Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2015. július 12., vasárnap

Így jár aki túl sokat szörföl a neten...

"...szoros összefüggést találtunk a P átlagértéke és a terhesség kimenetele között. 17 ng/ml P átlagérték alatt fogant terhességek minden esetben megszakadtak, 17 és 23 ng/ml közötti P átlag érték között a szülések jelentős része koraszüléssel és/vagy méhen belüli sorvadással (IUGR), 23 ng/ml felett pedig érett és eutroph (arányosan fejlődött) magzat szülésével végződtek."
Részlet Prof. Dr. Siklósi György "Vetélés" című cikkéből...

Az én 21. napi progeszteronom 7,8 ng/ml volt. No comment...

Kell nekem ennyit kutakodni progeszteronügyben! Most például arra voltam kíváncsi, hogy nem ártok-e a babának a dupla adaggal, félek, hogy megdobja az inzulinértékeimet és megnöveli a pajzsmirigy antitestek számát. Persze nem találtam sehol sem alátámasztást, de a fenti cikket sajnos igen...

Szerencsére rengeteg külföldi fórumon számolnak be sikertörténetekről az enyémnél sokkal alacsonyabb progeszteronszintek mellett, szóval semmi sincs még elveszve.

A másik dolog, amiben még próbálok kapaszkodni az, hogy a vérvételt éhgyomorra kellett volna megejteni. Egyes orvosok szerint, a progiszint evés után akár 50%-al is csökkenhet. A szakmában ebben sincs egyetértés, sajnos, van aki szerint ez hülyeség. Én reggeli után nézettem...

Pedig megfogadtam, hogy nem megyek több vérvételre, nem olvasgatok, mert csak felidegesítem magam. Ki kell most már bírnom a csütörtöki ultrahangig, ami után valamivel okosabbak leszünk...



13 megjegyzés:

  1. Andi, nyugiiiii!!!!! :) Kutakodtam a terhesség eleji vv-eimben, soha nem néztek progit, még a Sotén sem, ahol Utro-t sem adtak az első terhességemkor. Mindegy, az no comment, utólag ki is voltam akadva amiatt, mi van, ha ez volt az oka, hogy megszakadt a 8. héten. Azóta sem néztek P-t, a Kaáli eleve felírta a 3x2 Utro-t, ha volt saját P-m, ha nem. Tehát nem volt kidekázva, ennyit vagy annyit kellene adnom, vagy egyátalán szükségem volt-e rá, biztonságképpen szép nagy adagban toltam az egész első trim-ben.

    Úgyhogy légyszi ne aggódj emiatt, a lényeg, pótlod vmiként, amiből támogatod a terhességet, ha kevés lenne a sajátod :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem mondod, h nem adtak progit egy mesterséges stimulációs ciklusban! Hmmmmm... Bízom benne, hogy progival meg lehet menteni a babát utólag is, habár az említett cikk szerint, hiába a pótlás, ha egy rosszul felépített ciklusban esik valaki teherbe..Na, de nem agyalok tovább, inkább megpróbálom élvezni a várandósságot, mert megőrülök másképp!

      Törlés
  2. Egyetértek Henivel. Megértem, hogy aggódsz, úgy meg is ölelnélek, Te!:) Viszont tényleg nagyon jól csinálod és ennél tényleg semmit, de semmi többet nem tudsz tenni. Szorítok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De édes vagy :) Igen, ennél többet nem tehetek....

      Törlés
  3. Én nem mondanék Siklósiról semmit....mert hogy jót nem tudok. Szerintem nem kell minden szavát elhinni, persze tanulmány, meg minden, de nem szentírás. A pasas egy őskövület, azóta már elavult nézetekkel, Clostyt szedet anélkül hogy uh-val követné a ciklust stb...volt szerencsém hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ÓÓÓÓÓRIÁSI kő esett most le a szívemről! Köszönöm, h leírtad!

      Törlés
  4. Egyetértek az előttem szólókkal :) Minden tudományos állításnak publikálják az ellenkezőjét is, volt már szerencsém jó néhányban részt venni. Kinek-kinek érdekei szerinti/szponzorainak megfelelő eredmény szokott kijönni, és mindig akad, akinek mások az érdekei, mint a valós eredmények (gyógyszerek esetén különösen, lásd progeszteron pótlás előnyei-hátrányai). Ettől függetlenül teljesen megértelek, én is mindig aggódom valamin. Már csak pár nap az UH-ig, kitartás :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, ezt jó tudni! Az utóbbi időben legfőképpen tanulmányokat olvastam, hát ezek szerint maximum nyelvgyakorlásra voltak jók...Viszont kicsit megnyugodtam, mert azóta azt is olvastam, hogy az alacsony progeszteronszint akkor ad csak valós infót a terhességről, amikor uh-val nem találják a babát. Amennyiben az ultrahang rendben van, nem szabad foglalkozni vele, mivel az alacsony szint lehet genetikai hiányosság is ;)

      Törlés
    2. Anyukámnak- az elmesélt tünetei alapján- velem is, és a bátyámmal is alacsony kellett, hogy legyen a progeszteronja. Akkoriban viszont ezzel nem nagyon foglalkozott senki, mi pedig itt vagyunk épen és egészségesen :))
      Az orvostudományi kutatások eredményeit pedig tényleg fenntartással kell sajnos kezelni, mert hihetetlen pénzek forognak bennük. A nagyszámok-törvénye alapján csak azoknak az állításoknak lehet hinni (talán), amelyeket több egyetem több munkacsoportja egymástól független időben, megfelelő statisztikai módszereket alkalmazva (ez a magyarokra a kis esetszám miatt nem jellemző), kellően színvonalas lapban jelentett meg. (és csúnya ilyet mondani, de nem hiszünk akármilyen nációjú kutatónak, mert minél nagyobb a szegénység egy adott országban, annál valószínűbb, hogy a kutatás nem valós eredményeken alapul) Az összes többit fenntartással kell kezelni. Igaza van Pinkman-nek, mindent megteszel, amit lehet, innentől ez már nem rajtad múlik, ne frusztráld magadat az olvasgatással, inkább beszéld meg a picivel, hogy csináljon magának egy jó kis kényelmes helyet és fészkelje magát jó mélyre :)

      Törlés
    3. De érdekes! Vajon miért kellett alacsonyan tartani a progeszteronszintjét? Csütörtökig nem fogok olvasni semmit, megfogadtam magamnak! Te voltál ma ultrahangon?

      Törlés
  5. Hát nem kellett úgy tartani, de valószínűleg alacsony volt, mert sokat vérezgetett és görcsölt.
    Voltam UH-on, 1cm-es már, az UH alapján 7 hetes 1 napos (szerintem is kb.), hallottuk a szívét is :) Kicsit felfoghatatlan a dolog, és már most nem tudom hogyan lehet ezt kibírni vizsgálattól vizsgálatig...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juhééééééjjj! Gratulálok! Szuper hírek ;) Nagyon nehezen lehet kibírni, általában a 12. hét után lehet egy kicsit hátradőlni... Kitartást!

      Törlés
    2. Köszönöm :) Nagyon drukkolok Nektek is, meg magunknak is :)

      Törlés