki egészséges babakekszet.
Összeségében, a hozzátáplálás nem igazán bizonyult sikeresnek. Az alma még elment nála, de a barackot már én ettem meg. Szerintem korai volt elkezdeni, úgy döntöttem felfüggesztem. Különben az LLL és a WHO sem támogatja a hozzátáplálást a baba 6 hónapos kora előtt, még abban az esetben sem, ha tápot kap anyatej helyett. A híres magyar babapszichológus sem javasolja, és azt állítja, hogy régen az anyukák amiatt kezdték el idő előtt szilárd anyagokkal etetni a kicsiket, mert vissza kellett menniük dolgozni és nem volt lehetőségük szoptatni vagy fejni. Annyira logikus ez a magyarázat, hogy abszolút meggyőzött. Balázs étrendje ráadásul javarészt anyatejből áll..Persze, jó lenne ha nem kéne már fejni, nagyon fáj a kezem a manuális Avent mellszívótól. 4 hónap szenvedés után, úgy döntöttem most jött el az ideje az elektromos mellszívó megvásárlásának. Az Ebay-en vannak újak, max egyszer használtak garanciával féláron és én erre csak most jöttem rá. Jó nagy madár voltam! Licitet viszont nem sikerül megnyernem, így elkezdtem kutakodni a magyar hirdető oldalak között és sikerült 17500-rt hozzájutnom egy majdnem új, garanciális elektromos Avent mellszívóhoz. Kedden felhozzák Pestre, alig várom már!

Egyébként most olvastam, hogy ráérek 6 hónapos korban is bevezetni a glutént( WHO, La Leche Liga), így nem sietek már ezzel sem.

Balázs éjszakái változóak, hiába aludta már át az éjszakát, van hogy kétszer is kel azóta, habár pár napja ráállt az egyszeri kelésre.

Már nem fejek minden éjjel, nagyon fáradt vagyok. Emiatt van olyan is, hogy Balázs kétszer kap tápot egy nap, ez persze ritka eset.
Reggelente bimbóvédővel szopizik még, de ugyanúgy elalszik a cicin, mint újszülött korában:)

Viszont úgy érzem, nemsokára menstruálni fogok, nagyon feszül az alhasam :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése