Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2015. március 6., péntek

21 hónapos( 2 és fél hete)

17-én nem írtam, mert nem igazán volt miről. Szerencsére azóta beindultak a dolgok.

Balázs ma reggel 11 kilót nyomott :) Végre! Ruhában még mindig 80-86-os a mérete, cipőben pedig olyan 21-es.
Ma vettem először 4+-os Pampers pelenkát, mert a sima már elég kicsi rá, hiába vékony az én lelkem, mégis szűkös rajta a 7-14 kilós méret. A maxi plusz pelenka 9 és 16 kiló között jó. A DM saját márkás 4-es pelenkája viszont jó rá.

A beszédfejlődés is jó úton halad. Hatalmas élmény volt hallani pár hete tisztán és hangosan az "Anya" szót, miután felmászott egy jó magas bárszékre és én voltam olyan figyelmetlen, hogy nem vettem egyből észre :)
Az apukáját "Papának", az imádott nagyapját pedig "Tatának" szólítja.
A "kaka" szó jó ideje jelen van a szókincsében. Most már céltudatosan használja. Volt rá példa, hogy odament a pelenkás kukához és a fedelét le-föl hajtva ismételgette e nem éppen szép szót, de már akkor is mondja és mutatja a pelenkájára paskolva, miután elvégezi nagydolgát. Persze, a pisi is kaka egyelőre, de ez nem baj. Kisdolgát már jó pár hónapja a kádban állva elvégzi fürdetés közben, de újabban a "psiii" hang kíséretében a WC mellé is. Fogmosáshoz vettem neki egy zsámolyt az Ikeában, de nem áll rá, amikor pisilnie kell. Mindegy, nem is akarom a szobatisztasásot erőltetni, még bőven ráérünk vele. Viszont volt pár olyan esténk, amikor tépkedte le magáról a pelenkát és el kellett kísérni a mosdóba, ahol sikerrel jártunk, így felbátorodtam és vettem neki egy WC- szűkítőt amit azóta sem használ. Billije már van neki egy jó ideje, de azt messziről elkerüli.
A legaranyosabb kreált szava viszont a "Tütüa", ami nem más, mint az autó :)  Annyira édes hangon mondja, hogy meg lehet zabálni :) Még mindig óriási a szerelem az autók iránt.
Amikor meleg az étel, akkor a "Fá" hangzik el, ez most nem tudom, hogy a forrót, vagy a fáj szót jelenti-e, mivel egyszer a hideg vízre is ezt mondta.

A fogmosás pár hónapja Elmex márkájú, 0-3 év közötti gyermekek részére készült fluoridmentes fogkrémmel és a korosztályának megfelelő fogkefével történik. Ez utóbbiból kettő van neki, mert az egyikkel én mosom neki, a másikkal meg ő. Sok ideig nem engedi sikálni a fogait, remélem így is ér valamit az egész procedúra. Szerintem már az is siker, hogy akárhányszor bemegyünk a fürdőbe, feláll a zsámolyra és kéri a fogkeféjét, még akkor is, amikor csak kezet akarok neki mosni.

Sajnálatos módon, Balázs újra felmászik mindenre itthon, állandó készenlétben kell lenni. Már azt hittem, túl vagyunk ezen a korszakon, de tévedtem. Nincs akadály: fogja a bárszéket,  vagy a babakocsit, eltolja ahová szeretné, majd felmászik a pelenkázóra vagy az asztalra. Életveszélyes dolgokat művel!

Az esti altatással nincs gond, elalszik miután lekapcsolok mindent a szobában, viszont a nappali elalvás nehezen megy. Volt már rá példa, hogy nem aludt egész nap. Ennek nagyon nem örültem, mivel az oviban is van kötelező alvás , nem hagyhatja még el..Előfordult, hogy csak az ölemben aludt el, miközben sétáltam vele, aztán elővettem a kengurut és magamra kötöttem, de megtörtént az is, hogy egy órás séta után sem...Próbáltam már mellé feküdni az ágyba és úgy tenni, mintha aludnék, de az sem működött. Nem tudom időnként mi romlik el a jól működő alvásban, ami az utóbbi időben úgy nézett ki, hogy dél körül fogta magát, felkéredzkedett a babakocsiba és mire megitta a tápot, már aludt is, vagy ha nem, akkor kicsit tologatni kellett. Egyébként már kilóg a lába a babakocsiból, nem lesz sokáig kényelmes, szóval mindenképpen ki kell találjunk egy újabb altatási módszert, de még nem tudom mit.
Éjjel továbbra is megiszik egy-két üveg tápot, de továbbra sem ébreszt fel, ha oda van neki készítve. Még egy üveg hagyján, de a másodiknak nem örülök, mert lehet hogy közel egy liter táp naponta már sok ebben a korban. A délutáni alváshoz való tejecske már nem minden napos szerencsére, de az esti még jelen van vacsora után is.

Végre kaptam puszit is, egymás után hármat az arcomra :) Eddig csak a falat puszilgatta, de kapott már a tatája és a kutya is.

Babúszásra január óta nem járunk, a lombik miatt szüneteltetjük. Az is lehet, hogy nem folytatjuk, mivel bőven elég volt belőle egy év.
Kerekítő bábos tornára továbbra is járunk egy-két hetente, de amúgy javarészt itthon ülünk. Néha kimegyünk a kertbe, vagy az utcára, de ez nem az igazi a szél vagy a sár miatt. Most fogyott el a türelmem, elegem van az overálokból, a réteges ruházatból, jöjjön végre a tavasz!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése