Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2015. május 30., szombat

Most akkor volt vagy nem volt peteérésem??

Végül csütörtök reggel mentem el a "21. napi vérvételre" a ciklusom 20. napján.  Elvileg akkor kapunk hiteles eredményt, ha a luteális fázis közepén megyünk vérvételre, nekem meg általában a 25. vagy 26. napon jön meg, a tüszőéréshez hasonló fájdalmat pedig a 14. napon éreztem.

Nézettem vizeletet, ami tiszta volt, tehát csak bebeszéltem magamnak a visszatérő felfázást, vagy hatott az Urogin. Kíváncsi voltam a prolaktin szintemre is, mivel úgy fájt a mellem, mint amikor szoptattam és szerintem, ha rátettem volna a fejőt, akkor 1 deci tejet ki is tudtam volna belőle préselni. Ezt a Bromocriptin abbahagyására fogtam. Az eredményem 3 hét alatt megduplázódott, 400 miU/L lett, ami benne van a referenciatartományba( 70,8-566,5), de a babavárók körében nem éppen kevés. Mivel nem haladtam meg a felső határt, hiszek az endokrinológusomnak hogy a megemelt Letrox adagom megoldja majd a prolaktin problémámat is. Kiegészítésként iszom már a Mastodynon cseppeket, aztán jövő hónapban újabb kontrollra megyek és, ha akkor is el lesz szállva az érték, akkor visszatérek a Bromohoz.

Természetesen progeszteront is nézettem, ami 27,2 nmol/L lett. Sok helyen azt olvastam, hogy akkor van az adott ciklusban peteérés, ha ez az érték 28, vagy másik mértékegységben 10 ng/ml felett van. Átszámolva az enyém 8,55. Itt találtam nagyon jó kalkulátort, ami rengeteg értéket át tud számolni.
Aztán eszembe jutott, hogy februárban Tanár úr azt mondta az 5 ng/ml-es eredményemre, hogy volt valami peteérésem, ennek ellenére a peteérés zavarait írta fel a kezelőlapomra. Hozzá kell tennem, hogy a hétvége miatt a 22. napon mentem akkor progeszteron mérésre, 2 nappal később meg megjött, tehát nem telt el egy hét, így nem tartottam mérvadónak. Nagy nehezen ráakadtam erre a külföldi oldalra, ahol azt írják, hogy amennyiben 30 nmol/L-nél kevesebb a progi értéke, akkor volt ugyan ovuláció, de ez az érték nem elegendő ahhoz, hogy a beágyazódás létrejöjjön. Összevetve ennek az oldalnak az infóit azzal, amit anno az orvosom mondott a 5-ös progeszteronra, volt ovulációm, de baba biztos nem lesz belőle...Viszont ott van a hőmérsékletem mérése is, amit ebben a hónapban későn kezdtem, de ettől még ki kéne mutassa a peteérést. Nagyon alacsony a hőmérsékletem, szóval teljesen egyértelmű, hogy a progeszteronom a béka segge alatt van:
Szóval tanácstalan vagyok, nem tudom mi az igazság. Az már tény, hogy baj van. Tenni kell valamit a progeszteron szintem érdekében. Értem én, hogy majd, ha a pajzsmirigyem rendben lesz, akkor a prolaktinom is helyreáll és ezáltal a progeszteronom is, na de vajon mikor? Nem gondolkodtam sokat és az Iherb oldalról rendeltem progeszteron krémet, amit Dr. Lee is dicsőit. Kiválasztottam egy viszonylag olcsót, ami UPS progeszteronból készül, ami állítólag hatékonyabb, mint a jamgyökérből készültek. Mondjuk szójából készül, ami kicsit elbizonytalanít, de ez van. Lett tehát 113 grammnyi progeszteron krémem 4500 forintból. Rendeltem még 240 mg-os Pycnogenolt 4680 forintért és sok mást nagyon jó áron. Mivel ez volt az első rendelésem és elértem a 40 dollárt, kaptam 10 dolcsi és még 5% engedményt a kosár tartalmából. A szállítás 5 dollár körül volt és elvileg június 8-án ide is ér. Pénteken 2-kor fizettem ki a termékeket, 4-kor meg már jött az email, hogy postázva :)

Kíváncsi voltam az progeszteron-ösztrogén arányomra is, ami elvileg nyálból hiteles, de most erre inkább nem költök. Az ösztradiolom 508.5 pmol/ L lett. Nagyon nehezen tudtam kiszámítani az arányt, csak itt találtam érthető információt róla. A fent említett kalkulátor segítségével végül azt számoltam ki, hogy a progeszteron-ösztrogén arányom 1:50-hez. Dr. Lee szerint az ösztrogén-progeszteron kielégítő aránya 1:200-hoz, a nyugati orvoslás szerint pedig 1:80-hoz, tehát mindkettő szerint nagyon ösztrogén domináns vagyok. Persze, nem tudom, hogy jól számoltam-e és hogy a progeszteron-ösztrogén arány az ugyanaz mint az ösztrogén-progeszteron arány....Szóval, sok nyitott kérdésem maradt, az viszont biztos, hogy alacsony a progeszteronom és a krémmel, illetve a Mastodyn cseppekkel ártani nem fogok magamnak.

