Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2013. január 8., kedd

Diagnózis: fenyegető vetélés :(

Sajnos a tervezettnél hamarabb kellett abbahagynom a munkát.
Fenyegető vetéléssel fekszem itthon.
  
(Innen idézek: Fenyegető vetélés (abortus imminens): fő panasza a kevés vérzés és a görcsös alhasi fájdalom. A vizsgálat során a méhszáj és a nyakcsatorna zárt. )

Sokszor írtam már, hogy a terhesség eleje óta fájdogál a hasam. Azt olvastam, hogy ez természetes, sőt még a dokim is ezt mondta, amikor rákérdeztem. Szednem kellett a magnéziumot és megbeszéltük, hogy akkor van baj, ha nem tudok járni a fájdalomtól vagy vérzek. Így beletörődtem a fájdalomba, habár gyanús volt, hogy egyik kismama ismerősöm sem érzet annak idején ehhez hasonlót, de az is lehet, hogy az idő szépítette meg az emlékeket.

Próbáltam magam kímélni, ennek ellenére nagyon fáradékony voltam az utóbbi időben. A folyásom sárgás volt, de ez is természetesnek számít. Az utóbbi időben viszont barnásnak láttam. Aztán tegnap a wc papíron találtam egy gyanús foltot. Megijedtem, de aztán el is felejtettem az egészet, mivel ma reggelig nem volt több ehhez hasonló.
Ennek ellenére, bementem dolgozni, de amikor ott egy nyálkás barna cuccot találtam, sírva hívtam a dokimat. Azonnal fogadott a magánrendelésén, pedig normál esetben nála 1 hónap a várakozási idő. 
A férjem munkahelye pár percre van az enyémtől, így el tudott vinni. Egész úton feküdtem a hátsó ülésen, úgy, ahogy itt olvastam pár nappal ezelőtt:

Mit tegyél, ha úgy érzed, hogy korai vajúdás kezdődött meg nálad?
  • azonnal szólj valakinek a közvetlen környezetedben, hogy mik a tüneteid, és koraszülésre gyanakszol
  • telefonálj az orvosodnak, illetve hívd fel a kórházat, hogy koraszülésre gyanakszol; ülj vagy feküdj le - legjobb, ha a bal oldaladra -  már addig is amíg telefonálsz, és kezdj el lassan kortyolgatni egy nagy pohár vizet (legalább 3 dl-t)
  • fekvés, lehetőleg azonnal
  • ha van otthon recept nélkül kapható magnéziumtablettád, magnézium pezsgőtablettád (amit a keményedésekre szokás szedni), akkor vegyél be belőle
  • menj be a kórházba, amilyen hamar csak tudsz (jó eséllyel a telefonba is ezt fogják mondani, hogy menj be azonnal)
  • próbálj meg fekvő helyzetben eljutni a kórházig (pl. autó hátsó ülésén fekve), és egyáltalán, minél többet vagy vízszintesben, annál jobb
  • ha az orvosod a telefonvonal túlvégén hozzájárul ehhez, akkor igyál meg egy pohár bort vagy 2-3 cl konyakot (azaz kis mennyiségű alkoholt, amely elég lehet ahhoz, hogy hátráltassa a vajúdást arra a fél-egy órára, amíg hozzáértő ember kezébe nem kerülsz). Az orvosod megkérdezése nélkül ezt ne csináld, mert nem tudhatod, hogy mi ilyenkor az orvosod rutineljárása, milyen gyógyszereket stb. ad azonnal, amelyeket esetleg befolyásolhat a fél órával azelőtt elfogyaszott alkohol. Ha az orvosod hozzájárult, akkor oké (de akkor meg utána eszedbe ne jusson autót vezetni, vitesd be magad a kórházba valakivel).
  • a kocsiba, illetve a kórházba is vigyél magaddal egy üveg ásványvizet, és folyamatosan kortyolgasd.
Konyak és bor épp nem volt nálam, így ez kimaradt :)

Nagyon féltem a rossz hírektől, de a várakozás alatt a Kisbabám sokat mocorgott, jelezte, hogy Ő ott van. 
A doktor úr mondta, hogy már rég hívnom kellett volna, a tartós fájdalom nem játék. 
Szerencsére, a méhszájam teljesen zárt, a baba nagyon jól van, de sajnos vérzés van a hüvelyemben. Nem derült ki, mi okozza.. Szigorú pihenést, 3-4000 mg magnéziumot és napi egy pohár vörösbort javasolt. Holnaptól táppénz! Akkor kell jelentkeznem, ha piros vért látok, na de ilyen nem lesz!!!! 
Mindezért nem kellett fizetnünk. Ez egyszerűen hihetetlen! Vannak még ilyen orvosok a világon???

Jövő szerdán megyek kontrollra.

Holnap lesz a genetikai ultrahang az Istenhegyin. Kíváncsi vagyok, hogy ott mit mondanak. Egyedül megyek, a férjem nem tud jönni.  Közben eszembe jutott, hogy amikor az elején véreztem, Konc doki 3X2 Rutascorbint szedetett velem, így most is elkezdtem, hátha segít!
 
 
Egyébként sokan feleslegesnek és veszélyesnek tartják a  méhszáj ellenőrzését. El kell, hogy mondjam, nagyon kíméletes dolog,  egyszerűen csak benyúlt a doki, mint egy normál vizsgálaton, semmit nem éreztem. Szerintem ez egy baromira fontos vizsgálat, főleg így középtájt. Mint megtudtam, a méhszáj nyílása nem jár fájdalommal, ezért időnként meg kell vizsgáltatni, mert észrevétlenül is megtörténhet a baj.  

Kellett nekem a koraszülésről meg a fenyegető vetélésről olvasni. Mintha bevonzottam volna a bajt. 
Tulajdonképpen mindig is tartottam a középtáji vetéléstől, mivel szív alakú méhem van.

Persze pozitív vagyok ismételten, nem lesz semmi baj!!!

A Kicsi Fiamat egyébként a 18. hét körül kezdtem el érezni.

A hasam mérete nem igazán nagy, 102-es átmérőjű.
4,5 kg hízásnál tartok.
Beszereztem egy nagy szoptatós párnát az Elefániban, már most nagy hasznát veszem, jókat alszom vele. Valami isteni! Férjem nagyon féltékeny rá, mivel a fele ágyat elfoglalja :)



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése