Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2015. május 25., hétfő

Vérkép és endokrinológus

Tudom, hogy elvileg lombik után 3 hónapig nem érdemes vérvételre menni, de én nekem jelenésem volt az endokrinológusnál ahová friss vérképet is vinni kell.

Közvetlenül a sikertelen beavatkozás utáni ciklusomban voltam, sok jóra nem számítottam. Aztán megérkezett az email és teljesen meglepődtem. Egész jó lett, ami megmagyarázta Balázs fogantatását is, ugyanis nagyon úgy néz ki, hogy az én értékeim nem szállnak el a lombik után.
A Tsh-m 1,7 volt, az FT3, FT4 tartományon belüli, az Anti-Tpo-m 320. Februárban 265 volt, na de mégis csak itt volt egy lombik úgy hogy teljesen meg vagyok elégedve vele. Ezen kívül, nézettem prolaktint is, ami lement 199 mIU/L-re a Bromocriptinnek köszönhetően. A koleszterinem szállt el kissé, 5.5 ( ref. 5.2), a trigliceridek 1,83( ref. 1,7), a vasam meg alacsony-gondolom a lombik utáni 7 napos menstruációnak köszönhetően-illetve a vizeletem lett bacilusos, de annak más oka volt.
Levették a transzglutamaniáz IgA-t is, ami negatív lett. Sajnos a transzglutamináz IgG-t és a Gliadin IgA és IgG vizsgálatokat nálunk nem csinálták meg, majd augusztusban megyek máshová. Bízom benne, hogy nem vagyok gluténérzékeny, mert nagyon sok pénzbe kerülne csinálni a diétát, ráadásul le kéne mondanom a kedvenc ételeimről és nem csinálhatnám az IR diétát, ami szerintem a lehető legjobb. A gluténmentes életmód hátránya a gyors szénhidrát fogyasztás, ami ártana a cukornak és inzulinnak, ami most nálam tökéletes. Szerintem a negatív IgA jó előjel, habár állítólag a bélpiopszia a legbiztosabb.

Az endokrinológusnak elmondtam, hogy igen rövid, 24 napos ciklust zártam, de egyébként is sokat rövidültek a ciklusaim és hogy elfogyott a Bromocriptinem, amit a meddőségis dokim írt fel az enyhén emelkedett prolaktinomra. Ezen teljesen kiakadt, mert szerinte a Bromoval nagyon nehéz teherbe esni és hogy ő inkább emeli a Letrox adagomat, mert ha rendben van a pajzsmirigyem, akkor a prolaktinom is rendeződni fog, de már egyébként is visszaállt a normál tartományba. Nagyot néztem ezen a kijelentésen, mert én nem hinném, hogy a meddőségis dokim nem érti a dolgát, ugyanakkor ő benne is maximálisan megbízom, szóval most nem tudom, hol az igazság. Az tény, hogy terhes nem lettem a Bromo mellett és az is tiszta sor, hogy a hormonok összefüggésben vannak és nagy valószínűséggel a rendezett pajzsmirigy magával rántja a prolaktint is, viszont sem magyar, sem pedig külföldi oldalakon nem találtam olyan irományt, mely szerint Bromocriptinnel nagyon nehéz teherbe esni, az ellenkezőjét írják mindenhol. Most meg itt vagyok a mensim 17 napján és 2 napja úgy fájnak a melleim, mint szoptatás alatt..Szerintem jól elszállt a prolaktin szintem a hirtelen abbahagyott gyógyszer miatt. Pontosabban elfogyott egy doboz és én nem váltottam ki újat. Felet szedtem, amiről azt gondolná az ember, hogy minimális adag és az abbahagyása nem okozhat gondot. Hát nem így lett. Azt viszont nem értem, hogy miért nem fájt egyből a mellem miután abbahagytam, miért telt el két hét panaszmentesen. Abban sem vagyok biztos, hogy volt ebben a hónapban peteérésem, ami nem is meglepő, ha beigazolódig a magas prolaktin szint. A 14. napon éreztem ovulációgyanús fájdalmat, de ez nem volt olyan intenzív, mint máskor. Sajnos a hőmet ebben a hónapban nem mértem, mert lazítani akartam ezen a területen meg egy kicsit fel is adtam a spontán terhesség lehetőségét, viszont a 14. napon mégiscsak elkezdtem, de az már túl késő volt. Aznap 36.2-őt mértem, ami peteérésre utalhat nálam, de azóta sem ment 36,5 felé a hőm, pedig nálam a luteális fázisban 36,7-8 szokott lenni. Szóval szerintem ugrott ez a hónap is. Pénteken el fogok menni prolaktint, progeszteront és ösztrogént nézetni, mert kíváncsi vagyok, hogy az érzékeny melleket tényleg a magas prolaktinnek köszönhetem-e, illetve az is érdekel, hogy volt-e peteérésem és nem utolsó sorban az ösztrogén-progeszteron arányomra is kíváncsi vagyok, mert még az is lehet, hogy a pajzsmirigy alulműködésemet ösztrogéndominanciának köszönhetem. Elvileg a vérteszt nem megbízható, nyáltesztesztet kéne csináltatni az ösztrogén-progeszteron arány kiderítése érdekében, de ez elég drága, egyelőre jó lesz ez is.
Azt mondjuk nem tudom, mi lesz, ha beigazolódik a magas prolaktin, szedjem vagy ne szedjem tovább a Bromocriptint...Arra gondoltam, hogy egyelőre kipróbálom a Mastodynon cseppeket, hátha ez a homeopátiás készítmény is elég lesz, mert az sem állapot, hogy egyre több állandó gyógyszert kell szednem. A Letrox adagom az 1.7-es TSH ellenére 75 mg, annyi mint egy olyan embernek, akinek 10-es ez az értéke..Jó, tudom, a TSH önmagában semmit nem jelent és a rosszabb koleszterin és vas is pajzsmirigyproblémára utal...Persze abban bízom, hogy a Letroxal a prolaktinom is rendeződik majd. Ha most nem lépek, akkor a Bromo is örök barátom marad, remélem elég lesz a homeopátia kiegészítésként.

Nagyon örülök, hogy az endokrinológusom elküldött Helicobakter pylori vizsgálatra is, igaz vértesztre, amit nagy valószínűséggel Fülöp doki nem fog elfogadni, de kiindulópontnak mindenképpen jó lesz. Augusztusban erre is fény derül. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése