Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2014. február 4., kedd

Egyikünk sem hízik

Az elmúlt hét nem mondható túlzottan sikeresnek. Én nem híztam és Balázs sem sokat. Ugyanúgy 67 kilós vagyok, mint múlt héten. A hasam és a mellem fogyott picit, a többi maradt.

Tehát, a kezdő értékekhez képest, így állok:
Derék: 85 -1,5 cm
Haskörfogat: 96 -5 cm
Csípő: 105 -3 cm
Mell: 97 -4 cm
Comb: 61 -2 cm

A fenti eredményeknek több oka is lehet. Az egyik az, hogy stagnálok, ami bármikor bekövetkezhet a fogyókúra során. Aztán az is lehet, hogy keveset tornázom, megint csak két edzésre futotta, mindig van valami kifogás. Most például az, hogy fájt a torkom, másik meg a Gyerek, mert ő az első :) Sajnos, a szénhidrátot sem számoltam, megint úgy voltam vele, hogy nekem ez már mindenféle mérleg és kalkulátor nélkül is megy, de ezek szerint mégsem. A napi 5 étkezést továbbra is tartottam és kevesebbet is ettem, mint előtte.
Végül is nem panaszkodom, a lényeg, hogy nem híztam.

Balázs lassú gyarapodása viszont kezd aggasztani. Tegnap reggel nem mértem, mert éjjel evett, csak ma reggel, amikor 7245 gramm volt. Ezen a héten legalább hízott valamit( 70g), de nem eleget ahhoz képest, hogy pár napja sokkal jobban eszik.

Volt nálunk a gyerekorvos és megvizsgálta az elmúlt hónapok súlygyarapodását. Első ránézésre azt mondta, hogy nincs gond a súlyával, de amikor levetkőzött, akkor megjegyezte, hogy tényleg sovány egy kicsit. Írt fel neki Milumil Sinemil pépet és mondta, hogy estefelé adjam neki. Soha nem paráztatott feleslegesen az orvos, így hiszek neki és próbálok jobban odafigyelni a táplálkozásra: minden ételt táppal vagy valamilyen péppel dúsítok és próbálom minél többször etetni. Holnaptól internetes táplálkozási naplót fogok vezetni. Most persze megint azon kezdett el kattogni az agyam, hogy így fogom jól elhizlalni a gyerekemet. Jaj, nagyon nehéz lesz megtalálni az egyensúlyt, de nem hagyhatom, hogy legyengüljön az immunrendszere a kevés tápanyag miatt, főleg így, hogy közeledik a márciusi hereleszállító műtét időpontja :(

Találtam az interneten különböző baba súly kalkulátorokat és kicsit megnyugodtam. A Szülök Lapja szerint Balázsnak 8 hónaposan 7000 és 8650 g között kell lennie a születési súlya alapján.

A Babszoba kalkulátora szerint is benne vagyunk az átlagostól eltérő normál tartományban. Itt lehetett készíteni egy percentilis görbét:


Be kellett írni Balázs születési súlyát és azt is, hogy hány gramm volt az elmúlt hófordulókon.
A két szélső( világos zöld) sáv a normális, de az átlagostól eltérő, a középső zöld a  leggyakoribb, átlagos értékeket míg a piros vonal Balázs megadott értékeit jelöli. Én úgy értelmezem, hogy abszolút benne van a normál tartományban egyelőre. Ő már a kezdetektől lassabban gyarapodott. Erre mondják azt, hogy genetika, na de ezt sem értem. Nálunk majdnem mindenki jó súlyban van, kire hasonlít az én drágám???
Egyébként eddig Balázs még nem volt náthás sem, nem kapott el semmilyen nyavalyát, pedig múlt héten én is fájlaltam a torkom, így arra következtetek hogy olyan nagy baj nincs, az immunrendszere erős.
Ráadásul állandóan mozgásban van, szerintem mindent ledolgoz magáról. Ott van még a Dévény torna minden második héten és a babaúszás is, ezek mind fogyasztó hatással bírnak :) Egyébként most szombaton merült Balázs először víz alá, szó nélkül tűrte. Nagyon élvezi az úszást :)

Tesóprojektben haladtunk egy kicsit, mert megkaptam végre az első bárányhimlő elleni védőoltást.
A folttisztításban pedig lemondtam a természetes összetevőket tartalmazó szerekről és vettem egy Ariel folttisztító folyadékot, ami minden hozzátáplálással járó foltot kiszedett.

2 megjegyzés:

  1. kicsit offolok, bevontalak egy játékba:) : http://reprodukalas.blogspot.hu/2014/02/jatek-kicsit-maskent_8.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, köszönöm :) Számomra ez nagyon megtiszteltető.

      Törlés