Urológusnál is voltam inkontinencia vizsgálaton. Egyelőre nincs gond a tüsszentésnél néha elcseppenő vizelettel és a szerveim sincsenek megsüllyedve, viszont egy újabb hüvelyi szülés nem fog jót tenni...Hát szép, de így legalább nem fogok elkeseredni, ha a sors úgy alakítja majd, hogy császár legyen, ha egyszer végre eljutok odáig. Egyre kevesebb esélyt látok már arra, hogy kistesót szüljek és hát a kedvem is egyre inkább elmegyek most, hogy Balázs nagyon durván benne van a dackorszakban. Azt hittem, hogy a kötődő neveléssel a dolgok nem fognak ennyire elfajulni, hát tévedtem..Semmi sem jó, mindent dobál itthon és közösségben is, nem csinálhatok semmit egész nap. A lakás tiszta kosz, főtt étel alig kerül az asztalra, gép elé csak titokban ülhetek, ennek ellenére egész nap megy a hiszti, mindegy hogy csinálom. Ráadásul egyre többször marad el a délutáni alvás, tehát nincs mikor bepótolni az elmaradt háztartási munkát, az én kikapcsolódásomról, amire nagyon is szükség lenne, meg ne is beszéljünk. Szóval szerintem a sors is úgy akarja, hogy beletörődjek az egy gyerekes létbe, el akarja venni a kedvemet örökre, de talán nem is baj. Természetesen imádom a kis rosszcsontomat, de most rendesen próbára teszi az idegrendszeremet.
Még annyi, hogy az urológus látott valami hüvelyi fertőzést és nőgyógyászhoz küldött, akihez hétfőn megyek. Neki megmutatom majd a vérvétel eredményemet, illetve bízom benne, hogy ultrahanggal is megnéz és így hamarosan kiderül az igazság :)


4 megjegyzés:

  1. Szia Andi, hát ezt az utolsó bekezdést akár én is irhattam volna, 1-1,5 évvel ezelőtt! Sajnos a dackorszak nem a kötődő nevelés függvénye, ezen át kell esni. Idővel jobb lesz, bár nálunk még mindig vannak hisztik és kifakadások, leginkább akkor, mikor valami nem úgy történik, ahogy ő szeretné, vagy valamit nem tud egyedül megcsinálni. De ezek már nem vészesek, annyira látszik, hogy idősebb egy évvel, és már meg tudjuk beszélni. Amikor meg nem hajlandó beszélni, akkor kivárom azt a pár percet, amig kitombolja magát, és mintha mi sem történt volna, megy minden tovább :) A teso pedig tudja mikor kell érkeznie :) Én azt mondom, a sors akarta nálunk így, hogy gyes alatt nem jött, Daninak ovisnak kell lennie, mielőtt megérkezik (ha egyáltalán jön valamikor – most én is elég negatívban vagyok :( ). tutira nem birtam volna egy dackorszakos 2-3 évessel + egy újszülöttel egyidőben egyedül otthon.
    Pycnogenolból 240mg-sat rendeltél? Azta, nem gondoltam, hogy van ekkora kiszerelés, mindenhol 50mg-ot javasolnak. Naponta szeded?
    Aviva tornát nem próbáltad hormonrendezésre?
    És hogy a címkérdésre is válaszoljak, szerintem volt peteérésed :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne legyél negatív, sikerülnie kell most, szerintem nagyon jó úton haladsz! Köszi a választ, szerintem is volt peteérésem, habár ultrahangon nem néztek sajnos meg...A Pycnogenolt külföldi meddőségi klinikák 100 mg-os adagban javasolják, de magyar oldalon is ezt találtam: http://www.univill.hu/pdf/flavogard.pdf
      "Az adagolás függ az alkalmazás céljától: ha optimalizálni szeretné antioxidáns védelmét, napi 50 mg (0,5 -1 mg/kg testsúly).
      A klinikai vizsgálatokban alkalmazott dózisok különböző állapotok javulása érdekében általában 2 mg/kg az állapot javulásáig, majd 1 mg/kg volt. " Szóval én most gondolkodom a 65kgx2mg, azaz 130 mg-on( megfelezem a 250mg-os tabit) és a férjemnek is adok 200-at, mert tanulmányok vannak arról, hogy javítja a sperma minőségét, főleg a morfológiára van nagyon jó hatással, de csak a 200 mg-os dózis esetében :) Képzeld, az én ciklusom is 27 napos lett most hogy szedem a Pycnogenolt:) Lehet tényleg van benne valami ;)

      Törlés
  2. Szia! Szerintem a görbéd alapján egyértelműen volt peteérésed!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Nem értem, az FF miért nem jelezte a peteérést, máskor mindig megtette...

      Törlés